  • 11. Data: 2009-11-05 12:28:55
    Temat: Re: czyszczenie szyby w kominku
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Zajzyj do komina..
    :)
    S.

  • 12. Data: 2009-11-05 12:52:26
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Uzytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisal

    > Zajzyj do komina..

    Pale juz kilka sezonow i po trzech sezonach pierwszy raz zajrzalem do komina
    w tym roku wiosna i bylem zaskoczony, wygladal jak nowy. Nagar ktory sie na
    rurach kwaso-zaro odpornych osadzal co jakis czas sam sie wykruszal i spadal
    na dol. Po 3 latach wygarnalem duze wiadro wykruszonego nagaru a przeswit
    komina jaki byl taki jest nadal. Moj komin zbudowany jest z rury
    kwaso-zaroodpornrj o srednicy 200 mm. Rury te w czasie budowy komina byly
    owijane specjalna welna mineralna na siatce stalowej a calosc obmurowana
    jest kominem ceglanym.

    --
    Szczepan

  • 13. Data: 2009-11-05 20:38:21
    Od: "Ania B." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szczepan" <napisał w wiadomości >
    > Czy mozecie mi poradzic jakis wyprobowany srodek do rozpuszczenia
    > chemicznego tego brazowego szkliwa?

    Środek w sprayu Diavolina superszyba, kupuję w castoramie (nie wiem, czy i
    gdzie jest jeszcze dostępny), zielone opakowanie, schodzi cały syf, nowy i
    przypieczony ale potrzebuje troszkę czasu 5- 10 min bo zadziałać.

    Ania

  • 14. Data: 2009-11-09 10:46:47
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Ania B." <a...@p...onet.pl> napisał

    > Środek w sprayu Diavolina superszyba, kupuję w castoramie (nie wiem, czy i
    > gdzie jest jeszcze dostępny), zielone opakowanie, schodzi cały syf, nowy i
    > przypieczony ale potrzebuje troszkę czasu 5- 10 min bo zadziałać.

    Ja kupilem plyn do czyszczenia szyb kominkowych "Tytan" z
    wodorotlenkiem sodu ze spryskiwaczem mechanicznym .
    Wczoraj wyprobowalem .
    Na pionowej szybie kominkowej praktycznie jest nie do wykorzystania gdyz
    plyn o konsystencji wody natychmiast splywa po szybie na dol, szyba robi sie
    sucha i efekt jest taki sam jakby wogole niczym nie byla spryskana. Jesli
    ktos ma drzwiczki do kominka niezdejmowalne to taki srodek moze od razu
    wrzucic do smieci.
    Moje drzwiczki na szczescie zdejmuja sie jednym ruchem. Polozylem je poziomo
    i wtedy spryskalem. Po pol godzinie zebralem to co juz zmieklo i znowu
    poppsikalem i poczekalem nastepne 1/2 godziny. Po takiej godzinnej obrobce
    chemicznej ok 80 % osadu zeszlo. Reszte probowalem wyczyscic mechanicznie
    popiolem. Stanelo na tym ze ok 90% powierzchni szyby jest juz czysta. Sam
    srodek chemiczny jest niezly i gdyby byl dostepny w zelu to byloby juz
    zupelnie dobrze. Niestety w sklepach w ktorych bylem zadnego srodka w zelu
    nie mieli.
    Czy zna ktos nazwe takiego srodka i gdzie go mozna kupic?

    --
    Szczepan

  • 15. Data: 2009-11-09 13:32:33
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Szczepan wrote:
    > Użytkownik "Ania B." <a...@p...onet.pl> napisał

    > Ja kupilem plyn do czyszczenia szyb kominkowych "Tytan" z
    > wodorotlenkiem sodu ze spryskiwaczem mechanicznym .
    [...]
    > Czy zna ktos nazwe takiego srodka i gdzie go mozna kupic?

    jezeli chcesz miec spelnione 2 warunki: wodorotlenek sodu i zel - to
    mozna w takiej postaci dostac cos do udrazniania rur (Kret)
    Mozna tez kupic srodki "grill/piekarnik/kominek" w postaci pianki
    (testowalem na grillu i piekarniku)

    Pozdro

    Maseł

  • 16. Data: 2009-11-10 01:55:32
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał

> [...]
    > mozna w takiej postaci dostac cos do udrazniania rur (Kret)
    > Mozna tez kupic srodki "grill/piekarnik/kominek" w postaci pianki

    Fajnie o kreta bede pytal ale jesli chodzi o srodki
    "grill/piekarnik/kominek" w postaci pianki to co konkretnie miales na mysli
    o co ja ma w sklepach pytac?
    Chetnie kupilbym pianke tylko jak taki srodek sie nazywa i kto go produkuje?

    --
    Szczepan

  • 17. Data: 2009-11-10 14:01:41
    Od: "Ptok" <g...@w...com.pl>

    Właśnie Tytan Żel - jest też w tej formie.

    Co do pianek - Pianka Tytana - odradzam. Dysza jest do kitu i rzyga cienkim
    a mocnym strumieniem (możesz "natryskowo" malować cały kominek i scianę).
    Była Pianka produkowana przez Barwę - dobre dzialanie i dobre nakładanie,
    jak zmienili (pewnie ekonomia) na płyn z aeratorem to wyszła kicha , bo
    scieka i żre uszczelkę.

    Drugi sezon uzywam Tytan Żel i jest ok.

    Ptok

  • 18. Data: 2009-11-10 18:24:10
    Od: Józef Małczyński <a...@g...com>

    On 10 Lis, 15:01, "Ptok" <g...@w...com.pl> wrote:
> [...]
    > jak zmienili (pewnie ekonomia) na płyn z aeratorem to wyszła kicha , bo

    Dziwię się. Gdy drewno suche, to nalot jest niewielki. Ale być
    przecież musi. Ja kilkanaście lat palę i czyszczę szybę co kilka/
    kilkanaście dni. Stare gazety zgniesione w kulkę i trochę CIF-a na
    szybie. 3o sekund pocierania z wymianą 3/4 kulek z gazety. Kilka
    pryśnięć octem zwykłym w butelce po płynie do okien. Naprawdę brudną
    szybę czyszczę do 2 minut. Na początku eksploatacji kominka też
    dawałem się nabrać na "złoty środek" do czyszczenia.

  • 19. Data: 2009-11-10 23:29:14
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Józef Małczyński" <a...@g...com> napisał

[...]

    Mysle ze kazdy z nas rozmawia o czyms innym. Czy Ty uzywasz kominek do
    ciaglego ogrzewania czy tylko do okazjonalnego palenia otwartym ogniem? Przy
    ciaglym paleniu (jedyne zrodlo ciepla w moim calym domu) nie moge palic
    otwartym plomieniem bo po kilku godzinach mialbym saune. w 80% pale z
    calkowicie zamknietym doplywem powietrza i wtedy bez wzgledu na to czy jest
    to drewno suche czy mokre to na szybie ktora jest najzimniejszym elementem
    kominka skraplaja sie produkty suchej destylacji drewna. To nie jest sadza i
    tego ani octem ani gazeta nie wyczyscisz.

    --
    Szczepan

  • 20. Data: 2009-11-11 17:59:11
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Ptok" <g...@w...com.pl> napisał

    > Drugi sezon uzywam Tytan Żel i jest ok.

    Wczoraj szukalm po różnych sklepach tego Tytan Żelu ale nigdzie ni
    znalazlem.
    W Tesco natomiast znalazlem żel do udrazniania rur marki Tesco za 2,99 zl z
    zawartoscia wodorotlenku sodu. Juz podczas nanoszenia zelu cienszy osad
    zmywal sie do czysta. Zostal sie jakis jeden stary zapieczony slad ale
    gdybym poczekal z tym zelem pare minut to i ta drobna pozostalosc tez by
    zeszla.
    Reasumujac, jakikolwiek preparat zelowy zawierajacy wodorotlenku sodu dziala
    wysmienicie. Rozne preparaty o nazwie Kret wlasnie zawieraja ta substancje i
    dlatego sa dobre do czyszczenia szyb kominkowych. Sam to sprawdzilem na
    bardzo mocnym osadzie ze skroplin destylacji drewna.
    Dzieki za naprowadzenie mnie na taki preparat.

    --
    Szczepan