  • 61. Data: 2011-03-10 14:07:16
    Temat: Re: dla grzejacych byle czym
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    wiadomości news:4d7866f1$1@news.home.net.pl...

    > Taaaaaaaak...
    >
    > 1. na jak długo?
    > 2. jak zniósł to piec?

    Żeliwny ruszt się stopił.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 62. Data: 2011-03-10 14:37:37
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Jan Werbinski napisał:
> [...]
    >

    > Jako dziesięcioletni szczeniak będąc z zamiłowania chemikiem
    > przeprowadziłem w domowym piecu spalanie proszku aluminiowego osiągając

    Termit lub coś podobnego ? Odważnie

    pzdr.
    rafał

  • 63. Data: 2011-03-10 22:13:06
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Taaaaaaaak...
    >
    > 1. na jak długo?
    > 2. jak zniósł to piec?

    Kiedyś w ramach klubu krótkofalowców dostaliśmy jako załącznik do
    ciekawego złomu użytkowego ze dwieście kilo niskonapięciowych
    kondensatorów olejowych. Żeby wysokonapięciowe były to jeszcze do czegoś
    by się przydały - ale olejak na sto woltów to pomyłka, anodowe do lamp
    małej mocy lepiej filtrować na elektrolitach (mniej miejsca zajmują),
    lampy dużej mocy gdzie olejowe sobie radzą a elektrolityczne już
    niespecjalnie to od kilowolta w anodzie się zaczynają.

    No więc rada w radę postanowiliśmy zutylizować - blaszaną obudowę
    kombinerkami zedrzeć a zwijkę pod płytę kuchni węglowej którą klub był
    ogrzewany.

    Fajnie grzały - tylko po dwóch tygodniach musieliśmy szukać nowego rusztu...

    --
    Darek

  • 64. Data: 2011-03-11 09:29:45
    Od: owp <o...@g...pl>

    > wywalalem je do pojemnikow ustawionych kilkaset metrow ode mnie.
    > poswiecalem swoj czas az ktoregos pieknego dnia zobacyzlem piekny
    > obrazek. przyjechala ciezarowka i podniosla jeden pojemnik. oproznila.
    > podniosla drugi potem i trzeci. i nie byloby w tym nic zlego gdyby nie
    > to ze oproznila to na jedna pake ciezarowki....

    Ja z kolei czytałem kiedyś, że najsprawniejszy system ma Australia -
    oddziela się tylko rzeczy organiczne od nieorganicznych, podobno dzięki
    temu 'sortuje' tam ponad 90% ludzi, a i tak potem trzeba śmieci
    dokładnie podzielić, bo ludzie czasem wrzucają co popadnie do tych
    kontenerów. I wg mnie to jest dobra droga - wstępne sortowanie przez
    ludzi, a dokładne przez firmy, może zresztą tak robi Twoja firma,
    dlatego ładuje wszystko, bo nie ma to znaczenia...
    Mam pod blokiem takie kontenery, czasem widzę co tam jest w środku -
    szkło to jeszcze ludzie rozumieją, ale papiery to już jest wszystko,
    łącznie z zużytymi podpaskami.