  • 1. Data: 2010-12-10 06:00:18
    Temat: dobra wiadomość dla zagazowanych;))
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    http://wyborcza.pl/1,75248,8795608,PGNiG_w_ostatniej
    _chwili_chce_obnizyc_ceny_gazu.html?utm_source=Nlt&u
    tm_medium=Nlt&utm_campaign=2015058

    Kris

  • 2. Data: 2010-12-10 06:52:54
    Temat: Re: dobra wiadomość dla zagazowanych;))
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-12-10 07:00, Kris pisze:
    > http://wyborcza.pl/1,75248,8795608,PGNiG_w_ostatniej
    _chwili_chce_obnizyc_ceny_gazu.html?utm_source=Nlt&u
    tm_medium=Nlt&utm_campaign=2015058

    Czyli ta obniżka da mi tyle, że nawet na browar nie starczy...

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2010-12-10 07:00:47
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    Typowa zapewne sprawa polityczna ...

    Taki państwowy moloch za nic by nic nie obniżył cen gazu a jak już to
    tylko podwyższał (wiadomo związkowców coraz więcej , trzeba coraz
    więcej płacić , tak samo jak rozpasłej załodze ...)

    Zapewne były naciski aby "coś tam obniżyć" aby partia rzadząca (albo
    PSL) mogła się pochwalić przez "wyborcami" że dzięki nim jest obniżka
    ceny gazu ...

    Jakoś przez lata gaz drożał i drożał i były to podwyżki dużo
    wyższe ...
    Wystarczy zobaczyć o ile wzrosły ceny przez lata i są to podwyżki o
    kilkadziesiąt-kilkaset % ...

    Sądzę że jakbyśmy zupełnie uwolnili rynek i pozwolili na na dostęp do
    PL zachodnich i wschodnich firm to obniżki cen gazu nie mieli byśmy aż
    o 3% a o kilkadziesiąt procent ...

    Tyle że gdzie wtedy podziali by się politycy , ich znajomi , znajomi
    znajomych ...

  • 4. Data: 2010-12-10 20:02:43
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości news:0caa27b6-4a6c-4bd8-9ec3-

    >Jakoś przez lata gaz drożał i drożał i były to podwyżki dużo
    >wyższe ...
    >Wystarczy zobaczyć o ile wzrosły ceny przez lata i są to podwyżki o
    >kilkadziesiąt-kilkaset % ...

    No co Ty, w zeszlym roku zdaje sie stanial o 10%. Inna sprawa, ze faktycznie
    o 3% bo dolozyli oplaty przesylowej ale jednak...

    >Sądzę że jakbyśmy zupełnie uwolnili rynek i pozwolili na na dostęp do
    >PL zachodnich i wschodnich firm to obniżki cen gazu nie mieli byśmy aż
    >o 3% a o kilkadziesiąt procent ...

    Ciekawe ktore to zachodnie firmy masz na mysli?

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2010-12-10 23:58:58
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 10 Dec 2010 07:00:18 +0100, "Kris" <k...@w...pl>
    wrote:

    >http://wyborcza.pl/1,75248,8795608,PGNiG_w_ostatnie
    j_chwili_chce_obnizyc_ceny_gazu.html?utm_source=Nlt&
    utm_medium=Nlt&utm_campaign=2015058

    a moze to po tych wybuchach w Zielonej Gorze, bo kliencie im odplywaja
    masowo?? Bo sie boja, ze wyleca w kosmos z tym gazem?

    --
    ThinkXtra

  • 6. Data: 2010-12-11 09:02:32
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:0caa27b6-4a6c-4bd8-9ec3-

    > No co Ty, w zeszlym roku zdaje sie stanial o 10%.

    Jak tak dziwnie obnizaja w lecie, w zime podnosza ;-)

  • 7. Data: 2010-12-11 14:17:12
    Od: "M@tej" <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Dec 2010 00:58:58 +0100, a...@p...pl napisal(a):

    >a moze to po tych wybuchach w Zielonej Gorze, bo kliencie im odplywaja
    >masowo?? Bo sie boja, ze wyleca w kosmos z tym gazem?

    Nie wiem, moze to tylko zludzenie, ale mialem wrazenie, ze zaraz po awarii
    w Zielonej Gorze przez kilka dni piec jakby szybciej dogrzewal wode w
    obiegu c.o. (czyli relatywnie krocej pracowaly paniki), tak jakby gaz byl
    bardziej kaloryczny. Moze przestali przez jakis czas pompowac dodatki
    "uszlachetniajace" :P
    A o potencjalnej obnizce cen slyszalem w polowie listopada, jak byl
    zczytac pracownik PGNiG u rodzicow odczytac stan gazomierza.

    --
    Maciej

  • 8. Data: 2010-12-11 14:39:17
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Ciekawe ktore to zachodnie firmy masz na mysli?

    Mówię o PRAWDZIWEJ konkurencji ...

    Pamiętam jak dawno dawno temu np. był tylko jeden operator komórkowy i
    komórka to było coś co bylo stać tylko najbogatsze osoby w PL a ceny rozmów
    były kosmiczne ...
    Oczywiście operator mówil że ceny są niskie i taniej być nie może i itd ...
    A tu nagle pojawili sie nowi operatorzy i operatorzy "wirtualni" i nagle
    ceny rozmów / telefonów pospadały i teraz kosztują grosze ...

    Tak samo jakby uwolniło się zupelnie rynek i wszystkie linie przesyłowe
    (energetyczne/gazowe) byly by wspólne i kazdy operator móglby z nich
    korzystać (jakieś opłaty za korzystanie) to nagle by sie okazało że tańszy
    byłby prąd z końca Europy niż z elektrowni położonej kilka kilometrów dalej
    Nie jest tajemnica że w Europie Polacy płacą najwyższą stawkę na 1m3 gazu ,
    więc zapewne "importowany" mógłby być tańszy ...

    Tyle że mowa o całkowitej konkurencji a nie "pseudo" konkurencji jaka jest
    teraz ...

  • 9. Data: 2010-12-11 15:50:17
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Mówię o PRAWDZIWEJ konkurencji ...
    >
    > Pamiętam jak dawno dawno temu np. był tylko jeden operator komórkowy i
    > komórka to było coś co bylo stać tylko najbogatsze osoby w PL a ceny
    > rozmów były kosmiczne ...

    To prawda, tylko ze rynek gazu to jednak nie fale latajace w powietrzu.
    Czyms ten gaz trzeba przesylac i skad? Tak sie sklada, ze w europie gazu za
    wiele nie ma, antene mozna postawic w szczerym polu byleby prad byl.

> [...]
    > korzystać (jakieś opłaty za korzystanie) to nagle by sie okazało że tańszy
    > byłby prąd z końca Europy niż z elektrowni położonej kilka kilometrów

    Ja sie za bardzo na tym nie znam, ale tak na chlopski rozum mysle, ze
    latwiej powiesic kabel jak tysiace kilometrow rury z przepompowniami i tp.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2010-12-13 07:04:26
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    W dniu 2010-12-10 21:02, Maniek4 pisze:

    > [...]
    > No co Ty, w zeszlym roku zdaje sie stanial o 10%. Inna sprawa, ze faktycznie
    > o 3% bo dolozyli oplaty przesylowej ale jednak...

    dziwne, bo u mnie przez pół roku zdrożał o 10%.

    Krzysiek
    www.cashbook.pl