  • 11. Data: 2009-08-12 11:19:59
    Temat: Re: czym wyciąć otwór w blacie
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "P." <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:h5tp24$i6g$1@news.onet.pl...
    > Witam
    >
    > Chcę wyciąć w laminowanym blacie kuchennym kilka okrągłych otworów o śr.
    ok
    > 5 cm - czym wywiercić, żeby nie wyszczerbić laminatu? Czy zwykła otwornica
    > do drewna będzie odpowiednia?
    >
    > pozdr.

    Będzie, byle była ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi (sprawdzić
    średnicę zewnętrzną, albo wywiercić w kawałku płyty otwór kontrolny).
    Wytrasować środki otworów, zamocować wiertarkę w stojaku odwróconą poza
    podstawę (z ręki nie da się utrzymać wiertła prostopadle do blatu i
    przewiercić blat na wylot wiertłem o mniejszej średnicy niż to w otwornicy,
    a następnie jeszcze raz wiertłem o średnicy wiertła prowadzącego. Zamiast
    wierła prowadzącego w otwornicy zamocować gładki pręt o tej samej średnicy,
    aby bez zbytniego tarcia wchodził w wywiercony otwór. W ten sposób uniknie
    się skrawania wnętrza otworu przez wiertło prowadzące. Nawiercić blat od
    spodu, a następnie wiercić od góry na gotowo. Gdyby otwornica miała
    głębokość mniejszą niż 1/2 grubości blatu trzeba wydłutować (od góry)
    ostrożnie część rdzenia, aby otwornica mogła wejść głębiej. Od góry dlatego,
    żeby podczas dłutowania nie wyłamać powierzchni laminowanej.

  • 12. Data: 2009-08-12 12:27:02
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Będzie, byle była ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi (sprawdzić

    Widiowym wiertłem będziesz wiercić w laminacie???
    Nie chlej więcej!

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 13. Data: 2009-08-12 13:33:14
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    wiadomości news:h5ucj2$gbo$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Widiowym wiertłem będziesz wiercić w laminacie???
    > Nie chlej więcej!

    Koronką, nie bulgotaj, bo ci na um pada...

  • 14. Data: 2009-08-12 13:50:02
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > A ja to bym zrobił jeszcze inaczej. Ponieważ 5cm to prawdopodobnie będzie
    > za dużo żeby za jednym podjeściem przewiercić na wylot (z obojętnie której
    > strony), a wiercić raz z jednej, raz z drugiej, to można trochę się
    > rozminąć z otworami.

    Standardowe wiernice koronkowe mają wiertło prowadzące-pisałem o tym
    wyraźnie. Ze swej natury musi być dłóższe i przechodzi na wylot.
    Nie kombinuj więc jak nie trzeba.
    --

    __________________________________________MAT_______

  • 15. Data: 2009-08-12 13:51:06
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > Będzie, byle była ostra. Ale lepsza z ostrzami widiowymi

    o ludzie...

  • 16. Data: 2009-08-12 15:07:23
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> napisał w
    wiadomości news:4a82c8d1$1@news.home.net.pl...

    > o ludzie...

    Co dziwi? Powierzchnia z żywicy z nasypem? Albo jakis konglomerat?

  • 17. Data: 2009-08-12 15:40:37
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    net.pl
    *Lagoda* napisał(-a):

    > Standardowe wiernice koronkowe mają wiertło prowadzące-pisałem o tym
    > wyraźnie. Ze swej natury musi być dłóższe i przechodzi na wylot.
    > Nie kombinuj więc jak nie trzeba.

    Przechodzi albo i nie. W zależności od grubości materiału do
    przewiercenia.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 18. Data: 2009-08-12 15:52:48
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Użytkownik "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> napisał w
    > wiadomości news:4a82c8d1$1@news.home.net.pl...

    > Co dziwi? Powierzchnia z żywicy z nasypem? Albo jakis konglomerat?

    Nikt normalny nie próbuje wiercić laminatu widią. Obojętnie czy koronową.

  • 19. Data: 2009-08-12 15:52:54
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    > wiadomości news:h5ucj2$gbo$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Koronką, nie bulgotaj, bo ci na um pada...

    Widiową koronką???
    Co pijesz?

  • 20. Data: 2009-08-12 17:44:47
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    wiadomości news:h5up3e$i40$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Nikt normalny nie próbuje wiercić laminatu widią. Obojętnie czy koronową.

    Wiekszego GWna nie słyszałem - widia jest dla nienormalnych? Możlikwe, za to
    pięknie mi wiercą wszystko, prawie, bo niektóre materiały wymagają nasypu
    diamentowego, lub wolframu...