  • 31. Data: 2012-12-19 08:24:17
    Temat: Re: decyzja zapadła - buduję się...:)
    Od: Zappa <j...@w...pl>

    może się przyda, znalazłem taki blog z projektem " w dualu" :-)
    http://www.szoguny.mojabudowa.pl/?id=76321

    Pozdrawiam
    Zappa

  • 32. Data: 2012-12-19 09:17:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.12.2012 16:01, Albercik pisze:

    > Generalnie miejsce gdzie rozglądam się za działkę jest na górce, kwestia
    > tylko spadku w odpowiednią stronę aby słoneczko grzało w ogrodzie. Fala

    O tak, ja mam lekki spadek na południe i to dobra rzecz :)

    [ciach]

    > Wyczuwam ziarnko sarkazmu.. nie jest kolorowo..

    Nie - szczerze życzę powodzenia. Piwnica to dodatkowa komplikacja i
    wymaga uwzględnienia dodatkowych kryteriów w poszukiwaniach. Bez piwnicy
    jest łatwiej (np. moja działka z piwnicą by odpadła, bo w miejscu i
    czasie stawiania domu już na głębokości ławy fundamentowej podciekała
    woda - o dziwo niżej mam suchutko i tam sobie piwnicę mogę wykopać, ale
    domu tam bym nie chciał stawiać).

    [ciach]

    > jest zwykła prosta instalacja z 5 Esami na krzyż, a z ficzerów nikt
    > korzystać nie będzie. Dlatego nie zamierzam inwestować nic więcej niż
    > dużo drutów, życie zweryfikuje czy będzie się mi chciało bawić w
    > "inteligencje".

    Inteligencja to może niekoniecznie, ale radiowe wyłączniki są cholernie
    wygodne. No i jak się kupi trochę zestawów na zapas, to zawsze można
    część nich poprzyklejać jako normalne ;)

    > Tu też sarkazm? bo rozważam.. Ale wpierw muszę odkurzyć stare znajomości
    > z producentem PC i kolektorów - bufor ciepła pogodzi owe źródła, ale czy
    > będzie to ekonomicznie uzasadnione to zależy od tej znajomości..

    Nie sarkazm - przy pompie ciepła nie będzie to duży dodatkowy wydatek, a
    jako alternatywa/zapas na pewno się przyda. Sam myślę nad wariantem
    prymitywnym - jakiś stary grzejnik/chłodnica pomalowane na czarno (tylko
    na lato oczywiście).

  • 33. Data: 2012-12-19 09:20:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Dec 18, 6:23 pm, "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>
    wrote:

    > 1) garaz w bryle domu- podatek placisz jak za mieszkalna czesc- gdy jest

    Czy w bryle to znaczy pod tym samym dachem, czy może być
    "przyklejony"?

    > 3) jak sie da to mysl juz teraz zeby kominek byl  z plaszczem wodnym i
    > spiety z podlogowka z solarem

    Ja napotkałem wiele opinii że kominek z płaszczem jest problematyczny
    i taniej/lepiej wychodzi taki grzejący powietrze, które potem rozłazi
    się po chacie za pomocą wentylacji... Jak to w końcu z tym jest?

    L.

  • 34. Data: 2012-12-19 09:51:17
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Hm to chyba nie jest aż taka tragedia? 6,5 zeta za m2 podatku, dajmy
    >na to stawiam szopę 40m2 co daje jakieś 3 stówki podatku na rok.

    Tragedia to, fakt, nie jest - ale jesli sie da zaprojektowac budynek
    gospodarczy przytulony do mieszkalnego to czemu nie? Wiesz jak jest, to 300,
    tam 300 i robią sie koszty eksploatacji.
    A poza tym łatwiej do takiego dociągnąć media, u mnie utwardzic nawierzchnie
    (nie trzeba z kostką jechać dalej).

    Oczywiscie to nie są jakies krytyczne sprawy.

    b.

  • 35. Data: 2012-12-19 09:55:53
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Czy w bryle to znaczy pod tym samym dachem, czy może być
    >"przyklejony"?

    moze byc przyklejony - po prostu ma nie być wolnostojący. Najlepiej w tym
    samym pozwoleniu na budowe co budynek mieszkalny - a jak póżniej to trzeba
    wystąpić o rozbudowe budynku mieszkalnego o pomieszczenie gospodarcze/garaż.

    b.

  • 36. Data: 2012-12-19 16:53:00
    Od: "AT" <Trade!@wp.plw>

    > Czy w taki razie nie lepiej tę kondygnację wynieść ponad teren? Czyli
    > zrobić 2 piętra + poddasze zamiast piwnicy, piętra i poddasza.
    > Będzie i taniej w budowie i w eksploatacji, a do tego pewność, że będzie
    > sucho zarówno teraz jak i za 50 lat + wygodniejszy wjazd do garażu.

    to prawda, ale będzie brzydko :) a to niestety ważne
    sam mam piwnicę na podmokłym terenie, i jak mocne opady to stresuję się
    teraz,
    ale działka mała była wyjścia nie było, aby miec garaż, teoretycznie wysokie
    miejsce
    ale nie ma kanalizacji deszczowej. Jest to problem, no coz zona sie uparła
    co prawda narazie jesteśmy bardzo
    zaodowoleni, do pierwszego zalania pewnie :) bo wtedy to juz nawet nie
    będzie ogrzewania i prądu.

    > Można też jeszcze inaczej zamiast trzech poziomów po 100m2 zrobić dwa po
    > 150m2. Wtedy będzie jeszcze taniej i prościej w budowie.
    > Na parterze zmieścisz to co chciałeś przy 100m2 + garaż, warsztat,
    > spiżarkę i kotłownię, a pokój rozrywkowy, sauna i siłownia mogą być na
    > piętrze.

    Jak kolega ma możliwóść to lepiej bez piwnicy, a z boku gospodarczy postawić
    jak działka na to pozwala
    taniej i mniej problematycznie będzie.

  • 37. Data: 2012-12-19 19:29:33
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > Co chcemy? Dom tani w utrzymaniu - podczas budowy możemy sobie trochę
    > więcej poszaleć. Z pewnością będzie piwnica w której będzie m.in. garaż,

    Jak to ma być tanie w utrzymaniu to bym wywalił tę piwnicę i garaż, a
    postawił szopę z garażem. Taniej wyjdzie :] Sam tak mam zamiar zrobić,
    szopa jako miejsce do dłubania i skład różnego badziewia, postawione
    wraz z garażem gdzieś w kącie działki :>
    L.

    Względy podatkowe nakazują, żeby garaż (i nie tylko) był w obrysie domu.
    VAT na roboty budowlane na dom = 8%
    VAT na roboty budowlane na garaż, szopę = 23%
    Ustawa o zwrocie części VAT za niektóre materiały budowlane obejmuje tylko
    wydatki domowo/mieszkaniowe.
    Jakakolwiek ulga podatkowa (stara czy obecna) nie obejmowała wydatków które
    nie były w projekcie domu.
    Można oczywiście zakombinować ale to nie ujdzie uwadze sąsiadów którzy
    wiedzą wszystko.
    g/w

  • 38. Data: 2012-12-19 20:10:45
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    wrote:

    > 1) garaz w bryle domu- podatek placisz jak za mieszkalna czesc- gdy jest

    Czy w bryle to znaczy pod tym samym dachem, czy może być
    "przyklejony"?

    Na to to odpowie ci architekt - przeciez zyjesz w banana republik i tu sie
    chcesz budowac wiec moje interpretacje nic nie dadza jak urzedas bedzie
    wiedzial lepiej.
    Ale wiem ze w przepisach gdzies stoi ze jak jest w jednej bryle to licza
    stawki za garaz jak za mieszkalna.

> [...]

    i taniej/lepiej wychodzi taki grzejący powietrze, które potem rozłazi
    się po chacie za pomocą wentylacji... Jak to w końcu z tym jest?

    Moj tesciu juz troche takich postawil i jakos nie mowi ze ludzie narzekaja-
    ja tez teraz mam taki w trakcie roboty. Kolega ktoremu tesc zrobil kominek z
    plaszczem wodnym i spial to z solarem to na koniec listopada mi mowil
    zadowolony ze on grzeje chalupe kominkiem na razie i ma cieplo.
    Ja z kolei widzialem kominki ktore mialy w obudowie kominka zrrobione otwory
    dla wyplywu cieplego powietrza do salonu w obu widzialem czarne smugi przy
    wylotach na obudowie z kurzu- a kominek byl uzytkowany rok.
    Tutaj pewnie i tak jak zawsze to rzecz gustu co kto woli. No i na pewno te
    powietrzne kominki sa tansze.

  • 39. Data: 2012-12-19 20:14:55
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    On Dec 18, 1:44 pm, "Budyń" <b...@r...pl> wrote:
    > podatek od garazu wolnostojącego zeżre cały zysk. Zatem ta budka musi być
    > przytulona do budynku aby ja podciągnąć pod podatek budynku.

    Hm to chyba nie jest aż taka tragedia? 6,5 zeta za m2 podatku, dajmy
    na to stawiam szopę 40m2 co daje jakieś 3 stówki podatku na rok.

    Z mojego doswiadczenia ze starym domem ktory mial 110m2 pow zabudowy i
    szopy murowanej tez jakies 15m2 wynika ze wkurza cie sama roznica jak
    widzisz ze za dom placisz podatku ( w moim przypdaku oczywiscie) 900 rocznie
    i tyle samo za szope ktorej w zasadzie nie uzywalem, wiec zostala rozebrana.

  • 40. Data: 2012-12-19 20:53:19
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message

    > Przemyśl to raz jeszcze.

    Też tak uważam, nie w tych czasach i na pewno nie na kredyt. Jeżeli budować
    to tylko za własne. Jak ich brakuje to nie budować