  • 1. Data: 2010-09-24 12:42:30
    Temat: deskowanie impregnowane olejem a sprawa papy
    Od: Kuba <w...@g...pl>

    Witajcie
    Czy wiecie może jak zachowa sie gont bitumiczny położony na deskowaniu
    ze sklejki, która kiedys była zaimpregnowana przepracowanym olejem
    silnikowym?
    czy to moze zaszkodzić gontowi?

    ps. tylko nie krzyczcie na mnie, że nie impregnuje sie przepracowanym
    olejem. to daszek z dala od domu.

    pozdrawiam
    kuba

  • 2. Data: 2010-09-24 23:46:20
    Temat: Re: deskowanie impregnowane olejem a sprawa papy
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > silnikowym?
    > czy to moze zaszkodzić gontowi?
    >
    > ps. tylko nie krzyczcie na mnie, że nie impregnuje sie przepracowanym

    No i bardzo dobrze, dzieki temu ta sklekja zapewne trzyma sie zdrowo.
    Gonty bitumiczne uklada sie na cienkiej normalnej papie przypinanej do sklejki
    zszywkami. Na tej papie odbijasz sznurkiem otytlanym w sproszkowanej kredzie w
    odstepie 5 cali linie i jazda; nabijasz szyngle, jak je tu w Hameryce
    nazywaja. Jesli po 20 latach te gonty troche sparcieja czy zezre je rozne
    flory to nabijasz na nich nastepna warstwe i tak do trzech razy sztuka.
    Mysle, ze nasycenie sklejki przepracowanym olejem silnikowym, ktory zapewne w
    wiekszosci wysechl a zostal z niego tylko bezpostaciowy wegiel w zaden sposob
    szynglom nie powinno zaszkodzic.
    Pzdr.
    Tornad