  • 21. Data: 2009-08-12 18:27:57
    Temat: Re: czym wyciąć otwór w blacie
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    news:h5uv5h$16j$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Wiekszego GWna nie słyszałem - widia jest dla nienormalnych? Możlikwe, za
    > pięknie mi wiercą wszystko, prawie, bo niektóre materiały wymagają nasypu
    > diamentowego, lub wolframu...

    Naprawdę? Drewno też?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 22. Data: 2009-08-12 19:16:39
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    wiadomości news:h5v1nm$733$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Naprawdę? Drewno też?

    Widia - tak - mam taka tarczę w pile.

  • 23. Data: 2009-08-12 19:20:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 12 Aug 2009 09:54:24 +0200, P. napisał(a):

    > Od której strony się zaczyna: od strony okleiny, czy od spodu? A może po
    > połowie z każdej strony?

    Od okleiny.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 24. Data: 2009-08-12 19:21:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 12 Aug 2009 17:40:37 +0200, Big Jack napisał(a):

    > Przechodzi albo i nie. W zależności od grubości materiału do
    > przewiercenia.

    Jak nie przechodzi, to się wierci najpierw z jednej strony, potem zwykłym
    wiertłem przebija pilota na druga stronę i dowierca się od spodu.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 25. Data: 2009-08-12 19:27:07
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Widia - tak - mam taka tarczę w pile.

    A ja w Poznaniu.

  • 26. Data: 2009-08-12 20:28:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "P." h5tsfj$rgg$...@n...onet.pl

    > Od której strony się zaczyna: od strony okleiny, czy od spodu? A może po połowie z
    każdej strony?

    Obojętne. ;) Wiercisz do ,,połowy'' z którejkolwiek, ale wiertło prowadzące
    przechodzi na wylot (i ,,tamta'' strona jest poszarpana od wiertła, co Cię
    może smuci, a może nie, bo jednak ten odpad też można do czegoś wykorzystać)
    po czym wiercisz z tamtej strony.

    Możesz próbować szczęścia wiercąc na wylot z jednej, gdy blat przyciśniesz
    do podłoża, w którym też wyrżnie się :) trochę dziury. IMO to ryzykowne
    podejście. :)

    Ja bym położył blat na podłożu, które bym uznał za stracone, po czym
    bym wiercił z obu stron. Ale zaczynałbym każdą dziurę z ,,dobrej''
    strony blatu, bo jednak taka dziurawnica tępi się w czasie wiercenia,
    a im bardziej stępiona, tym gorzej wycina. :)

    Na dodatek pewnie bym najpierw wiercił dziurę prowadzącą samym wiertłem,
    cieńszym od tego, które jest w dziurawnicy. :) Znaczy... W otwornicy... ;)

    A przed tym prowadzącym dziurawieniem samym wiertłem, napunktowałbym blat
    jakimś punktakiem. W ostateczności może to być cienki śrubokręt gwiazdkowy,
    o ile bym go nie żałował. :) Najlepiej jednak użyć do tego specjalnych
    punktaków. :)

    Aha... Nauczony (swoim i nie tylko swoim) doświadczeniem, pięć razy bym
    wszystko pomierzył, zanim bym przedziurawił. Na dodatek -- najpierw bym
    pomierzył kilkoma metodami i kilkoma miernikami, później bym poszedł na
    herbatę (piwa nie piję, więc na piwo nie pójdę -- ale herbata ponoć też
    jest dobra) po czym bym się zastanowił nad tym dziurawieniem i jeszcze
    raz wszystko sprawdził... :)

    Takiej dziury ani nie powiększysz, ani nie pomniejszysz, ani nie przesuniesz
    po wywierceniu... Nawet niekoniecznie wygładzisz jej krawędzie. :) Warto
    więc podejść ostrożnie. Można potrenować na jakimś niepotrzebnym/zbytecznym
    ochłapie takiego blatu.

    --
    .`'.-. ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2009-08-12 21:40:40
    Od: "Tomek" <...@s...com.pl>

    Użytkownik "P." <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Chcę wyciąć w laminowanym blacie kuchennym kilka okrągłych otworów o śr.
    > ok 5 cm - czym wywiercić, żeby nie wyszczerbić laminatu? Czy zwykła
    > otwornica do drewna będzie odpowiednia?
    >
    > pozdr.
    O ile twój blat nie bierze udziału w jakimś programie kosmicznym to wierć
    otwornicą.
    Jak wiertło prowadzące nie przejedzie na wylot, to dowierć wiertłem do
    drewna, ale delikatnie.
    Pojedź otwornicą od spodu i wszystko powinno być OK.
    Tomek

  • 28. Data: 2009-08-12 22:36:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jan Werbiński" h5v56k$f04$...@a...news.neostrada.pl

    > A ja w Poznaniu.

    Przepraszam za to, że się włączę do dyskusji -- czy te
    tarcze chronią także przed pociskami wystrzeliwanymi
    z terenu Iranu? ;)

    --
    .`'.-. ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2009-08-13 06:13:13
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    field.org.pl
    *Adam Płaszczyca* napisał(-a):

    > Jak nie przechodzi, to się wierci najpierw z jednej strony, potem
    > zwykłym wiertłem przebija pilota na druga stronę i dowierca się od
    > spodu.

    No przecież o to mi chodziło, może nie dokładnie w takim wykonaniu

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 30. Data: 2009-08-13 07:10:21
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > A ja w Poznaniu.

    No wreszcie załapałeś o co w tej dyskusji chodzi...
    --