  • 21. Data: 2009-04-19 21:37:18
    Temat: Re: do elektryków - liczba gniazdek "w jednej gałęzi"
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

    wiadomości news:gsg52d$hgp$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ciągle pytam o uzasadnienie takiego twierdzenia, ale nikt nie potrafi tego
    > wytłumaczyć.

    A słyszałeś o indukowaniu się prądu w zamkniętej pętli od pola magnetycznego
    wywołanego uderzeniem pioruna?

    Druid29

  • 22. Data: 2009-04-19 21:40:14
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote in message

    > W tym pomieszczeniu jest już zaplanowane kilka obwodów. Wiązka jest juz

    skrętkę wiesz-20-30cm od reszty kabli

  • 23. Data: 2009-04-19 21:43:02
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

> [...]
    > Użytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ciągle pytam o uzasadnienie takiego twierdzenia, ale nikt nie potrafi tego

    Ma to pewien sens.
    Pętla to nic innego jak cewka czy transformator. Wyobraź sobie, że w środku
    tej pętli jest rdzeń z rurek stalowych i lodówki lub w jakimś fragmencjie.
    Zmienne pole w rdzeniu zaindukuje zmienną siłę elektromotoryczną w kablu.
    Może coś w tym jest. Wyładowanie atmosferyczne może teoretycznie to
    powodować.

  • 24. Data: 2009-04-19 21:45:07
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości

    > Ciągle pytam o uzasadnienie takiego twierdzenia, ale nikt nie potrafi tego
    > wytłumaczyć.

    Co prawda obiecywałem Ci, że nigdy Ci nie pomogę i nie udzielę żadnej
    informacji, ale niech stracę ;)

    Bo się tworzą pętle rezonansowe.
    W pewnych warunkach, taki układ rezonansowy może wzmocnić i zgromadzić
    energię wyemitowaną przez zakłócenie elektromagnetyczne, które generowane
    jest przez piorun w formie impulsu elektromagnetycznego, a tym samym
    doprowadzić do uszkodzenia instalacji czy też podłączonych do niej
    odbiorników.

  • 25. Data: 2009-04-19 22:03:33
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Bartosz Augustyniak <ogest@toya_usunto.net.pl> wrote:

    > A słyszałeś o automatyce oświetlenia ?

    A słyszałeś, że robienie takiej automatyki za pomocą szafy pełnej
    kłapiących przekaźników to technologia z czasów króla Ćwieczka? ;-)
    Sprowadzanie każdego odbiornika do rozdzielnicy osobnym kablem jest
    po prostu bezcelowe.

    J.

  • 26. Data: 2009-04-19 22:06:48
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Jacek "Plumpi" <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    > generowane jest przez piorun w formie impulsu
    > elektromagnetycznego, a
    > tym samym doprowadzić do uszkodzenia instalacji czy też

    Z ciekawości spytam: a jak się ma do tego typowy uziom fundamentowy,
    wykonywany w formie zamkniętej pętli? Owszem, w sensie elektrycznym
    trudno to rozpatrywac jako cewkę, a jeśli nawet to z baaaardzo
    parszywą dobrocią i doziemieniem na całej długości, ale przy udarze
    prądowym od pioruna...

    J.

  • 27. Data: 2009-04-19 22:16:05
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > kłapiących przekaźników to technologia z czasów króla Ćwieczka? ;-)
    > Sprowadzanie każdego odbiornika do rozdzielnicy osobnym kablem jest po

    Przesadzasz.
    Obecnie PLC mogą sterować zarówno przekaźnikami jak i modułami
    tyrystorowymi, a z całą pewnością są o wiele tańszym rozwiązaniem niż układy
    specjalizowane inteligentnego domu.

  • 28. Data: 2009-04-19 22:21:53
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Jacek "Plumpi" <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    > tyrystorowymi, a z całą pewnością są o wiele tańszym rozwiązaniem
    > niż
    > układy specjalizowane inteligentnego domu.

    Może nie tyle przesadzam, co jestem zafiksowany na rozwiązaniu home
    made (a przypuszczam, że i rozwiązania profi też takie są) z
    dodatkowym przewodem sygnałowym przechodzącym przez wszystkie
    łączniki i sterującym wstawianymi tam modułami. Tanio prosto i
    przyjemnie :-)
    No ale fakt: rozwiązanie (przynajmniej w tym wykonaniu o którym
    myślę) jest dość hermetyczne i nie każdy jest w stanie go u siebie
    użyć, no chyba że komuś zleci wykonanie...

    J.

  • 29. Data: 2009-04-19 22:25:16
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > i doziemieniem na całej długości, ale przy udarze prądowym od pioruna...

    To co w ziemii jest mało narażone na promieniowanie elektromagnetyczne oraz
    zmienne magnetyczne, a to za sprawą przewodności elektrycznej ziemii, która
    po pierwsze stanowi ekran, a po drugie niweluje poprzez tworzenie prądów
    wirowych.
    Z tej samej przyczyny dla instalacji przyłączy ziemnych przed rozdzielnią
    wystarczy zabezpieczenie przepięciowe klasy C, a w przypadku instalacji
    napowietrznej potrzebne są już po kolei A, B i C.

  • 30. Data: 2009-04-19 22:37:52
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > No ale fakt: rozwiązanie (przynajmniej w tym wykonaniu o którym myślę)
    > jest dość hermetyczne i nie każdy jest w stanie go u siebie użyć, no chyba

    No widzisz, a ja wykonuję profesjonalnie w oparciu o sterownik centralny PLC
    w cenie niższej niż Twoje rozproszone "home made".
    Nie mówiąc już o fakcie, że ja na swoje rozwiązania mam certyfikaty
    bezpieczeństwa, a Ty nie.
    Jedyny mankament to konieczność prowadzenia wszystkich obwodów
    oświetleniowych oddzielnymi przewodami oraz rozdzielenie obwodów gniazd,
    które będą wyłączane od tych, które muszą być zasilane zawsze.
    Jednak podłączanie każdego gniazdka na oddz\ielnym przewodzie to stanowcza
    przesada.