  • 1. Data: 2010-02-15 16:45:06
    Temat: deskowanie -foliwoanie
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Witam

    Wiem ze temat tysiace razy przewijal sie na grupach,
    forach itd.

    Ale w sumie nie pytam sie czy deskowac czy tylko foliowac,
    ale bardziej pytanie mam do "foliowców".

    Czy zauwazyliscie u siebie jakies niepokojace oznaki po kilku
    latach, czy z folii sie zrobil sie pyl - jezeli mieliscie okazje to
    sprawdzic
    organoleptycznie. nic nie przecieka, nic nie wieje itd.

    Mysle o folii isover albo tyveks.
    Deskowania nie chcial bym robic ze wzgledu na koszty...

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2010-02-15 18:11:45
    Temat: Re: deskowanie -foliwoanie
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Darek pisze:
> [...]
    >
    > Mysle o folii isover albo tyveks.
    > Deskowania nie chcial bym robic ze wzgledu na koszty...
    :)
    Tyvek to mercedes wsród membran dachowych
    Mam go u siebie ale dopiero od 4 lat
    Mam znajomych dekarzy i jestem z nimi założony o skrzynkę piwa z każdym
    o trwałość tej membrany , która według nich po 10 latach rozleci sie w pył.
    Dla nich bez znaczenia było to,że kładłem Tyveka a nie jakiegoś no name
    zrobionego w po pegeerowskich oborach.
    Własnie jestem w trakcie ocieplania dachu wełną i na razie z membrana
    nic sie nie dzieje
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
    sklep: http://trawki.pl/

  • 3. Data: 2010-02-16 07:03:20
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 15 Lut, 17:45, "Darek" <d...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Mysle o folii isover albo tyveks.
    > Deskowania nie chcial bym robic ze wzgledu na koszty...

    Fakt że deskowanie i papa wyjdzie ponad 2 razy drożej niż folia jednak
    ja się jednak na to zdecydowałem.
    Przekonało mnie do tego kilka rzeczy. Po pierwsze znajomy któremu
    folia sie pokruszyła chyba po 2 latach (a wcale nie była tania) oraz
    grubość dzisiajszych blachodachówek. Blachy sa bardzo cienkie a ich
    odporność wynika jedynie z cieniutkiej warstwy polimerów na wierzchu.
    W razie uszkoszenia, zadrapania czy nawet nieszczelności uszczelki
    "farmera" dziura w dachu gotowa i to w ciągu 2 lat. Wolałem się
    zabezpieczyć przed tym za pomoca papy.
    Wiem że wszycy mówią (i ja też) że na czyms tam nie warto oszczędzać,
    albo ze to tylko mały procent całej budowy, jednak na dachu chyba na
    prawdę nie warto oszczędzać. Jakiekolwiek przeciekanie, nawet malutkie
    generuje kosmiczne koszty remontu. W razie konieczności wymiany za
    kilkanaście lat blachodachówki tez mam zabezpieczenia na wypadek
    deszczu podczas prac. Dekarze opowiadali też o nawiewaniu pod blachę
    duzych ilości śniegu pomimo stosowania gąbkowych uszczelek kalenicy
    itd itd.
    Znajmomemu, któremu rozsypała się fola pod blachodachówką, producent
    zwrócił koszta (chyba nawet podwójne) ale tylko folii, co nijak się ma
    do kosztów jej wymiany.
    P.S.
    Te 3 tysiące które dołozysz do deskowania bardzo łatwo zaoszczędzic na
    wykończeniówce. Wystarczy wziąć tańsze sedesy albo poszukac tańszych
    płytek, albo nie zrobić od razu parkietu w któryms pokoju.
    P.P.S.
    Jeżeli szukasz oszczędności to zastanów sie nad samą papą (dwie
    warstwy, zwykła nabijana na deski i termozgrzewalna na wierzch).
    Tańsze i trwalsze rozwiązanie niz blacha i zapewne sporej części
    dzisiajszych dachówek.

    Pzdr
    QbaB

  • 4. Data: 2010-02-16 07:52:03
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    >Te 3 tysiące które dołozysz do deskowania bardzo łatwo zaoszczędzic na
    >wykończeniówce. Wystarczy wziąć tańsze sedesy albo poszukac tańszych
    >płytek, albo nie zrobić od razu parkietu w któryms pokoju.

    no mysle ze 3tys nie wystarczy.
    Dach mam prosty 2 spadowy, garaz musi byc deskowany ze względu
    na maly kat. Czy dojdzie koszt 160m2 dachu a to daje 4m3 tarcicy
    (ok 2300zł brutto) na to papa z 1500zł + gwozdzie itd.
    Dekarz chce 15zł za deskowanie (160x15 = 2400)
    Razem daje to 2300+1500+2400 = 6200 +10% na rzeczy o ktorych
    nie pomyslalem ~7k.

    Folia isover czy tyveks = 1700zł
    tasmy uszczelniajace = ~300-400zł.
    Gwozdzie - w sumie kontrlaty i tak trzeba przybic wiec tu nie ma dodatkowych
    kosztow.
    W sumie folia = 2100 + 10% na rzeczy o ktorych nie pomyslalem
    ~ 2400

    Cala zabawa niecale 5k wiecej. To juz znaczaca czesc dachu.

    Pzdr
    Darek

  • 5. Data: 2010-02-16 08:58:59
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Darek pisze:

> [...]
    > ~ 2400
    >
    > Cala zabawa niecale 5k wiecej. To juz znaczaca czesc dachu.

    Jeżeli nie masz dwóch lewych rąk, dach nie jest jakoś ekstremalnie
    stromy czy wysoki, to deskować możesz sam(z pomocą). Połowa różnicy w
    cenie zostaje w kieszeni.
    Dla przyśpieszenia/ułatwienia pracy możesz wykonać to płytami OSB - cena
    porównywalna.
    Komfort psychiczny że masz normalny dach, a nie cienką folie jest wart
    tej kasy.

  • 6. Data: 2010-02-16 09:39:44
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 16 Lut, 08:52, "Darek" <d...@o...pl> wrote:

> [...]
    > ~ 2400
    >
    > Cala zabawa niecale 5k wiecej. To juz znaczaca czesc dachu.

    Zgadza się, choć różnica wyjdzie nieco mniejsza raczej max 4 tys.
    Zauważ jednak że jak zrobisz deskowanie i papę to możesz z blachą
    poczekać rok lub dwa (lub 20 lat jeżeli dasz termozgrzewalną na
    wierzch).
    Jak Ci kasy braknie to dach bedziesz miał za 7 tys a jak bedziesz
    chciał zrobic blache to musisz teraz wydać 20 tys.
    Ja miałem dodatkowe oszczędności z tytułu wykorzystania desek z
    szalunku stropu jako łaty i kontrłaty (pocięte wzdłuż na 6cm). deski
    sa ciensze niz łaty ale ponieważ jest deskowanie i papa to deski jako
    łaty są wystarczjące.

    Jak juz kiedyś pisałem, ja nie żałuje że wydałem na dach więcej kasy z
    powodu deskowania.
    Pamiętaj że takie oszczędności rzędu 5 tys to na wykończeniówce można
    wygenerowac dosyc łatwo. Ja np dzieki meblom do kuchni z IKEA
    zaoszczędziłem prawie 6 tys które wystarczyło na opaskę wokól domu i
    duzy taras z kostki.
    Na sedesach, umywalkach itp mogłem tez zaoszczedzic co najmniej 2 tys
    gdybym mocniej przekonywal żonę :)
    Na drzwiach wewnętrznych też zaoszczędzięłm (nie było juz kasy) i
    kupiłem po 550 z ościeznica zamiast 1500 za drewniane (w sumie 8-9 tys
    oszczedności). Stan surowy to sa naprawdę małe sumy. Później sie
    dopiero zaczyna.

    Pzdr
    QbaB

  • 7. Data: 2010-02-16 10:31:18
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

> [...]
    >Zauważ jednak że jak zrobisz deskowanie i papę to możesz z blachą
    >poczekać rok lub dwa (lub 20 lat jeżeli dasz termozgrzewalną na

    to prawda ze moge zrobic pozniej, ale widzisz ja chce wybudowac dom
    w ciagu 2-3lat i zapomniec o budowie, chce wracac do domu nie myslac
    przez nastepne 10 lat, to zostalo jeszcze do zrobienie, w tym roku odpuszcze
    wakacje bo zostawie pieniadze na dachowke itd. Moze to i bledne ale zycie
    jest za krotkie zeby zrobic sobie hobby z budowy. Na 2-3 lata wyrwane z
    zyciorysu sie godze, ale nie na 10 czy 15.

    To prawda, ze w pewnym sensie dom buduje sie na cale zycie,
    ale wiesz kredyt tez sie bierze na cale zycie a jestem dosc wrogo nastawiony
    do kredytow. Fatalista nie jestem, ale nigdy ne wiadomo co sie zdarzy w
    zyciu,
    jak bedzie sytuacja ekonomiczna w Polsce wygladala za 10lat itd. i w
    przypadku
    odpukac nieszczescia, chce sie zajac w calosci tym nieszczesciem zamiast
    jeszcze
    sobie dorzucac na glowe z czego ja teraz zaplace rate... Podejscia sa rozne,
    ja mam
    akurat takie.

    >Jak Ci kasy braknie to dach bedziesz miał za 7 tys a jak bedziesz
    >chciał zrobic blache to musisz teraz wydać 20 tys.

    w sumie to chce dachowke betonowa.

> [...]
    >szalunku stropu jako łaty i kontrłaty (pocięte wzdłuż na 6cm). deski
    >sa ciensze niz łaty ale ponieważ jest deskowanie i papa to deski jako

    no ja tu nie zaoszczedze, bo mam terive. Deski bede mial z fundamentu,
    poniewaz bedzie
    raczej lany - ale to juz jest przeznaczone na deskowanie dachu nad garazem.

    >Jak juz kiedyś pisałem, ja nie żałuje że wydałem na dach więcej kasy z
    >powodu deskowania.

    ale masz jakies konkretne argumenty przeciw oprocz Twojego znajomego?
    Wiesz moze jakiego rodzaju folie stosowal, czy folia zostala zakryta w miare
    szybko
    i poddasze zaizolowane - jak dlugo byla poddana dzialania promieni.

> [...]
    >wygenerowac dosyc łatwo. Ja np dzieki meblom do kuchni z IKEA
    z>aoszczędziłem prawie 6 tys które wystarczyło na opaskę wokól domu i

    no ja tu juz raczej nie zaoszczedze, poniewaz zalozenie i tak mam takie,
    ze kuchni z 20tys nie bede robil. Plytki beda z nizszej polki cenowej,
    panele rowniez.

> [...]
    >kupiłem po 550 z ościeznica zamiast 1500 za drewniane (w sumie 8-9 tys
    >oszczedności). Stan surowy to sa naprawdę małe sumy. Później sie

    nawet nie biore pod uwage drzwi drozszych niz 700zł. Myslalem o kupnie
    nielakierowanych aby to wykonac we wlasnym zakresie.

    Pzdr
    QbaB

  • 8. Data: 2010-02-16 11:45:07
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    dodam tylko ze zastanawiam sie tez nad folia
    pro clima.

    Pzdr
    Darek

  • 9. Data: 2010-02-16 16:43:25
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisal w wiadomosci

    > wakacje bo zostawie pieniadze na dachowke itd. Moze to i bledne ale zycie
    > jest za krotkie zeby zrobic sobie hobby z budowy. Na 2-3 lata wyrwane z
    > zyciorysu sie godze, ale nie na 10 czy 15.

    IMHO chcesz miec dom a obowiazki jak z mieszkaniem. Majac dom bedziesz do konca zycia
    spedzal polowe wiekszosc czasu na naprawach, remontach, utrzymaniu zieleni, karmieniu
    psa, odsniezaniu, paleniu w kotle itd. Chyba ze cie stac na kogos, kto zrobi to za
    ciebie (jak w bloku). Tylko ze skoro nie stac cie na deskowanie to pewnie i na
    majstra tez nie.

  • 10. Data: 2010-02-16 21:58:34
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > IMHO chcesz miec dom a obowiazki jak z mieszkaniem.
    >Majac dom bedziesz do konca zycia spedzal polowe wiekszosc
    >czasu na naprawach, remontach, utrzymaniu zieleni,
    >karmieniu psa, odsniezaniu, paleniu w kotle itd.

    kolego, akurat prawie calo swoje zycie mieszkalem w domu
    jednorodzinnym i wiem jakie ma to zalety a jakie wady. Jest
    jednak roznica miedzy remoncikami, jakims generalnym remontem
    za 10-15 lat a a pomiedzy rozkladaniem budowy za 10 lat....

    Ale prawde mowia, nie chce ciagnac tematu w tym kierunku, poniewaz
    pytanie tyczylo sie membran dachowych i w sumie niepotrzebnie
    odpowiadajac, sam lekko zboczylem z odpowiedza...

    Pzdr