  • 1. Data: 2009-01-27 17:52:11
    Temat: dla splacajacych kredyty w PLN
    Od: a...@g...com

    Hej,

    Jakby ktos jeszcze nie widzial / slyszal:

    27-01-2009 Komunikat prasowy z posiedzenia Rady Polityki Pieniężnej w
    dniu 27 stycznia 2009 r.

    W dniu 27 stycznia odbyło się posiedzenie Rady Polityki Pieniężnej.

    Rada postanowiła obniżyć stopy procentowe NBP o 0,75 pkt. proc. do
    poziomu:

    * stopa referencyjna 4,25% w skali rocznej;

    ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2009-01-27 18:02:10
    Temat: Re: dla splacajacych kredyty w PLN
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    a...@g...com napisal:
> [...]
    > poziomu:
    > * stopa referencyjna 4,25% w skali rocznej;

    Tak, to dobra wiadomosc... dla bankow.

    Jezeli RPP obnizy oprocentowanie o 0.75% to kredyty w ogole
    nie zmaleja, a za to lokaty spadna o 1,5%.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2009-01-27 18:19:16
    Od: "Adi" <a...@g...com>

    no właśnie jak to jest ze stopy spadaja a ja znów dostałem podwyzke ?

    aDi

  • 4. Data: 2009-01-27 18:32:16
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Adi napisal:
    > no właśnie jak to jest ze stopy spadaja a ja znów dostałem podwyzke ?

    Ale podwyzke czego?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2009-01-27 18:39:12
    Od: "Adi" <a...@g...com>

    Ale podwyzke czego?

    jak czego, kredytu

  • 6. Data: 2009-01-27 18:43:33
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Tue, 27 Jan 2009 19:19:16 +0100, "Adi" <a...@g...com>
    wklepał(-a):

    >no właśnie jak to jest ze stopy spadaja a ja znów dostałem podwyzke ?

    Bo oprocentowanie kredytów nie jest oparte na stopach procentowych NBP, tylko
    rynkowych, które reagują z wyprzedzeniem lub z opóźnieniem na działania NBP.
    Ponadto zmiana oprocentowania jest dokonywana zwykle co N miesięcy, gdzie N
    związane jest ze wskaźnikiem WIBOR, który masz zapisany w umowie. Jak masz
    WIBOR3M, to zmiany się robi co 3 miesiące. Od tego są wyjątki i różne
    udziwnienia, które zdarzają się w różnych bankach.

    Poza tym - przeczytaj wreszcie co podpisałeś. :)

    --
    Sławomir Szyszło

  • 7. Data: 2009-01-27 18:59:05
    Od: "Adi" <a...@g...com>

    mam wibor 3m pierwsze obnizki były w grudnie a od stycznia dostalem kolejna
    podwyzke o co tu chodzi?

  • 8. Data: 2009-01-27 19:03:02
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adi" <a...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ale podwyzke czego?
    >

    > jak czego, kredytu

    To trzeba było nie dobierać.

  • 9. Data: 2009-01-27 19:09:02
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Tue, 27 Jan 2009 19:59:05 +0100, "Adi" <a...@g...com>
    wklepał(-a):

    >mam wibor 3m pierwsze obnizki były w grudnie a od stycznia dostalem kolejna
    >podwyzke o co tu chodzi?

    Dalej nie przeczytałeś umowy. Z jakiego dnia jest brany WIBOR3M? I kiedy jest
    zmieniane oprocentowanie?

    --
    Sławomir Szyszło

  • 10. Data: 2009-01-27 19:11:57