  • 31. Data: 2009-09-18 09:05:52
    Temat: Re: derenowscy - kluc czy rozgniatac
    Od: Kresowiec <i...@t...de>

    mal schrieb:

    > Adres na razie ten sam, ale mieszkanie wystawione do sprzedaz.y,
    > ludziska sie; wcia;z. k?e;bia; i ogla;daja;. Nie wiem co z tego wyniknie. Daj
    > Boz.e z.ebym mog?a zacza;c' wreszcie te; budowe; na wsi. Miasto mnie
    > poch?ania i przygne;bia :-(
    >
    > Adresy internetowe zawsze aktualne.
    >
    > Pozdrowienia
    > mal

    Moge tez poczekac i pozniej wyslac. W rozmnazaniu nabralem takiej
    wprawy, ze w tym roku tak dla jaj zaczalem oczkowac nawet derenie z
    ulicy. Np. zaoczkowalem derenia z przedszkola do ktorego chodzili moi
    synowie. Deren zostal ostro przyciety wiosna wiec pobrane zrazy byly
    duze a oczka pieknie wyrosniete. Na 20 oczek przyjely sie wszystkie.
    Szkoda, ze takiego wyniku nie mam przy tych szlachetniejszych odmianach.

    Irek

  • 32. Data: 2009-09-18 10:16:43
    Od: d...@d...abc.com.pl

    On Fri, 18 Sep 2009, Kresowiec wrote:

> [...]
    > wyrosniete. Na 20 oczek przyjely sie wszystkie. Szkoda, ze takiego wyniku nie
    > mam przy tych szlachetniejszych odmianach.

    Witaj,

    mam pytanie czy usuwasz to drewienko które wycinasz wraz z oczkiem?
    A może wycinasz cieniutkie oczko bez drewienka?

    D.P.

  • 33. Data: 2009-09-18 12:13:56
    Od: Kresowiec <i...@t...de>

    d...@d...abc.com.pl schrieb:

    > Witaj,
    >
    > mam pytanie czy usuwasz to drewienko które wycinasz wraz z oczkiem?
    > A moz.e wycinasz cieniutkie oczko bez drewienka?
    >
    > D.P.

    A tos mi sie udal z tym pytaniem! Juz w zeszlym roku chcialem sie
    zdecydowac na jedna ze szkol. Wzialem wiec zraz z C.mas 'Flava': Z
    lewego oczka ostroznie sciagnalem drewienko a drugie oczko zalozylem bez
    sciagania. Na etykietach zapisalem oczywiscie "b.d" i "z.d". Podobnie
    postapilem z innymi zrazami 'Flavy'. Oczywiscie prawie wszystkie sie
    przyjely. A jak sie na jakiejs podkladce "bez drewienka" nie przyjelo,
    to na innej nie przyjelo sie "z drewienkiem". Wiec byl remis. Najlepiej
    przyjely sie oczka z tego przedszkolnego derenia. Ale tam jesienia,
    ktos ktos go ostro przycial. Deren rosnie w polcieniu i dlatego pobrane
    zrazy byly grubosci olowka, soczyste i latwo mozna bylo wycinac oczka.
    Czegos takiego jak wspomniane drewienko nie bylo widac. Te zrazy byly
    kompletnie jasnozielone.
    W tym roku bawilem sie znowu w zaznaczanie ale dawno nie zagladalem do
    mojej szkolki. A tak przy okazji to kiedys w niedziele zabraklo mi
    naturalnej rafii i od sasiadki dostalem sztuczna. Ciekawe jaki to mialo
    wplyw na przyjecie sie oczek?

    Irek

  • 34. Data: 2009-09-22 11:51:43
    Temat: Re: derenowscy
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Nie wiem, skąd się wzięła maniera i mit przemrożonych owoców - ja
    > słyszałem
    > tylko o jarzębinie.

    i rokitniku. Zapewne chodzi o to, zeby rozluznic owoc, dajac lepszy dostep
    spirytusowi. a takze zakonserwowac owoc do czasu zrobienia z niego nalewki.

    pozdrawiam
    pluton

  • 35. Data: 2009-09-22 11:53:00
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "pluton" <z...@p...onet.pl> wrote in message

    > i rokitniku. Zapewne chodzi o to, zeby rozluznic owoc, dajac lepszy dostep
    > spirytusowi. a takze zakonserwowac owoc do czasu zrobienia z niego
> [...]

    Lepsze scukrzenie.i usunięcie goryczki.