  • 1. Data: 2009-09-07 13:38:26
    Temat: czyszczenie plytek klinkierowych i fug ( zacieki )
    Od: "Wojtek" <n...@o...pl>

    kupilem w castoramie jakis srodek do czyszczenia plytek klinkierowych.
    troche czysci ale nie do konca :/
    glownie to osad jakby kamien ze splywajacej wody...

    ktos moze czyscil cos takiego?

    z gory dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2009-09-07 15:13:26
    Od: RhPlus <p...@g...com>

    > glownie to osad jakby kamien ze splywajacej wody...
    > ktos moze czyscil cos takiego?

    Mapei Keranet Liquido +- 16zł

    Atlas Shop - widziałem dwa rodzaje (ten do usuwania zacieków
    cementowych) 6-10zł

    Wc Cleaner - taki niebieski w plastikowych buteleczkach około 3zł/szt
    dostępny w sklepikach z chemią typu domestos.

    potrzebne ci będzie:
    1. Gumowe rękawiczki
    2. Atomizer (np dobrze wypłukany pojemnik po płynie do szyb)
    3. Szpachelka
    4. Szczotka plastikowa (z twardym włosiem)

    Większe sople usuwasz szpachelką, spryskujesz płynem, czekasz 20min,
    trzesz szczotką i spłukujesz dużą ilością wody.

    Wszystkie środki są na bazie kwasu chlorowodorowego, rękawiczki
    wymagane, okulary i maseczka tez sie przydadzą. Mogą się odbarwić fugi,
    zrób test w mało widocznym miejscu.

  • 3. Data: 2009-09-07 15:20:21
    Od: RhPlus <p...@g...com>

    > Wszystkie środki są na bazie kwasu chlorowodorowego, rękawiczki
    > wymagane, okulary i maseczka tez sie przydadzą. Mogą się odbarwić fugi,
    > zrób test w mało widocznym miejscu.

    ah... zapomniałem dodać że jeśli efekt będzie satysfakcjonujący, warto
    zaimpregnować płytki i fugi jakimś płynem typu "delfin" atlasa. Chociaż
    sam używam na co dzień i sobie cenie preparat firmy sannprofi.

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2009-09-08 09:44:32
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 7 Wrz, 15:38, "Wojtek" <n...@o...pl> wrote:
    > kupilem w castoramie jakis srodek do czyszczenia plytek klinkierowych.
    > troche czysci ale nie do konca :/
    > glownie to osad jakby kamien ze splywajacej wody...

    Witaj

    Zainteresuj się produktami do czyszczenia wykwitów wapiennych/wysoleń
    - bo to prawdopodobnie masz.
    Sprzedają to prawie wszyscy producenci klinkieru (np. quick-mix ma
    ZSE, KSE)
    Odradzam stosowanie wszelkich "agresywnych" środków jak kwasy irt. -
    wchodzą w reakcje z cegła i spoina - np uszkadzając lico cegły
    klinkierowej lub odbarwiąjac fugę.
    Szukasz środków wchodzących w reakcje z wapnem, a nie z cementem.

    Czyszcząc mur z wykwitów usuwasz tylko efekt (na jakiś czas), a nie
    przyczynę.

    pozdrawiam
    Sebastian