  • 21. Data: 2010-12-01 09:24:19
    Temat: Re: do J. Werbinskiego
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Jan Werbinski" <j...@t...bez.maj.la> napisal w wiadomosci
    news:4cf610d2$0$21005$65785112@news.neostrada.pl...
    > Mieszkanie na swoim i wynajetym nie rózni sie niczym w kwestii posiadania.
    > Do momentu splaty kredytu mieszkasz na cudzym, pozyczonym od banku.
    > Ulegasz iluzji wlasnosci. Za nia wlasnie placisz podwójnie.

    W moim mieszkaniu mam lokatorów. Placa mi miesiecznie 850zl. Gdyby chcieli
    takie mieszkanie kupic musieli by miec 130tys.
    Mogli by placic 850zl do banku i miec swoje mieszkanie które pózniej mogli
    by sprzedac, przekazac dzieciom itp.
    A tak mieszkaja na moim, moge ich w kazdej chwili wyrzucic itp.
    Chetnie wzieli by kredyt i kupili swoje tylko z pewnych wzgledów im bank
    kredytu nie da.

    Krzysiek

  • 22. Data: 2010-12-01 10:32:18
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
    > Dlaczego twierdzisz że budowa domu na ogródkach działkowych jets tańsza od
    > budowy domu na swojej działce? Fachowcy biora taniej budując na ogródkach?
    > Hurtownie dają upust budującym na ogórdkach?

    Tego nie twierdzę. Pisałem nie domu, a budowli ponizej 25m2.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 23. Data: 2010-12-01 10:37:33
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Tego nie twierdzę. Pisałem nie domu, a budowli ponizej 25m2.

    Uważasz że dla 3 osobowej rodziny lepsze jest mieszkanie przez 30lat na
    działce w domku 25mkw niz zaciągnięcie 300tys kredytu na 25lat i wybudowanie
    sobie za to domu, ew zaciągnięcie 150-200tys kredytu i kupno 50metrowego
    mieszkania?

    Krzysiek

  • 24. Data: 2010-12-01 10:39:20
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Uzytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci

    > Uzytkownik "Jan Werbinski" <j...@t...bez.maj.la> napisal w wiadomosci
    >
    > W moim mieszkaniu mam lokatorów. Placa mi miesiecznie 850zl. Gdyby chcieli
    > takie mieszkanie kupic musieli by miec 130tys.

    Na dzien dzisiejszy osiagasz przyzwoita stope zwrotu ok 6% i w sporej czesci
    zachowujesz kapital. Ryzykujesz tym, ze przestana placic i nie dostaniesz
    kasy.

> [...]
    > A tak mieszkaja na moim, moge ich w kazdej chwili wyrzucic itp.
    > Chetnie wzieli by kredyt i kupili swoje tylko z pewnych wzgledów im bank

    Tylko ze jak juz za kilka lat oni uciulaja, zyskaja zdolnosc kredytowa i
    kupia swoje mieszkanie, to byc moze powstanie duza podaz takich mieszkan jak
    Twoje. I wtedy bedzie warte pól dzisiejszej ceny. U nas uzywane mieszkania
    kosztowaly na przetargu 50-70 tysiecy.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul

  • 25. Data: 2010-12-01 10:44:33
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

> [...]
    > jak Twoje. I wtedy bedzie warte pól dzisiejszej ceny. U nas uzywane
    > mieszkania kosztowaly na przetargu 50-70 tysiecy.

    No i kij z tego ze stanieje mu to mieszkanie? Sprzedawac musi? A jak bedzie
    szlo o zamiane to sprzeda tanio ale i kupi nastene tanio wiec problemu nie
    widze.

    Marek

  • 26. Data: 2010-12-01 10:49:34
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > Na dzien dzisiejszy osiagasz przyzwoita stope zwrotu ok 6% i w sporej
    > czesci zachowujesz kapital. Ryzykujesz tym, ze przestana placic i nie

    Ma 1 miesieczna kaucje. Nie zaplaca w danym miesiacu zegnam ich i biore
    nastepnych. Szukalem miesiac temu lokatorów na pól domu moich rodziców. Po 1
    ogloszeniu w necie mialem kilkadziesiat telefonów osób zainteresowanych. Od
    dwóch tygodni mieszkaja. Samio zaproponowali ze zapalca za dwa miesiace z
    góry.
    Ludzi którzy musza wynajac mieszkanie bo nie dostana kredytu na zakup jest
    sporo.

> [...]
    > jak Twoje. I wtedy bedzie warte pól dzisiejszej ceny. U nas uzywane
    > mieszkania kosztowaly na przetargu 50-70 tysiecy.

    A czemu ma powstac duza podaz. Skoro dzisiejsi lokatorzy za kilka lat
    uciulaja kase/uzyskaja zdolnosc kredytowa to to beda chcieli cos swojego
    kupic. Powstanie wiec raczej popyt.
    U nas ceny mieszkan wynosza ok 3000zl/mkw na rynku wtórnym i sie
    ustabilizowaly.

    Krzysiek

  • 27. Data: 2010-12-01 11:00:51
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    > Ludzi którzy musza wynajac mieszkanie bo nie dostana kredytu na zakup jest
    > sporo.

    Racja.
    Podczas rozmów z kolegami wspomnialem ze mam zamiar budowac drugi dom a ten
    sprzedac ale na czas budowy kupic mieszkanie 50-60m2 ale go potem nie
    sprzedawac tylko wynajmowac i kiedys dac dziecku. Na hipoteke mieszkania
    wezme maly kredyt na wykonczenie domu. Juz sie rozeszly wici i dzwonia do
    mnie dalsi znajomi i prosza miec na uwadze pod wynajem.

    Marek

  • 28. Data: 2010-12-01 11:13:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.12.2010 11:32, Jan Werbinski pisze:

    > Tego nie twierdzę. Pisałem nie domu, a budowli ponizej 25m2.

    To jest buda dla psa, a nie dom.

  • 29. Data: 2010-12-01 11:35:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.12.2010 10:08, Jan Werbinski pisze:

    > Kiedy do Ciebie dotrze, że budowanie się na ogródku działkowym jest tak
    > tanie, że nie trzeba kredytu?

    Brednie. Materiały kosztują tyle samo, dodatkowe kłopoty przy budowie
    (zasilanie, woda, ścieki) dodatkowo podniosą koszta, a i tak będzie to
    nielegalne, więc w każdej chwili może się ktoś przyczepić, więc trzeba
    mieć sporo kasy na adwokatów lub łapówki.

    A twoje propozycje wybudowania budy 25m2 (zabudowy! sporo odejdzie i
    użytkowej zostanie max. 20m2) są po prostu żałosne.

  • 30. Data: 2010-12-01 11:37:55
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 01.12.2010 12:13, Andrzej Lawa pisze:

    > To jest buda dla psa, a nie dom.

    Zakladajac, ze komus wystarczy (ludzie mieszkaja w podobnej wielkosci
    kawalerkach) to wciaz nie wiemy czemu ma byc tansza na nieswojej dzialce
    niz na swojej :)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk