  • 101. Data: 2010-12-04 10:06:53
    Temat: Re: do J. Werbinskiego
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    news:id81s8$50u$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
    > ,
    > A gdzie ja napisałem że maja brac kredyt i budowac dom 200m2?
    > Ta rodzina zapene mieszka u rodziców/teściów jesli sa warunki lub
    > wynajmuje mieszkanie i płaci 800-100zł miesięcznie.
    > A wg Ciebie powinni wpaść na najbliższa wolna działkę i postawić budynek
    > 25m2 umeblowany meblami z Ikei.

    Wg mnie każdy ma inne zdolności nabywcze.
    Ciebie i mnie stać na kredyt. Wielu ludzi nie stać na kredyt, ale się
    zadłużają.

    Obecny czynsz to nie to samo co niewolnictwo przez 30 lat.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 102. Data: 2010-12-04 10:07:26
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    wiadomości news:4cf7910b$1@news.home.net.pl...

    > No to masz jeszcze przytulniejsze:
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Capsule_hotel
    >
    > Takie lokum to twój ideał ;->

    Myślę, że dyskusja z Tobą nie ma sensu. Nie rozumiesz o co chodzi. I nie
    zrozumiesz.

  • 103. Data: 2010-12-04 10:08:18
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    .googlegroups.com...

    > Ha ha ha. Czyli zeniac sie, zona ma dalej mieszkac u rodzicow i ja
    > tez? ;) No bez jaj. Albo ja mam mieszkac u tesciow? Albo ona u moich
    > rodzicow? Dzieki za takie perspektywy - to sie predzej czy pozniej
    > musi rozwodem skonczyc chocbys nie wiem jak fajnych tesciow mial ;)
    > pozdr.

    Mylisz zdolnosci nabywcze z oczekiwaniami wobec zycia.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul

  • 104. Data: 2010-12-04 10:14:52
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości

    > Logicznie - kosztuje tyle samo plus dzialka. Ty mowisz, ze jest duzo
    > tanszy. Wiec prosze Cie uprzejmie, wypunktuj etapy budowy i oznacz, ktory
    > jest o ile tanszy budujac na ogrodku dzialkowym niz na swojej ziemi.

    Inaczej.
    Budujesz garaż 25m2 bez pozwoleń itp. Zadłużasz się na 30 000, dokładasz
    swoje i pożyczone u rodziny 50 000. Za to kupujesz grunt i materiały. Na
    25m2 można bardzo przytulnie mieszkać i nie trzeba się zadłużać na całe
    życie, tylko na kilka lat. Niegroźne kryzysy itp.

    Budujesz dom obok dopiero jak Cię już stać. Bez kredytów, tylko z bieżących
    dochodów. Do stanu surowego otwartego potrzebujesz kilkadziesiąt tys, potem
    okna, następnie instalacje i przystosowujesz pomieszczenia do zamieszkania
    wraz z przypływem pieniędzy. Wprowadzasz się do gotowych pomieszczeń i potem
    kończysz kolejne.

    Takie coś dzieje się np w mojej okolicy. Wiele razy coś takiego widziałem.
    To przykład. Ja np nie muszę. Ale gdybym musiał, to wolałbym tak zrobić
    zamiast się zadłużać na 30 lat.

  • 105. Data: 2010-12-04 10:15:39
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > No i?

    > Ja nic z tego nie rozumiem. Nie wiem do czego mam sie odniesc i nie wiem
    > co mi sie miesza.
    > Sa ludzie na swiecie bez wlasnego wyboru, wszyscy ludzie. Nikt nie pyta
    > czy chca tu byc, rodza sie i sa. Skoro sa to musza gdzies mieszkac. Moga
    > nie mieszkac, lub nie zyc jak nie chca, ale skoro zyja to jakos trzeba
    > sobie radzic. Co zaproponujesz ludziom na poczatku drogi bez kapitalu i
    > innych warunkow zyciowych?

    "Kto ma temu będzie dane, kto nie ma temu będzie zabrane nawet to co ma."

  • 106. Data: 2010-12-04 10:16:08
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Raz piszesz o luksusie mieszkania innym razem o domu 200m^2. Wez Ty badz
    > precyzyjny w zalozeniach, bo w ten sposob nie sposob z Toba dyskutowac. Po
    > prostu rece opadaja. Dobierasz niescisle argumenty nie do obalenia w
    > niemal kazdym poscie by udowodnic tu jakies wlasne nieprecyzyjne
    > przemyslenia. Mieszasz, motasz i prawde mowiac trace ochote na czytanie
    > tego.

    Dom 200m2 dla dwojga osób z minimalną płacą to luksus i życie ponad stan.

  • 107. Data: 2010-12-04 10:17:37
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > Nawet nie ma co komentowac, ale pokusze sie. Paradoksalnie im bardziej
    > rozwinieta aglomeracja tym trudniej o miejsce w przedszkolu o czym zdaje
    > sie pojecia nie masz. Nie ma miejsc nawet na wsi, wiec gdzie bym sie nie
    > wyprowadzil to problem nie zniknie, pomijajac zupelnie fakt, ze na wybor
    > aglomeracji w kontekscie samego przedszkola mamy bardzo ograniczony wplyw.
    > Kolejna sprawa, gdybym mial placic nie wiem ile wiecej za przedszkole co
    > fizycznie jest nie mozliwe, bo przetargow na miejsce nie ma, to raczej
    > powinienem otworzyc wlasne przedszkole dla jednego mojego dziecka.

    TO ZAŁÓŻ PRYWATNE.
    Proste?

    > Kilka lat drozalo bo psychologia, wylacznie psychologia. Teraz bedzie
    > realnie i wcale nie tak tanio jak bys chcial.

    Ja bym nie chciał. Inwestycja w mieszkanie czy dom obecnie to zły pomysł. Są
    lepsze.

  • 108. Data: 2010-12-04 10:40:50
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Ja bym nie chciał. Inwestycja w mieszkanie czy dom obecnie to zły pomysł.
    > Są lepsze.
    Ok zgoda pewnie mozna inaczej/lepiej zainwestować kapitał. Tylo gdzie
    mieszkać?

  • 109. Data: 2010-12-04 11:59:52
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 4 Dec 2010 11:14:52 +0100, Jan Werbinski napisał(a):

    > Takie coś dzieje się np w mojej okolicy. Wiele razy coś takiego widziałem.
    > To przykład. Ja np nie muszę. Ale gdybym musiał, to wolałbym tak zrobić
    > zamiast się zadłużać na 30 lat.

    Ba, mam przykład taki, że gość kupił kilka pakamer, postawił je obok
    siebie, ocieplił i w środku urządził całkiem wygodne mieszkanie. No i teraz
    powoli, systemem gospodarczym stawia dom.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 110. Data: 2010-12-04 16:04:15
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
    > Ok zgoda pewnie mozna inaczej/lepiej zainwestować kapitał. Tylo gdzie
    > mieszkać?

    Nie wiem co lubisz. Np ja mieszkałem w bungalow na Koh Tao. Płaciłem około
    10 zł/dobę. 20 metrów od ciepłego cały rok morza. Pod palmami. Za drugie 10
    zł/dobę najesz się porzadnie.