  • 61. Data: 2010-12-02 06:50:27
    Temat: Re: do J. Werbinskiego
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-11-30 22:06, M pisze:

    > ROTFL. 300 kPLN to kapitał?
    >
    > Śmieszny jesteś.

    Niby dlaczego jest śmieszny? Myślisz, że Twoje pojęcie kapitału jest
    bardziej poważne. Są ludzie, którzy Twoim pojęciem kapitału moją palić
    rano w piecu bo nie będzie im się chciało sięgnąć po starą gazetę ze
    stołu. Dla nich to Ty jesteś śmieszny. A są i tacy, którzy zaczynają od
    500zł i tworzą korporacje. Pomyśl zanim kogoś wyśmiejesz.

    PZDR
    Shaman

  • 62. Data: 2010-12-02 07:08:20
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-12-02 00:30, Adam Szendzielorz pisze:

    > Ale to nie ten watek. Tu jezeli juz jest mowa o inwestowaniu 300 tys
    > ktore spadly mlodym z nieba :-) I w tym wypadku na tych debiutach
    > wiele w skali tej kwoty zarobic sie nie dalo..
    > pozdr.

    Zależy ile to dla kogo "wiele". Tzw."młodzi" - czyli dwoje ludzi z
    jednym portfelem mogło zarobił około 2,5kPLN na PZU i 2kPLN na Tauronie.
    Notowań GPW nie śledziłem ale chyba nic się nie dało zarobić (?).

    PZDR
    Shaman

  • 63. Data: 2010-12-02 07:27:33
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    > Już sam sklep przyprawia o torsje. Wchodzisz w dłuuugi tunel i żeby wyjść,
    > musisz przejść aż na drugą stronę.

    Są skróty.

    Marek

  • 64. Data: 2010-12-02 07:35:28
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    .googlegroups.com...
    > Sek tez jest w tym, ze niewolnikiem zostajesz nawet jak masz
    > mieszkanie 50m2. Ja za takie mieszkanie placilem 700 pln czynszu
    > (woda, kanalizacja, ogrzewanie, smieci) + prad 150 pln + gaz jakies
    > grosze (bo nie uzywalem) = 850 pln / mc. TO JEST dopiero
    > niewolnictwo :-) Wole splacac swoj dom niz nabijac kabzy prezesom
    > spoldzielni :)

    Dodam ze malo kto wie iz nasi rodzice w PRLu w zdecydowanej wiekszosci
    zamieszkiwali mieszkania lokatorskie. Pojecie wlasnosci wprowadzono bardzo
    pózno ale i tak nadal 95% mieszkalo w lokatorskich. Wlascicielem mieszkania
    teoretycznie byl lokator a praktycznie to nalezalo ono do spóldzielni. W
    czynsz wliczony byl skladnik splaty zadluzenia który byl tak rozlozony ze
    mieszkanie teoretycznie splacalo sie po kilkudziesieciu latach a praktycznie
    to nawet splacone mieszkanie nalezalo wykupic jezeli chcialo sie przejsc na
    lokatorskie wlasnosciowe. Ale lokatorskie wlasnosciowe bez wlasnej ksiegi
    wieczystej to tak naprawde kupa a nie wlasnosc.

    Marek

  • 65. Data: 2010-12-02 07:52:47
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > stołu. Dla nich to Ty jesteś śmieszny. A są i tacy, którzy zaczynają od
    > 500zł i tworzą korporacje. Pomyśl zanim kogoś wyśmiejesz.

    Mieszkając w Austrii miałem okazje poznać kilku naprawdę bogatych ludzi.
    Jeden miał kilak sklepów jubilerskich w Wiedniu Stockerau i Eisenstatdt.
    Wiecie co? W salonie TV i magnetowid stały na skrzynce po owocach a ściany
    kuchniu
    wyglądały jakby malował wszystko 1 litrem farby rozrzedzonej w wodzie.
    Ale jak mi pokazywał miejsca w których był na świecie to mi uszy zwiędły.
    Kiedyś spotkałem go w sklepie Julius Meinl przy kasach. Normalnie do tego
    sklepu nie chodziłem
    gdyż był to sklep dla bogatych ale akurat w okolicy nie było żadnego innego
    więc wybrałem się kupić
    przysłowiowe bułki na śniadanie. Kasjerka wydała mi resztę, jakieś 2 grosze
    (wtedy były szylingi i grosze), a ja chciałem pokazać przed nim jaki to ja
    jestem honorowy czy może stać mnie i reszty tej nie wziąłem.
    Jak się skrzywił. Po wyjściu ze sklepu powiedział mi tak. Jak chcesz być
    bogaty to musisz wiedzieć że tylko biedak nie schyli się po groszówkę gdyż
    oczekuje szylinga zapomogi.

    Marek

  • 66. Data: 2010-12-02 09:22:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.12.2010 17:22, Jan Werbinski pisze:

    > Idź do IKEI.
    > Nikt przy zdrowych zmysłach nie zostaje niewolnikiem na 30 lat lub do
    > końca życia.

    Mają składane wirtualne pokoje zeroprzestrzenne?

  • 67. Data: 2010-12-02 10:52:38
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > znaczy, ze i wielu z nas tak ma robic, bo i klimat jakby nie ten. Kredyt
    > mieszkaniowy to mozliwosc dla tych co wzglednie dobrze zarabiaja i maja
    > perspektywy splaty. Czemu maja z tego nie korzystac? Gdzie maja mieszkac z
    > rodzinami majac na rate i cos jeszcze zostaje? Nie kazdy ma bogatego
    > tatusia i nie kazdego stac na obracanie 300 tysiacami odkladajac na dom
    > czy mieszkanie. Raczysz o tym zapominac. Ostatecznie splata wiekszej
    > czesci mieszkania pozostawia kredytobiorce bez ryzyka, to tak jakby placil
    > czynsz mieszkajac w wynajetym. Zawsze to jakas mozliwosc a nie wegetacja.

    Biorący kredyty często się tłumaczą tym, że nie mają gdzie mieszkać i chcą
    mieć GODZIWE warunki.
    Niestety prawo i chęć do życia w godziwych (co to znaczy, to nie wiem)
    warunkach nie mają żadnego związku z ich posiadanym kapitałem lub zdolnością
    kredytową.

    Tak że masz rację, że należy się im luksus posiadania własnego mieszkania.
    Ale to nie uprawnia do popełniania błędu ulegania iluzji nadmiernej
    zdolności kredytowej. To są dwie różne sprawy, które Ci się mieszają.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 68. Data: 2010-12-02 10:54:31
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    .googlegroups.com...

    > Ale to nie ten watek. Tu jezeli juz jest mowa o inwestowaniu 300 tys
    > ktore spadly mlodym z nieba :-) I w tym wypadku na tych debiutach
    > wiele w skali tej kwoty zarobic sie nie dalo..
    > pozdr.

    300 tys inwestuje sie podobnie. Zakladajac bezpieczenstwo jako priorytet 3/4
    w lokaty i obligi SP, a reszta zakup akcji.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul

  • 69. Data: 2010-12-02 10:55:29
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Ale to nie uprawnia do popełniania błędu ulegania iluzji nadmiernej
    > zdolności kredytowej. To są dwie różne sprawy, które Ci się mieszają.

    Sprecyzuj może ile TWOIM zdaniem powinna wynosić ostroznie liczona zdolność
    kredytowa?

    Krzysiek

  • 70. Data: 2010-12-02 10:57:27
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Tylko czemu dla dziecka przedszkola nie moge znalezc?

    Bo za mało płacisz? Bo nikomu nie opłaca się prywatne przedszkole za cenę,
    którą proponujesz? Bo mieszkasz w niedorozwiniętej aglomeracji?

    > A przy okazji wiesz jaka perspektywa tego ubywania? 30 lat czekac az
    > stanieje? Rownie dobrze mozna nie dozyc.

    Kilka lat drożało mocniej niż zwykle, teraz kilka lat będzie taniało.