  • 21. Data: 2011-03-02 20:15:30
    Temat: Re: dla grzejacych byle czym
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    news:ikl084$v1v$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Juz nawet nie chodzi o opłate zwrotną od tych PETów. Wystarczy aby
    > wszędzie były dostępne pojemniki do darmowego pozybwania sie plastyku,
    > szkłą, papieru.

    W mojej gminie jest darmowy odbiór śmieci segregowanych
    (plastiki, makulatura, szkło białe, kolorowe, metal).
    Z tym, że raz na kwartał.
    W związku z tym u mnie raz na kwartał stoi na podjeździe ~8 worków
    z ww., a u sąsiadów z piecami węglowymi 1, może 2 ...

    > Dzieki temu ze plastyku, szkła i papieru moge pozbyć się za darmo nie mam
    > większego problemu ze śmieciami. Dwa trzy razy do roku tylko odbierają
    > odemnie pojemnik 200litrów- płace za to ok25zł. Jest tam praktycznie tylko
    > popiół z drewna.

    A co robisz z tetrapakami i innymi materiałami łączonymi,
    które nie nadają się do smieci segregowanych ?
    (papier/folia, pojemniki po jogurtach, olejach, itp.
    - pisze na workaqch czego nie wolno)
    Na 4 osoby mamy co miesiąc prawie 2 pełne kubły 120 litrowe
    (organiczne i popiół lądują w kompostowniku)

    Sąsiedzi - 1 kubeł na 2 - 3 rodziny w jednym domu.
    Piece "węglowe" ...
    (1 kubeł 120l = ~30 PLN)

    Pzdr

    JKK

  • 22. Data: 2011-03-02 20:41:21
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > W związku z tym u mnie raz na kwartał stoi na podjeździe ~8 worków
    > z ww., a u sąsiadów z piecami węglowymi 1, może 2 ...

    Sam Sobie odpowiedziales: jakby gmina te pojemniki na bieżaco podstawiała to
    sasiedzi by nie palili tylko tak jak ja np co tydzień wynosili

    Dwa razy do roku to przesadzilem-tak co dwa miesiące kubeł pelny-z faktura
    biorą a może 3 razy w roku a tak to panom ze smieciarki na dobre piwko daje
    i zabieaja.

    > A co robisz z tetrapakami i innymi materiałami łączonymi,
    > które nie nadają się do smieci segregowanych ?
    > (papier/folia, pojemniki po jogurtach, olejach, itp.

    Pojemniki po jogurtach do plastyku ida, tak samo butelki po oleju płynach
    środkach czystości itp woreczki foliowe do pojemnika na śmieci tego ogólnego

    > - pisze na workaqch czego nie wolno)
    > Na 4 osoby mamy co miesiąc prawie 2 pełne kubły 120 litrowe
    > (organiczne i popiół lądują w kompostowniku)

    Na organiczne mam kompostownik, popioł z drewna w sumie też bym mogł do
    kompostownika lub pod zywopłot np sypać ale sie w to nie chce bawić. Popiolu
    z drewna sa niewilkie ilości a wegla nie uzywam

    > Sąsiedzi - 1 kubeł na 2 - 3 rodziny w jednym domu.
    > Piece "węglowe" ...
    > (1 kubeł 120l = ~30 PLN)

    U mnie zaa kubeł 200l 26zl chyba,

  • 23. Data: 2011-03-02 20:45:12
    Temat: Re: dla grzej?cych w?glem
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-03-02 09:14, mirek pisze:

    > A mnie to cieszy.
    > Sko?czy sie smrodzenie przez oszcz?dnych.

    Bardzo krótkowzroczne myślenie.
    Pojawi się większa grupa tych najbardziej oszczędnych - palących byle
    czym a nie węglem.

    --
    M.

  • 24. Data: 2011-03-02 20:46:26
    Temat: Re: dla grzejących węglem
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    mirek <f...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Shreek" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości
    > 382,1,prasa-detal

    > A mnie to cieszy.
    > Skończy sie smrodzenie przez oszczędnych.

    Sam to wymyśliłeś czy w jakimś okulniku do żytku wewnętrzebo przeczytałeś.
    Prosty przykład fajki. Byli tacy co krzyczeli że fajki to pierdylion za sztke
    zrobić. To teraz najtańsze co się nie nadają do palenia z 8 złotych kosztją.
    Takie co się daje palić dychę. A na rynkach fajki dobrej jakości od 5,50 do
    6,50. Kazda ilość chyba można kupic bo jeszcze mi się nie zdarzylo żebym był
    na rynku i dwoch trzech sztang nie kupił. Czasami są braki w asortymencie albo
    minutę w kolejce trzeba postać. Ale widzę ze pracują nad tym i problemy z
    zakupem podchodzących są coraz mniejsze. Rzad znalazł cudowny sposób na
    pozbawienie się kasy z akcyzy za fajki. To ze akurat teraz masz kasę i
    zapomnialeś że oprócz ciebie prawie 100% spoleczeństwa oszczędza z biedy
    łaskawie nie zauważasz. Jest takie powiedzenie czas płaci czas traci. Ty
    jesteś teraz na gorce ale nie zawsze tak musi być i sam bęzdiesz parkiet i
    schody palil żeby ci w dupę było cieplo.

  • 25. Data: 2011-03-02 20:52:51
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-03-01 19:58, Marek Dyjor pisze:

    > popytu nie buduje garstka bogatych świadomych ludzi tylko masy zwykłych
    > ludzi/proli...

    Mam kolejny ciekawy argument na twoją koncepcję popytu:

    Cukier!

    Z pewnością 100% podwyżka ceny wynikła z szalonego popytu kreowanego
    przez zwykłych ludzi.

    --
    M.

  • 26. Data: 2011-03-02 21:07:55
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > Sam Sobie odpowiedziales: jakby gmina te pojemniki na bieżaco podstawiała
    > to sasiedzi by nie palili tylko tak jak ja np co tydzień wynosili

    Akurat w gospodarstwach dookoła mają dużo więcej miejsca ode mnie
    - stodoły, szopy, itp.
    Nie chce się i tyle.

    W sąsiedniej gminie odbierają co miesiąc.
    Ale nic w przyrodzie nie ginie - trzeba za to płacić (u nas nie).

    > Dwa razy do roku to przesadzilem-tak co dwa miesiące kubeł pelny-z faktura
    > biorą a może 3 razy w roku a tak to panom ze smieciarki na dobre piwko
    > daje i zabieaja.

    Jakieś dziwne zasady macie - u nas bez umowy / abonamentu nie podjadą.

    > Pojemniki po jogurtach do plastyku ida, tak samo butelki po oleju płynach
    > środkach czystości itp.

    No to mnie nie dziwi, że nie co miesiąc.
    U nas by takich śmieci nie odebrali.

    Pzdr

    JKK

  • 27. Data: 2011-03-02 21:09:32
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Skimir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Cukier!
    >
    > Z pewnością 100% podwyżka ceny wynikła z szalonego popytu kreowanego przez
    > zwykłych ludzi.

    Raczej z likwidacji znacznej części rodzimych cukrowni
    i skutkiem tego upraw buraków cukrowych.

    Pzdr

    JKK

  • 28. Data: 2011-03-03 06:20:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Skimir wrote:

    > Mam kolejny ciekawy argument na twoją koncepcję popytu:
    >
    > Cukier!
    >
    > Z pewnością 100% podwyżka ceny wynikła z szalonego popytu kreowanego
    > przez zwykłych ludzi.

    sądzisz że ceny cukru wzrosły z powodu tego że bogaci zaczeli naraz masowo
    stosowac dietę cukrową i wykupują wagonami cukier?

  • 29. Data: 2011-03-03 06:21:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jackare wrote:

    > Znaczy jak "normalnie"? Przejeździłem priusem kilka tysięcy km i palił
    > malutko. W trasie wychodziło pomiędzy 5 a 6 litrów z tym że bliżej 5.
    > W mieście nie wiem - nie interesowałem się ale jakość tego paliwa
    > szczególnie nie ubywało na paliwowskazie

    kurcze to jak normalny 1.6 :) ile toto ma mocy?

  • 30. Data: 2011-03-03 07:39:47
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik J_K_K napisał:

    > U nas by takich śmieci nie odebrali.

    To co niby z nimi zrobić...?
    Skoro ma być ekologia, to nie ma, że by nie odebrali takich, czy siakich
    śmieci...
    Przecież te plastykowe opakowania po artykułach gosp domowego, nie są
    niczym niezwykłym.

    Po prostu leży polityka 'śmieciowa' i tyle.

    To w interesie ekonomicznym Kowalskiego powinno być poprawne i
    ekologiczne zutylizowanie domowych odpadków - nie można stwarzać
    sytuacji, kiedy Kowalski do ekologii musi dokładać, bo będzie to
    doprowadzać do kuriozalnych sytuacji - spalanie śmieci, bo taniej.

    Jak gmina wydziwia, że takich śmieci nie odbiera, a takie
    nieodpowiednie, to może może niech jeszcze zainstaluje każdemu
    teleekrany w domu i rozkazuje przez nie co i jak każdy ma robić - Orwell
    :-).

    Ekologia MUSI się ludziom opłacać !!! Jak nie, to będą na nią lali
    grubym siurem i będą spalać w piecach wszystko jak leci. Kto tego nie
    rozumie, to...

    Ja jego nie rozumiem :-)))

    pozdr
    Robert G