  • 1. Data: 2011-04-20 22:09:40
    Temat: [dach] deskowanie+blacha czy membrana+dachówka?
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Wyściowe najtańsze zestawienie czyli membrana+blacha nie do końca mnie
    przekonuje. Wyobrażam je sobie jako głośne, i że w upale pod blachą
    membrana nie ma lekko.

    Stąd te dwa zestawienia:
    1. deskowanie i jakaś lepsza blacha
    2. folia i tańsza dachówka

    Co wy byście wybrali? Ja byłbym skłonny do rozwiązania 2.

    Ile może być droższe jest rozwiązanie 2?

    Dach jest taki:
    http://projekty.muratordom.pl/projekt_pluszcz,583,1,
    0.htm
    Powierzchnia dachu <230m^2. Dla uproszczenia możemy założyć że zamiast
    dachówek krańcowych będzie blacha w obu przypadkach.

    Wszelkie opinie mile widziane

    bajcik

  • 2. Data: 2011-04-21 03:54:18
    Temat: Re: [dach] deskowanie+blacha czy membrana+dachówka?
    Od: "adi" <a...@g...com>

    Brass cementowy plus membrana to najtańsze rozwiązanie

    Adi

  • 3. Data: 2011-04-21 06:47:32
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik <b...@k...math.uni.lodz.pl> napisał w wiadomości
    > Wyściowe najtańsze zestawienie czyli membrana+blacha nie do końca mnie
    > przekonuje. Wyobrażam je sobie jako głośne

    chyba jakis urban legend - no, moze jak ktos ma jakies muzyczne ucho :)

    > i że w upale pod blachą
    > membrana nie ma lekko.

    to prawda, ale producent o tym zapewne wie :)

    > Stąd te dwa zestawienia:
    > 1. deskowanie i jakaś lepsza blacha

    deskownie, papa + pokrycie z blachy lub lepiej dachówki uchodzą za najsolidniejsze

    > 2. folia i tańsza dachówka

    ja bym chyba w cementową nie poszedł

    b.

  • 4. Data: 2011-04-21 07:15:48
    Temat: Re: deskowanie+blacha czy membrana+dachówka?
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 21 Kwi, 05:54, "adi" <a...@g...com> wrote:
    > Brass cementowy plus membrana to najtańsze rozwiązanie
    >
    > Adi

    Euronit minimalnie tańszy.

  • 5. Data: 2011-04-21 07:55:27
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    <b...@k...math.uni.lodz.pl> wrote:
> [...]
    > Powierzchnia dachu <230m^2. Dla uproszczenia możemy założyć że zamiast
    > dachówek krańcowych będzie blacha w obu przypadkach.

    Ja mam jedną uwagę dotyczącą projektu: jesteś pewien, że chcesz budować dom dla
    2 samochodów i swojej rodziny? Bo patrząc na rzuty tego projektu, takie wrażenie
    odniosłem...
    Jeśli chodzi o pokrycie, to wg mnie najtańsza dachówka ceramiczna + membrana
    będzie lepsza niż deskowanie i blacha. Jeśli chcesz porównywać ceny jednego i
    drugiego materiału, to weź pod uwagę kompletny dach, a nie koszt m2 blachy i
    dachówki.
    Mój sąsiad, bardzo zamożny człowiek, ma dach pokryty ceramiczną dachówką,
    średzką falistą od Robena. Droga nie była, w wygląda bardzo ładnie. Widziałem
    taką dachówkę również na dachu jednego dekarza na moim osiedlu.

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2011-04-21 08:02:35
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

> [...]
    > Powierzchnia dachu<230m^2. Dla uproszczenia możemy założyć że zamiast
    > dachówek krańcowych będzie blacha w obu przypadkach.

    prosty dach, więc ja bym dał membranę + jakiegoś robena z serii monza bo
    tanie :) różnica w cenie między dobrą blachą a tanią i niezłą dachówką
    nie jest jakaś powalająca. W swoim domu w 2009 r, różnica blacha -
    cement 700 zł / blacha - ceramika - 1300 zł (albo podobnie) + róznica w
    cenie ułożenia blacha - jakakolwiek dachówka - 3000 zł - koszt dla
    całego dachu.
    \
    pozdrawiam
    rafał

  • 7. Data: 2011-04-21 08:12:11
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > Powierzchnia dachu <230m^2. Dla uproszczenia możemy założyć że zamiast
    > dachówek krańcowych będzie blacha w obu przypadkach.

    Jeśłi zrezygnujesz z dachówek krańcowych to przy Twoim prostym dachu
    blachodachówka wyjdzie pewnie najtaniej. Ale nie patrz na koszt mkw tylko
    policz całość. Wez projekt jedz do kilku okolicznych hurtowni i niech tobie
    przygotuja oferty na całość pokrycia: dachówka+folia i blachodachówka+
    folia. Oni Tobie to w jeden dwa dni nieodpłatnie powinni przygotować.
    Poznasz wtedy zakres cenowy.

    Optymalnie powinno wyjśc membrana+ dachówka betonowa Brass np. Chocuiaz ja
    bym polecał deskowanie+ dachówka.
    Blacha może wyjść najtaniej ale jak masz kocioł na paliwo stałe np to możesz
    mieć kłopoty z gwarancją na blache- w okolicy komina może korodowac a
    producenci nie uznają gwarancji w takim przypadku. Zresztą blacha to
    delikatne pokrycie- poszukaj mojego posta z lipca 2010 chyba tam zdjęcia
    dałem co grad(w lipcu0)) zrobił z blacha na dachu mojego szwagra.

    Krzysiek

  • 8. Data: 2011-04-21 08:37:20
    Od: ArekM <a...@j...com>

> [...]
    > Powierzchnia dachu<230m^2. Dla uproszczenia możemy założyć że zamiast
    > dachówek krańcowych będzie blacha w obu przypadkach.

    Ja stoje przed dylematem, czy dawac pełne deskowanie pod dachówkę...
    Roznica w cenie nie jest jakas powalająca na całości (circa 7000 PLN) ,
    ale wychodze z założenia, ze przy rozsądnym rozporządzaniu budzetem ( i
    nie koniecznie chodzi o oszczedzanie na wszystkim) przy kazdym elemencie
    domu zbierze sie ładna sume ...

    Pojde chyba w dobra, zbrojona folie, bez deskowania i jakis cementowy
    euronit, moze roben (raczej ta pierwsze)

    Co do blachy...
    Dom moich rodziców postawiony byl jakies 15 lat temu. Nie ma tam
    deskowania, jest blacha i kiepska folia, dekarze byli słabi - a dach
    daje rade do dzis - nigdzie nie przecieka. Tylko w czasie solidnego
    deszczu troche głośno. Niby to nie jest jakis dlugi czas, ale nie widac,
    zeby miał miec problemy z wytrzymaniem kolejnych 15 ...

    --
    Pzdr

  • 9. Data: 2011-04-21 08:40:48
    Od: ArekM <a...@j...com>

    > ja bym chyba w cementową nie poszedł

    To moj kolejny dylemat :)
    Jakie są zalety (procz walorów wizualnych) ceramiki wobec dobrej cementowej?

    --
    Pzdr

  • 10. Data: 2011-04-21 08:42:13
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik ArekM napisał:

    > To moj kolejny dylemat :)
    > Jakie są zalety (procz walorów wizualnych) ceramiki wobec dobrej
    > cementowej?

    mchem aż tak bardzo nie zarasta

    pozdrawiam
    rafał