  • 1. Data: 2009-08-28 17:34:47
    Temat: czyszczenie bramy?
    Od: "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl>

    Witam,
    muszę odnowić bramę ale nie mogę dojść ze szczotką do wszystkich miejsc -
    czy ktoś coś podrzuci jak to oczyścić?
    Chcę pomalować jakąś antykorozyjną może też coś podzrucićie?

    Adam

  • 2. Data: 2009-08-28 18:25:00
    Temat: Re: czyszczenie bramy?
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 28 Aug 2009 19:34:47 +0200, Adam napisał(a):

    > Witam,
    > muszę odnowić bramę ale nie mogę dojść ze szczotką do wszystkich miejsc -
    > czy ktoś coś podrzuci jak to oczyścić?
    > Chcę pomalować jakąś antykorozyjną może też coś podzrucićie?

    Tylko piaskowanie pomoże na te wszystkie zakamarki niedoczyszczone.
    Też swego czasu oczyściłam i pomalowałam bramę - 4 m szerokości, roboty
    było huk, a tu po 2 latach farba odłazi miejscami :-(((
    Następnym razem zawiozę do piaskowania.

    --

    Ikselka.

  • 3. Data: 2009-08-29 19:29:55
    Od: Tadek <t...@o...pl>

    XL pisze:

> [...]
    > Też swego czasu oczyściłam i pomalowałam bramę - 4 m szerokości, roboty
    > było huk, a tu po 2 latach farba odłazi miejscami :-(((

    piaskowanie, ocynk i malowanie proszkowe = spokój na 10 lat. Przelicz
    wartość roboty i farby.

  • 4. Data: 2009-08-29 19:52:51
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 29 Aug 2009 21:29:55 +0200, Tadek napisał(a):

    > piaskowanie, ocynk i malowanie proszkowe = spokój na 10 lat. Przelicz
    > wartość roboty i farby.

    Tylko na 10? - eee, to mi się nie opłaca, niech sobie te 10 lat będzie
    trochę pordzewiała ;-)
    --

    Ikselka.

  • 5. Data: 2009-08-31 05:10:51
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Użytkownik "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy ktoś coś podrzuci jak to oczyścić?
    > Chcę pomalować jakąś antykorozyjną może też coś podzrucićie?

    Chemia do złuszczania starych lakierów (1) lub przemoc wopbec lakieru(2).
    1. SCANSOL - taka galareta którą smaruje się lakier i za 3 minuty pięknie
    odchodzi, tzn nie sam - musisz to zebrać szpachelką.
    2. W kwesti siłowego usunięcia lakieru też masz nielichy wybór
    a. Opalarka elektryczna
    b. Palnik na propa-butan (na butle lub z kartuszem gazowym)
    c. palnik propan-butan + tlen
    d. palnik acetylenowo-tlenowy
    3. dodatkowo można usunąć niedostępne ogniska rdzy FOSOLEM
    3. Jeżeli chce się mieć to naprawdę dobrze polakierowane bez angażowania nie
    wiadomo jakich technologii i ilości środków, to na gołą stal dajesz polrust,
    na polrust podkład a na podkład lakier wierzchni. Najważniejsze jest tu
    dobrze pokrycie wszystkich zakamarków polrustem bo to on zabezpiecza stal
    przed dalszą korozją. Zamiast polrustu można też użyć droższych (i podobno
    lepszych) odrdzewiaczy-inhibitorów takich jak fertan czy brunox ale to są
    już inne pięniądze które IMHO szkoda "wmalować" w bramę.
    Wszystko to jest dostępne w sklepach:
    mała puszka scansolu (chyba ok 300g) - ok 9 zł
    Mała butelka fosolu (0,5l) - ok 8 zł
    Mała puszka polrustu (ok 330g) ok 12 zł
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2009-08-31 05:34:15
    Od: "Slavinka" <s...@w...pl>

> [...]
    > czy ktoś coś podrzuci jak to oczyścić?
    > Chcę pomalować jakąś antykorozyjną może też coś podzrucićie?

    Są farby reaktywne - można tylko usunąć szczotką ruchomą rdzę i malować -
    cztery warstwy wystarczą:
    Hammerite
    http://www.hammerite.com/pl/index.html
    Cynkor 1 i Cynkor 2
    http://www.chemstal.pl/index.php/,details,id_pr,27.h
    tml
    http://www.chemstal.pl/index.php/,details,id_pr,28.h
    tml
    Cynkal
    http://www.malexim.pl/www/index.php
    http://www.malexim.pl/www/kraty.php

    Ogólnie:
    http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=U
    TF-8&rls=CNDB,CNDB:2009-10,CNDB:en&q=Farby+antykoroz
    yjne+reaktywne