  • 1. Data: 2009-01-25 16:10:00
    Temat: czym wypolerowac i zabezpieczyc aluminium
    Od: "Kedarby" <a...@h...pl>

    Witam!
    Znalazlem w sklepie fajny profil alumionowy na ramki i tu moje pytanie czym
    go wypolerowac i zabezpieczyc przed czasem..bo jest on aktualnie surowy

  • 2. Data: 2009-01-25 16:43:33
    Temat: Re: czym wypolerowac i zabezpieczyc aluminium
    Od: a...@g...com

    On 25 Sty, 17:10, "Kedarby" <a...@h...pl> wrote:
    > Witam!
    > Znalazlem w sklepie fajny profil alumionowy na ramki i tu moje pytanie czym
    > go wypolerowac i zabezpieczyc przed czasem..bo jest on aktualnie surowy

    Nie wiem na ile tam masz zakamarkow i jak duze te elementy (jakie
    ramki ??) ale do polerki aluminium najlepiej nadaje sie przystawka do
    szlifierki katowej lub w ostatecznosci - do wiertarki, z koncowka z
    filcu, a w ostatecznosci z gabki :) Najlepszy i najszybszy efekt daje
    jednak katowka - kiedys kupilem ekstra koncowke filcowa - miala z
    3-4cm grubosci i z 2-3 lata sluzyla do polerki motocykla. Co do past -
    najlepsza jest specjalistyczna pasta w "sztabach". Do kupienia w
    raczej lepszych sklepach zajmujacych sie materialami sciernymi :) W
    zaleznosci od koloru pasty maja rozna grubosc (ziarnistosc). Ja
    uzywalem glownie niebieskiej.

    Sama polerka takim zestawem to bajka - raz przejedziesz i masz
    lusterko, nawet na najbardziej zaruscialym aluminium :)

    A co do zabezpieczenia.. Niestety aluminium sie utlenia i z czasem
    matowieje.. Pomaga malowanie bezbarwnym lakierem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2009-01-25 17:38:49
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Witam!
    > Znalazlem w sklepie fajny profil alumionowy na ramki i tu moje pytanie
    > czym go wypolerowac i zabezpieczyc przed czasem..bo jest on aktualnie
    > surowy

    Kup taki sam profil, ale anodowany. Obecnie bez najmniejszego problemu
    kupisz różnego rodzaju profile aluminiowe zarówno w marketach jak i w
    specjalizowanych sklepach.
    Anodowanie powoduje, ze na powierzchni powstaje jeden z najtwardszych
    materiałów na Ziemi - tlenek glinu (aluminium) nazywany korundem. Korund
    używany jest jako materiał ścierny w ściernicach szlifierskich, papierach
    ściernych.
    Poza piękną i idealną powierzchnią zabezpiecza on także przed porysowaniem.
    Żeby było jeszcze ciekawiej to ten tlenek glinu posiada strukturę plastra
    miodu i dzięki temu daje się świetnie barwić. Barwnik wnika w wolne
    przestrzenie tego plastra i tam pozostaje na stałe. Farbowanie odbywa się
    poprzez gotowanie w barwniku.

  • 4. Data: 2009-01-25 19:05:49
    Od: "tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > miodu i dzięki temu daje się świetnie barwić. Barwnik wnika w wolne
    > przestrzenie tego plastra i tam pozostaje na stałe. Farbowanie odbywa się

    To samo mialem napisac, tyle, aby zrobic to samemu. A znalem sie na tym.
    Niestety pamiec mam dobra ale troche krotka i nie pamietam szczegolow
    technologii. Ale zapewniam, ze jest prosta; ja nawet, taki pol-chemik, spoko
    to robilem tyle, ze ponad 20 lat temu juz bedzie. Nazywa sie to el-oks-
    alowanie. Elektrolityczne oksydowanie aluminium. Poguglaj lub zapytaj u
    chemikow oni beda w tym na biezaco. Trzeba do tego prymitywna wanne, zasilacz
    lub ladowarka do akumulatorow i jakas sol, ktorej nazwy ani optymalnego jej
    stezenia w roztworze wodnym, wlasnie zapomnialem.:)
    Pzdr.

  • 5. Data: 2009-01-25 19:31:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek "Plumpi""
    > Kup taki sam profil, ale anodowany.

    Ale na połysk to chyba jeszcze nie potrafią anodować.

    Robert

  • 6. Data: 2009-01-25 20:18:33
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Ale na połysk to chyba jeszcze nie potrafią anodować.

    Na połysk się nie da - taka uroda. Z resztą uzyskanie wysokiego połysku w
    aluminium także jest trudne. Robi się połyski, ale w stopach aluminium.
    Jezeli zaś chodzi o elementy anodowane to mimo matowej powierzchni wyglądają
    ładnie.
    Można jednak anodowane aluminium nabłyszczyć przy pomocy gorącej kąpieli
    olejowej lub parafinowej. Podobnie jak barwnik, olej wnika w pory kryształów
    tlenku glinu i tam pozostaje.