  • 11. Data: 2011-04-21 08:45:24
    Temat: Re: [dach] deskowanie+blacha czy membrana+dachówka?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "ArekM" <a...@j...com> napisał w wiadomości
    news:iooqic$oab$1@inews.gazeta.pl...

    > To moj kolejny dylemat :)
    > Jakie są zalety (procz walorów wizualnych) ceramiki wobec dobrej
    > cementowej?

    Jak leży wysoko na dachu to wizualnie moim zdaniem bez róznicy

    Krzysiek

  • 12. Data: 2011-04-21 08:45:58
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "ArekM" <a...@j...com> wrote:

    > To moj kolejny dylemat :)
    > Jakie są zalety (procz walorów wizualnych) ceramiki wobec dobrej cementowej?

    Mój kieronik budowy ma na dachu cementową. Dom stawiany jakieś 20 lat temu.
    Dachówka nadaje się już do wymiany. O walorach wizualnych nie wspomnę... Fakt,
    że dzisiejsze dachówki są nieco inne, ale beton to beton...

    --
    Bartek

  • 13. Data: 2011-04-21 08:46:02
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości

    > mchem aż tak bardzo nie zarasta

    A to zalezy od okolicy.

    Krzysiek

  • 14. Data: 2011-04-21 10:52:00
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 21-04-2011 o 10:37:20 ArekM <a...@j...com>
    napisał(a):

    > Pojde chyba w dobra, zbrojona folie, bez deskowania i jakis cementowy
    > euronit, moze roben (raczej ta pierwsze)
    >
    > Co do blachy...
    > Dom moich rodziców postawiony byl jakies 15 lat temu. Nie ma tam
    > deskowania, jest blacha i kiepska folia, dekarze byli słabi - a dach
    > daje rade do dzis - nigdzie nie przecieka. Tylko w czasie solidnego
    > deszczu troche głośno. Niby to nie jest jakis dlugi czas, ale nie widac,
    > zeby miał miec problemy z wytrzymaniem kolejnych 15 ...

    Jakieś 3-4 lata temu na jesieni kończyłem komin klinkierowy, została mi
    tylko do zrobienia czapa.
    Nie wyrobiłem się i na kominie połozyłem płaską obróbkę z blachy
    przyciśnietą trzema cegłami klinkierowymi.
    W styczniu przyszedł niż "Cyryl" i te 3 cegły (każda po 5 kg) poleciały
    sobie jakieś 3 -4 metry od komina udeżajac w dach. Pobiły mi 6 dachówek
    cementowych Euronit.
    Pod dachówkami mam papę i deski więc sprawę sobie całkowicie olałem aż do
    wiosny. Nawet nie chcę myśleć co by było gdyby tych desek tam nie było -
    poddasze jest zamieszałe.
    Wiem, że nie na każdym kominie leżą luzem cegły klinkierowe :-) ale może w
    ten dach uderzyć walące się drzewo - papa i deski mogą dużo pomóc.
    Jeśli kogoś nie "zabije" finasowo deskowanie to wg. mnie nie ma się wcale
    nad czym zastanawiać.

    Pzdr
    TG

  • 15. Data: 2011-04-21 10:54:55
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 21-04-2011 o 10:42:13 rrr <r...@o...rrr.pl> napisał(a):

    > mchem aż tak bardzo nie zarasta

    Dodaj, że na folderach reklamowych. Mchem zarasta wszystko (szkoło,
    ceramika, blacha, beton) w takim samym stopniu.
    Wszystko zależy od lokalnych warunków a przede wszystkim od
    nasłonecznienia i drzew w pobliżu.

    Pzdr
    TG

  • 16. Data: 2011-04-25 17:13:44
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Bartek pisze:
> [...]
    0.htm

    > Ja mam jedną uwagę dotyczącą projektu: jesteś pewien, że chcesz budować dom dla
    > 2 samochodów i swojej rodziny? Bo patrząc na rzuty tego projektu, takie wrażenie
    > odniosłem...

    To był świadomy wybór: mieć przy domu ogrzewane miejsce do
    majsterkowania, na góra 1 samochód.
    O dobrze zaizlowane drzwi garażowe już tu pytałem ;)

    > Jeśli chodzi o pokrycie, to wg mnie najtańsza dachówka ceramiczna + membrana
    > będzie lepsza niż deskowanie i blacha. Jeśli chcesz porównywać ceny jednego i
    > drugiego materiału, to weź pod uwagę kompletny dach, a nie koszt m2 blachy i
    > dachówki.

    Porównywanie samej ceny 1m^2 jest zbyt proste, i łatwo można zapomieć o
    kosztownych doatkach. Dlatego napisałem posta na grupę.

    > Mój sąsiad, bardzo zamożny człowiek, ma dach pokryty ceramiczną dachówką,
    > średzką falistą od Robena. Droga nie była, w wygląda bardzo ładnie. Widziałem
    > taką dachówkę również na dachu jednego dekarza na moim osiedlu.

    Dziękuję za wszsytkie odpowiedzi we wątku!

    bajcik