  • 11. Data: 2012-08-20 11:00:18
    Temat: Re: dachowka Nelskap vs Roben
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 sierpnia 2012 10:24:27 UTC+2 użytkownik ArekM napisał:
    > Jestem bardziej niz pewien, ze w kalkulacjach koszt�w dachu nie
    >
    > uwzgl�dni�e� wielu rzeczy, ktore przewy�sz� jeszcze te 2.5 kPLN.

    Niekoniecznie.
    Ja zaniosłem projekt dachu do kilku hurtowni i poprosiłem o wycene. Wyliczyli
    wszystko bardzo dokładnie- dachówki, gasiory, rynny, okna dachowe, blacha do obróbki.
    Po robocie zostało mi 40 dachówek i jeden gasior oraz dwa kolanka od rynien. A i
    jweszcze z 15 metrów biezacych membrany zostało- mogłem to w sumie zwróciuc ale
    poszła jako agrowłóknina pod maliny;)
    Czyli można przyjąć że w hurtowni oszacowali ilośc bardzo poprawnie.
    Uważac trzeba w innym miejscu- przy negocjajcach ceny- stały chwyt sprzedawców to
    taki że dadzą spory rabat na dachówke aby uśpic czujnośc inwestora i ew gąsiory a
    sporo przytna na akcesoriach(membrana, uchyty, kolanka do rynien, dachówki krańcowe
    itp)
    Ja chyba z tydzień czasu jeżdziłem z wycenami pomiędzy 3 hurtowniami, na koniec
    zostały jeszcze dwie i było to na tej zasadzie- ods was nie biore bo u konkurencji
    jest taniej. Za cwilę telefon-my zweryfikowaliśmy oferetę i cena spadła. I takl ze 3
    reazy az w końcu wybrałem jedna hurtownię i dokonałem zakupu. Ostatecznie cena byóła
    o prawie dwa tysiące niższa jeszcze- tyle jeszcze zjechali na akcesoriach

    > O robenie s�ysza�em od sprzedawc�w, ze masa reklamacji (ten temat czesto
    >
    > sie powtarzaďż˝), od dekarzy, ze do kitu sie to uklada, a od znajomych,
    >
    > ktorzy to juz zalozyli same pochwa�y.

    Zauważyłem że sprezedawcy zachwalają to na czym maja przyzwoite przebicie, dekarze
    zachwalaja tego producenta i sprzedawcą który największe bonusy im daje(gadzetyy,
    ubrania firmowe czy nawet wycieczka zagraniczna dla własciciela)

    > r�ki dobra ceramiczna dach�wke, a tego brasa, to roznica w jako�ci jest
    >
    > _kolosalna_ na korzy�� ceramiki.

    A co konkretnie?

  • 12. Data: 2012-08-20 11:15:15
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-08-20 10:56, .:Artur:. pisze:
    > Dzieki wszystkim za pomoc.
    > Wybrany Nelskamp - jak sie okazalo info z pierwszej reki (dekarz) nawet nie
    > moj znajomy stierdzil ze w tym sezonie cos polecialy na jakosci dachowki
    > Robena. Wiec wybor byl juz oczywisty. Zobaczymy jak bedzie dalej.

    Jak budowałem w zeszłym roku to mój dekarz także narzekał na Robena.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 13. Data: 2012-08-20 12:45:44
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

    > no właśnie na czym opierasz tą tezę. Ja staram się odnosić do 2 rzeczy:
    > - wiele starych domów (lub budynków gospodarczych), które mają po 80 lat
    > posiadają dachówki betonowe do dziś, zniszczone ale szczelne.
    > Taka stara dachówka była produkowana chałupniczo, obecnie beton jest
    > po pierwsze zagęszczany dość dobrze w fazie produkcyjnej a następnie
    > trafia pod prasę formującą. Dodatkowo dachówka pokrywana jest warstwą
    > specjalnej farby.
    > - widuję domy budowane w obecnych czasach 10-15 lat temu i raczej nic
    > niepokojącego się nie dzieje z dachami.

    Ja ostatnio widziałem tak wyblakłe dachówki, że wyglądały prawie jak białe.
    Także podwójna glazura Robena to bardzo dobry wynalazek. Pozatym brud na tym
    nie osiada bo są bardzo śliskie, a takie cementy po kilkunastu latach
    wyglądają jak runo leśne, pełno mchu i brudu. Pozatym, metodą chłupniczą czy
    nie - na pewno wykonywali to sumiennie, a producenci różnie podchodzą do
    produkcji. Pewne jest że liczy się zysk i ekonomia - i "jakaś" jakość.

    > Ale tak poważnie na czym opierasz swoje doświadczenia nie chcę dyskutować
    > o trwałości samej ceramiki, która raczej jest niepodważalna tylko tak
    > myślę
    > po co mi dom który przeżyje mnie i dotrwa do kresu żywota moich dzieci.
    > Dzieci zapewne wybudują/kupią własny, kto by chciał mieszkać z takim
    > upierdliwcem
    > jak ja ;-).

    Czasy się zmieniają, nie wiesz jak będzie i co będzie. Nie wiadomo czy Twoje
    dzieci będzie stać na własne domy czy mieszkania, czy nie umrzesz szybko i
    zostawisz im dom w spadku. Różne pojawiają się ostatnio zwroty akcji na
    świecie, kryzys.

  • 14. Data: 2012-08-20 12:56:15
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

    > Mów do mnie jeszcze Kris :-), ja miałem ambitny plan zamknąć się w 250tys
    > co dało by ten 1%. teraz skorygowałem budżet na 350tys i mam tylko cichą
    > nadzieje,
    > że wystarczy na dom 120m2 + być może garaż, których chce moja żona jako
    > narzędziownie ogrodniczą ;-/. Cenę podaję bez kosztów działki oczywiście,
    > nie chcę
    > jakiś wydziwów w domu, dom prosty dach maksymalnie uproszczony

    Ja dla porównania budując dom własnymi rękami + drobne pomoce rodziny +
    pracownik na 5 dni za 1000zł; wydałem na niego ok. 200tyś. (ok. 140m2 +
    garaż).

    Żeby nie było podam w skrócie z czego budowany:
    - fundamenty na szkody górnicze (b25);
    - pustaki max 220 Leier;
    - wełna isover 30cm na dachu;
    - dachówka Roben;
    - parapety granitowe;
    - dość dobre okna 5-komorowe złoty dąb dwie strony;
    - kocioł Viessmann Vitodens 100-W + pogodówka + pokojówka;
    - grzejniki KFA 500G;
    - kominek marmurowy,
    - alarm Satel Integra 128-WRL
    - video-domofon;
    - u góry położone panele (2 pokoje Classen, w jednym BestFloor, w drugim
    Tarket);
    - na dole panele Tarket w małym pokoju;
    - w salonie błyszczące panele Kaindl;
    - ocieplenie styro. 12cm;
    - w kuchni i przepokoju gres polerowany;

    Wszystko pomalowane i przygotowane do wniesienia mebli. Wczoraj liczony
    koszt: 208tyś. zł

  • 15. Data: 2012-08-20 14:37:01
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Najtańsza dachówka betonowa przeżyje i tak własciciela i jego dzieci
    zapewne.

    To fakt, kwestia względów estetyczny kto co woli,
    w moim przypadku na brasie ceramika a betonowa była róznica tylko 3k,
    wolałem dopłacić do ceramicznej, rok wcześniej siostra budowała z brasa
    betonową i po 5 latach delikatnie mchem zachodzi, to na ceramice nie wystąpi
    raczej.

    pozdrawiam
    AT

  • 16. Data: 2012-08-20 15:32:33
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-08-20 14:37, Amir pisze:
    > To fakt, kwestia wzgl?d?w estetyczny kto co woli,
    > w moim przypadku na brasie ceramika a betonowa by?a r?znica tylko 3k,
    > wola?em dop?aci? do ceramicznej, rok wcze?niej siostra budowa?a z brasa
    > betonow? i po 5 latach delikatnie mchem zachodzi, to na ceramice nie wyst?pi
    > raczej.

    A ten mech to pewnie można myjką potraktować z wysięgnika raz na 5 lat ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 17. Data: 2012-08-20 15:42:29
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > A ten mech to pewnie można myjką potraktować z wysięgnika raz na 5 lat ;-)

    Można :)
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?102630-Dac
    h-wiadomo-%C5%BCe-ceramika-ale-jakiej-firmy/page2

    ale ceramiczna jak nowa po 5 latach błyszczy się dalej tak samo.

    pozdrawiam

  • 18. Data: 2012-08-20 17:12:58
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2012-08-20 15:42, Amir pisze:

    > Mo?na :)
    > http://forum.muratordom.pl/showthread.php?102630-Dac
    h-wiadomo-%C5%BCe-ceramika-ale-jakiej-firmy/page2

    > ale ceramiczna jak nowa po 5 latach b?yszczy si? dalej tak samo.

    Mam betonową płaską Brasa Tegalit, z jakimiś tam powłokami
    https://plus.google.com/u/1/photos/10497619375684860
    2152/albums/5762513735631663985/5762518129987864802

    Chyba nie ma co generalizować, bo przecież są dachówki betonowe bez
    powłok, ważne jest też otoczenie, skomplikowanie bryły dachu itp.
    Z drugiej strony nie podobają mi się dachy, które tak mocno się błyszczą.

    Przy takim dachu jak mój nie będzie większego problemu aby ewentualny
    mech zmyć. 70 zł za podnośnik i pół h mycia.

  • 19. Data: 2012-08-20 17:20:16
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "quent" wrote in message news:503253fa$0$1218$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    >
    > Przy takim dachu jak mój nie będzie większego problemu aby ewentualny mech

    E no ... ładna ta Twoja dachówka quent :)

    Też bym specjalnie nie demonizował dachówki betonowej.

    Dachówka ceramiczna również pokrywa się mchem w sprzyjających
    warunkach nawet po kilku latach (północne połacie dachów / sąsiedztwo lasu).

    Dachówka betonowa ma też jedną dużą zaletę - trzyma wymiary, przez
    co lepiej się ją układa - dach jest szczelniejszy - jednak ceramika
    przy wypalaniu zawsze trochę się odkształci.

    Więc jak już będę kładł dachówkę, to na 99% betonową :)

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 20. Data: 2012-08-20 17:26:19
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Mon, 20 Aug 2012 14:37:01 +0200, Amir napisał(a):

> [...]
    > betonową i po 5 latach delikatnie mchem zachodzi, to na ceramice nie wystąpi

    Wystąpi. Ale jeśli przeszkadza to można raz na kilka lat myjką
    ciśnieniową potraktować.

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    "Wielu ludzi woli umrzeć niż pomyśleć" - Bertrand Russel