  • 1. Data: 2011-04-15 10:10:44
    Temat: do użytkowników POŚ biologicznych
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    mam takie pytanie, jeśli to da się sprawdzić w waszych urządzeniach:
    jak często i na jaki czas włącza się sprężarka napowietrzająca złoże?
    a może pracuje non stop? czy jest jedna, czy też dwie osobne sprężarki
    (jedna napowietrzająca, druga zasilająca pompę powietrzną)?
    jakie są parametry tej sprężarki (moc, wydajność, średnica rurki
    wylotowej)?

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2011-04-15 10:36:10
    Temat: Re: do użytkowników POŚ biologicznych
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > (jedna napowietrzająca, druga zasilająca pompę powietrzną)?
    > jakie są parametry tej sprężarki (moc, wydajność, średnica rurki

    mam poliplasta,
    jest jedna sprężarka, pracuje 30 minut/30 min przerwy
    ta przerwa jest istotna dla rozwoju flory, ciągłe bulgotanie w reaktorze
    temu nie sprzyja (tak mi to tłumaczono - nie wnikam w poprawność)
    w czasie cyklu napowietrzany jest reaktor i w pewnej sekwencji otwierają się
    elektrozawory zasilające pompy mamutowe (fajna nazwa)
    przelewające treść pomiędzy komorami.

    ZTCP wężyki są coś koło fi 8-10 mm - na pewno nie grubsze i nie cieńsze
    wylot z samej sprężarki do rozdzielacza jest chyba grubszy, ale nie podam Ci
    teraz średnicy, może fi 12...

  • 3. Data: 2011-04-15 11:33:24
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > mam poliplasta,
    > jest jedna spr arka, pracuje 30 minut/30 min przerwy
    > ta przerwa jest istotna dla rozwoju flory, ci g e bulgotanie w reaktorze
    > temu nie sprzyja (tak mi to t umaczono - nie wnikam w poprawno )

    a mógłbyś sprawdzić, jak dokładnie wygląda ten cykl, tzn. włącza się
    sprężarka (a jaką ma wydajność, moc?), po xxx czasie otwiera się
    elektrozawór do pompy mamutowej, po xxx czasie się wyłącza... czy
    zawsze jest tak samo, czy praca pompy jest uzależniona od poziomu
    cieczy (osadu?) w zbiorniku, czy inaczej jest to rozwiązane...czy ktoś
    wstępnie to regulował, czy też stałe parametry dla wszystkich...?
    może w instrukcji obsługi jest coś więcej...
    wiem, wymagam, żebyś posiedział przy szambie...:-) ale opisy
    producentów są bardzo lakoniczne...

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2011-04-16 20:06:31
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > mam poliplasta,
    > jest jedna sprężarka, pracuje 30 minut/30 min przerwy
    > ta przerwa jest istotna dla rozwoju flory, ciągłe bulgotanie w reaktorze

    A jak z użytkowaniem, czy odczuwasz istotną róznicę między kanalizą?
    Czy muszisz zwracac uwagę co wrzucasz, jak z chemią,włosami, olejem z
    frytek?

    A dłuższe przerwy urlopowe?

    MS

  • 5. Data: 2011-04-18 08:02:10
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > zawsze jest tak samo, czy praca pompy jest uzależniona od poziomu
    > cieczy (osadu?) w zbiorniku, czy inaczej jest to rozwiązane...

    sprężarka jest "cyfrowa", ma dwa stany: włączony lub wyłączony
    zawsze pracuje z taką samą wydajnością
    nie ma znaczenia poziom cieczy w zbiornikach

    czasów pracy mamutów Ci nie zmierzę w najbliższych tygodniach (rzadko w dom
    jestem)
    ale włączają sie one zawsze tak samo, w końcowej fazie cyklu pracy
    i ZTCP to mają za zadanie przelać 1/8 kubika: najpierw oczyszczone z
    ostatniego zbiornika do rozsączu
    a potem z pierwszego (osadnik gnilny) do drugiego (reaktor)
    z reaktora "nadmiar" sam się przelewa do ostatniego

    > czy ktoś wstępnie to regulował, czy też stałe parametry dla wszystkich...?
    > może w instrukcji obsługi jest coś więcej...

    instrukcja jest bardzo lakoniczna
    wszystko opiera się na wizytach autoryzowanego serwisanta
    regulował to kilka dni (tzn. przyjeżdżał w tym celu ze 3 razy)
    bo akurat dostałem nowy wypust z innym kontrolerem
    niż gościu regulował wcześniej

    > wiem, wymagam, żebyś posiedział przy szambie...:-) ale opisy
    > producentów są bardzo lakoniczne...

    no nie posiedzę w przewidywalnej przyszłości ...
    zasada działania tez jest lakoniczna
    u mnie całością steruje smart relay z telemechanique
    i do niego sobie ściągnąłem pdf ze strony producenta
    ale i tak sam nic tam nie grzebie...

  • 6. Data: 2011-04-18 08:15:17
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > A jak z użytkowaniem, czy odczuwasz istotną róznicę między kanalizą?
    > Czy muszisz zwracac uwagę co wrzucasz, jak z chemią, włosami, olejem z
    > frytek?

    jakoś specjalnie nie patyczkuje...
    na pewno rozważniej leję chemię do kibli
    ale to raczej chyba z okazji zmiękczacza wody - po prostu potrzebuję chemii
    znacznie mniej

    (kamienia nie mam w ogóle, więc nie ma na czym rosnąć flora, a w miękkiej
    wodzie
    środki powierzchniowo czynne są znacznie skuteczniejsze)

    > A dłuższe przerwy urlopowe?

    u mnie to żaden problem...
    przedstawiciel producenta mówił, że 8 tygodni bez świeżego żarcia, a bez
    prądu 2 tygodnie bakterie przeżyją,
    dzięki specjalnej konstrukcji reaktora (dodatkowa komora z ograniczonym
    natlenieniem, ("matecznik?"))

    a nawet, jeśli wszystko by zdechło to wykształcenie nowej flory ponoć ma
    też nie być problemem...

  • 7. Data: 2011-04-18 11:21:50
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    dzięki..:-)