  • 171. Data: 2010-12-05 23:44:14
    Temat: Re: do J. Werbinskiego
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    wiadomości news:4cfc202e$1@news.home.net.pl...

    > Kłamstwo powtórzone kilka razy nadal będzie kłamstwem, drogi uczniu
    > Goebbelsa.

    Piszesz do siebie nieuku?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 172. Data: 2010-12-05 23:48:10
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Nigdy i nigdzie nie pisalem, ze mam kupe forsy. Kupe forsy to ma niejaki
    > Bill i tez nie wiem czy w gotowce. Nie chodzi o zasobnosc portfela bo ceny
    > ustalone sa mniej wiecej na podobnym poziomie, wylaczajac oczywiscie
    > jakies snobistyczne osrodki.

    Słuchaj. Albo przeszkola są za tanie, albo coś jest nie tak. Gdzie jest
    popyt, tam jest podaż, chyba że przepisy przeszkadzają.

    > Pewnie, dzieci tez nie sa potrzebne. Ale jak sie chce miec normalne dzieci
    > a nie jednostki z dzikiego lasu za pare lat to jednak lepiej jak
    > przebywaja z rowiesnikami zamiast pani mamy do 15pm. Poza tym nie zmienia
    > to faktu, ze jednak miejsc w przedszkolach nie ma, wiec tak szybko
    > ludzkosc nie wyginie.

    3 miliardy skośnookich obywateli płodzi "nienormalne" dzieci bez przedszkoli
    i demograficznie przejmuje władzę nad resztą planety. .

  • 173. Data: 2010-12-06 11:18:40
    Od: Bartosz Augustyniak <o...@u...toya.net.pl>

    W dniu 2010-12-05 14:01, Jan Werbinski pisze:
    > Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w
    > wiadomości news:4cfb3a81$0$20996$65785112@news.neostrada.pl...

    > Znasz kogoś, kto mieszka w budzie dla psa? Jakoś ludzie gdzieś mieszkają
    > pomimo braku kredytów.

    Mieli fart na starcie, tak jak ja. W rodzice mogli mi kupić mieszkanie,
    które zgodnie z wszystkich przewidywaniami po kilku latach nam przestaje
    wystarczać stad budowa domu. Ponieważ nie widzę senesu wyprowadzać się z
    prawie 60m2 mieszkania do 90m2 domu wiec budujemy większy, większość ze
    swoich, teraz na etapie wykańczania wspomagamy się kredytem, bo chcemy
    to zrobić za jednym razem, porządnie, sympatycznie, a nie robić tylko
    cześć po łebkach i przez wiele lat.
    Żeby Cie uspokoić rata kredytu na zabójcze 30 lat to ok 10% dochodów, a
    chyba nie weźmiemy całego na który mamy spisaną umowę.

    Jak ktoś nie miąl tyle farta jak ja to mieszka z rodzicami za co
    dziękuję (jakoś się odzwyczaiłem), albo wynajmuje co jest ekonomicznie
    raczej słabo uzasadnione

    > Alternatywnie całe życie zapieprzasz 14 godzin na dobę i umierasz po
    > 40-ce na zawał.

    Ja pracuję trochę mniej powiedzmy średni ok 10 na dobę, ale robota
    sprawia mi frajdę.
    A czy w wieku 40 lat zejdę na zawał, zawinę się na drzewie, albo zostanę
    przejechany przez kogoś, to jest dość nieprzewidywalne i nie zależny
    tylko czy wezmę sobie kredyt na 30 lat czy może nie.

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak

  • 174. Data: 2010-12-06 18:58:28
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Słuchaj. Albo przeszkola są za tanie, albo coś jest nie tak. Gdzie jest
    > popyt, tam jest podaż, chyba że przepisy przeszkadzają.

    Rynek tu nie reaguje tak szybko. Byl niz to i przedszkoli bylo mniej. Teraz
    jakby wyz to i miejsca brak. Powstalo sporo prywatnych, casem drozszych a
    czasem tanszych, ale to tylko dowod na ilosc nastepcow a nie nadzieja na
    tansze mieszkania.

    > 3 miliardy skośnookich obywateli płodzi "nienormalne" dzieci bez
    > przedszkoli i demograficznie przejmuje władzę nad resztą planety. .

    No nie wiem jak sie do tego odniesc. Nie to ze sie nie zgadzam, ale dzieci w
    duzych skupiskach wychowuja sie jednak razem mimo braku przedszkoli.
    Szybciej dorastaja i szybciej sie usamodzielniaja. Przedszkola to taka mala
    namiastka zycia pozbawiona daj Boze patologii.

    Pozdro.. TK

  • 175. Data: 2010-12-07 10:11:54
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:4cfcc663$0$20988$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > Żeby Cie uspokoić rata kredytu na zabójcze 30 lat to ok 10% dochodów, a
    > chyba nie weźmiemy całego na który mamy spisaną umowę.

    No i popieram. Otóż Ty wziąłeś kredyt na niewielką sumę, chociaż ja bym
    radził spłacić go wcześniej o jakieś 25 lat. Na ten kredyt prawdopodobnie
    Cię stać i OK.

> [...]
    > przejechany przez kogoś, to jest dość nieprzewidywalne i nie zależny tylko
    > czy wezmę sobie kredyt na 30 lat czy może nie.

    Twój standard życia zależy od tego, czy zapieprzasz 14/dobę na bankowców,
    czy może jednak masz czas się życiem cieszyć.

  • 176. Data: 2010-12-07 10:15:02
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > Teraz jakby wyz to i miejsca brak. Powstalo sporo prywatnych, casem
    > drozszych a czasem tanszych, ale to tylko dowod na ilosc nastepcow a nie

    Nie reaguje szybko, bo nie ma popytu. Gdyby był popyt przy wyższej cenie, to
    zostałby zaspokojony o ile durne przepisy nie przeszkadzają. Patrząc na
    przyszłość demografii przedszkoli będzie potrzebnych coraz mniej. Żeby dziś
    w nie ktoś zainwestował, to trzeba wypłacić dużą premię = dużą cenę, żeby
    inwestycja spłaciła się w 5 a nie 15 lat. Nie jesteś Ty ani inni skłonny
    tyle płacić. Zatem przedszkola nie sa potrzebne, bo nie ma kto za nie płacić
    wg ich realnych cen. Ci którzy krzyczą że ich brakuje liczą na zapomogę i
    socjal, że państwo opłaci wszystkie koszty.

  • 177. Data: 2010-12-07 18:17:07
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Nie reaguje szybko, bo nie ma popytu. Gdyby był popyt przy wyższej cenie,
    > to zostałby zaspokojony o ile durne przepisy nie przeszkadzają.

    Popyt jest i to bardzo duzy. Mowiono nawet o tym w TV nie raz i o tym jak to
    gminy nie zapeniaja takich potrzeb. Musiales slyszec.

> [...]
    > ma kto za nie płacić wg ich realnych cen. Ci którzy krzyczą że ich brakuje
    > liczą na zapomogę i socjal, że państwo opłaci wszystkie koszty.

    Uwierz mi, miejsc w przedszkolach nie ma. Nie bylo dwa lata temu i nie bylo
    w tym roku. Co bedzie dalej to rzecz jasna zalezy od plodnosci. :-) Poniekad
    dla tego to niepewny interes. Kiedy rodzilo sie moje pierwsze dziecko w
    szpitalu wiekszosc sal byla pusta. Za drugim razem tak komfortowo nie bylo.
    Nie zastanawialem sie dla czego tak jest, ale podejzewam, ze nie bez
    przyczyny bedzie tu wyz demograficzny lat 80.

    Pozdro.. TK

  • 178. Data: 2010-12-07 18:32:25
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Popyt jest i to bardzo duzy. Mowiono nawet o tym w TV nie raz i o tym jak
    > to gminy nie zapeniaja takich potrzeb. Musiales slyszec.

    Tak samo jak jest popyt na miliony mercedesów po 5 tys zł?

> [...]
    > komfortowo nie bylo. Nie zastanawialem sie dla czego tak jest, ale
    > podejzewam, ze nie bez przyczyny bedzie tu wyz demograficzny lat 80.

    Uwierz mi. Nie ma samochodów. Nie było i nie będzie. Próbowałem kupić w
    salonie auto za 5000 zł, ale nie było nic. Pewnie dlatego, że to niepewny
    interes produkować auta za 5000 zł. Wokół pełno pustych miejsc parkingowych.

  • 179. Data: 2010-12-07 22:51:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Tak samo jak jest popyt na miliony mercedesów po 5 tys zł?

    Jak odwiedzasz wszystkie przedszkola w miescie i nie ma wolnych miejsc to
    jak to chcesz przeniesc na Twoj przyklad?

> [...]
    > salonie auto za 5000 zł, ale nie było nic. Pewnie dlatego, że to niepewny
    > interes produkować auta za 5000 zł. Wokół pełno pustych miejsc

    Ale przedszkole nie kosztuje tyle ile chcesz dac. Kosztuje tyle ile kosztuje
    i w tej cenie jest nadwyzka popytu nad podaza. Pare lat temu corke zapisalem
    bez najmniejszych problemow praktycznie gdzie chcialem. Przedszkoli od
    tamtego czasu nie ubylo a wrecz przybylo, jedne tansze inne drozsze i w
    zadnym nie ma miejsc, ale jak widze Ciebie po raz kolejny nie przekonam.
    Stosujesz jakas dziwna metoda argumetacji, jezeli fakty swiadcza inaczej to
    tym gorzej dla nich.

    Pozdro.. TK

  • 180. Data: 2010-12-07 23:13:51
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > przekonam. Stosujesz jakas dziwna metoda argumetacji, jezeli fakty
    > swiadcza inaczej to tym gorzej dla nich.

    No to wytłumacz mi jeśli (w co nie wierzę) cena odzwierciedla koszty i zysk
    inwestora, dlaczego nie ma komercyjnych przedszkoli?