  • 71. Data: 2020-03-28 14:38:32
    Temat: Re: dobre wieści dla prosumentów
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.03.2020 10:58, Adam Sz. wrote:
    > Ja już swoją dotację na fotowoltaikę odzyskałem więc mi to lotto

    Ten cały czas nie rozumie że dotacja do FV nazywa się "prosument".

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 72. Data: 2020-03-29 10:34:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > remoncie. Przywrócony został stan pierwotny i jest pomalowana. Jak
    > nie była pomalowana to mieszkało się w niej tak samo jak teraz. Bo
    > to że na klatce schodowej zamiast wiszącej u sufitu żarówki został
    > zawieszony żyrandol taki jak kiedyś był specjalnie mojego komfortu
    > nie zmieniło. W dużych miastach czyli tam gdzie jest cywilizacja
    > nikt z miejscowych nie zwraca uwagi na to jak wyglądają przeciętne
    > przedwojenne, często przed pierwszowojenne, kamienice. To
    > społeczności na zadupiach takich w jakim mieszkasz narzucają swoje

    Bos brudas!
    Ale to prawda ze spoleczenstwo czesto nie przejmuje sie wygladem okolicy.
    Tu sie wysika, tu jebnie pusta flaszke, jak stoją przy wejsciu do klatki
    to potem nie ma jak przejsc bo nacharkane w około jak po spedzie
    gruzlików...
    Taki lajf...

    My w Poznaniu tu mamy taką fajną spolecznosc co im nie przeszkadza to co
    w około:
    https://www.google.pl/maps/@52.4431505,16.9261343,3a
    ,75y,342.3h,93.1t/dat
    a=!3m9!1e1!3m7!1so2H419ghwbPihxnN_CeTfQ!2e0!7i16384!
    8i8192!9m2!1b1!2i40

    Jak te piekne zielone liscie opadną to ukazuje sie naszym oczom mały
    armageddon czy wszystko walajace sie wszedzie w około.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 73. Data: 2020-03-29 22:20:51
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 27 marca 2020 20:07:19 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:

    > to mieszkało się w niej tak samo jak teraz. Bo to że na klatce schodowej
    > zamiast wiszącej u sufitu żarówki został zawieszony żyrandol taki jak
    > kiedyś był specjalnie mojego komfortu nie zmieniło. W dużych miastach

    Domyślam się. Nie przeszkadza Ci wmurowany w tynk przedłużacz zamiast
    normalnego gniazda podtynkowego w ładnej obudowie - więc obsrany kibel,
    czy odrapana elewacja i klatka też nie stanowią problemu. Sam nie wiem
    czy współczuć otoczenia, czy zazdrościć podejścia do życia :)

    > mieszkać w nie malowanym od pięciu lat domu. A co do grilla. Grillowanie
    > to czynność jaka się wykonuje wieloosobowe. Na Twoim zadupiu musi się
    > skończyć najebaniem wódą na sztywno. A Tobie przyszło do lustra pić bo
    > jest kwarantanna.

    Jest kwarantanna więc grilluje sam z dzieciakami. Pstrąga na obiad :)

    --
    Adam Sz.

  • 74. Data: 2020-03-29 23:06:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Durnys Adam na tyle że interes można z tobą zrobić. Zamknąć w klatce i po jarmarkach
    za kasę można cię pokazywać. O takich jak ty zulikach co byli na tyle cwani że się na
    chwilę dorobili kasy Tuwim w jednym z wierszy napisal. Jak widać nie jesteś pierwszym
    i ostatnim. Ja tutaj bywam bo mam już swoje lata i wielu rzeczy mi się nie chce
    robić. Jak to ktoś powiedział z wiekiem spada zapotrzebowanie na atrakcje a rośnie na
    święty spokój. Ty tutaj bywasz bo nie masz pomysłu na życie. Chwilowo zarabiasz kasę.
    Regułą jest że jak ktoś nie ma co zrobić to kończy się to na wódce albo na kasynie.
    Chwaliles się że sporo piwa pijesz. Znaczy to że jesteś piwnym alkoholikiem. Za
    chwilę będziesz zwyczajnym wodczanym. A może już jesteś? Dla prostych ludzi ze wsi i
    małych miejscowości wódka to popularny sposób na zabicie czasu.

  • 75. Data: 2020-03-30 14:22:11
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 marca 2020 23:06:56 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Durnys Adam na tyle że interes można z tobą zrobić. Zamknąć w klatce i po
    > jarmarkach za kasę można cię pokazywać.

    Za to na Twoje osiedle jeżdżą wycieczki oglądać jak to się żyło w
    trudnych czasach PRLu :D

> [...]
    > zwyczajnym wodczanym. A może już jesteś? Dla prostych ludzi ze wsi i
    > małych miejscowości wódka to popularny sposób na zabicie czasu.

    Mam setki pomysłów na życie i je realizuję, a wódki nie lubię :)

    --
    Adam Sz.

  • 76. Data: 2020-03-30 16:37:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Piwni alkoholicy do pewnego momentu wódki nie lubią. Przyjdzie moment że polubisz.

  • 77. Data: 2020-03-30 22:19:28
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Ale schematyzm mentalny. Jak pije piwo to alkoholikiem musi zostać? To Hiszpanie i
    Francuzi całymi pokoleniami są alkoholikami, oni to na codzień wino i to przed 13.00.
    Jakoś nie widziałem, żeby słaniali się po ulicach.
    K.

  • 78. Data: 2020-03-30 22:39:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kadar napisał:

> [...]
    > To Hiszpanie i Francuzi całymi pokoleniami są alkoholikami, oni to
    > na codzień wino i to przed 13.00. Jakoś nie widziałem, żeby słaniali

    To ja postaram się nawiązać do zasadniczej tematyki grupy. Na początku
    lat dziewięćdziesiątych znajomy się budował i zatrudniał do tego dwóch
    "majstrów". Ci byli sumienni, przychodzili codziennie z samego rana
    i coś tam przy chałupie pacykowali. Ale zawsze na parapecie stawiali
    pół litra. Punktualnie o godzinie 13.00 jeden z nich, ten ważniejszy,
    przerywał robotę okrzykiem "dobra, tera pijemy". Po kilku dniach
    znajomy zwrócił się do nich (a dalej rzetelnie pracowali do wieczora):
    panowie, teraz to już te godziny nie obowiązują, o co chodzi? Usłyszał:
    panie Mietku, organizm się przyzwycaił.

    Jarek

    PS:
    Do wina też się można przyzwyczaić, co wielce służy zdrowotności.
    Francuzi mają rację. I Hiszpanie też.

    --
    Nie pij że ty chłopie wody
    Bo ta woda tobie szkodzi

  • 79. Data: 2020-03-30 22:48:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kadar napisał:

> [...]

    znajomy zwrócił się do nich (a dalej rzetelnie pracowali do wieczora):
    panowie, teraz to już te godziny nie obowiązują, o co chodzi? Usłyszał:
    panie Mietku, organizm się przyzwyczaił.

  • 80. Data: 2020-03-30 23:52:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz Kadar problem z alkoholem że chcesz sam sobie udowodnić że nie jesteś
    alkoholikiem? Ci Hiszpanie jesli piją systematycznie wino są alkoholikami. Jest kilka
    typów alkoholizmow. Wielu alkoholikom piwnym wydaje się że jest tylko jeden
    tradycyjny do Polaków. Taki że alkoholik nawala się na sztywno i leży ojszczany przy
    śmietniku. Alkoholizm piwny rozpoznaje się po tym co alkoholik robi jak nie dostanie
    swojej porcji alkoholu dziennie. Przeciętny Polak wypija 200 pół litrowych butelek
    piwa rocznie. Jak odliczyć tych co ze względów oczywistych jeszcze nie piją i tych co
    nigdy nie pili to przeciętny polski piwny alkoholik wypija kilka piw dziennie. Wielu
    z nich ewoluuje do typu pośredniego pomiędzy alkoholizmem miękkim a twardym. To trzy
    miliony kupujących codziennie małpki. Półtora miliona pracowników melduje się w pracy
    mając alkohol w kieszeni. Bez niego nie przetrwali by dniówki. Woleli by piwo ale
    dwie butelki trudno przemycić. Władzy taka sytuacja pasuje. Uzależnionym od czegoś
    społeczeństwem dobrze się rządzi. Wystarczy zadbać żeby uzaleznacz był łatwo
    dostępny. Uzależnieni krócej żyją czyli ZUS ma mniej do pracy i oszczędności.
    Alkoholikiem zostaje się przez systematyczne spozywanie alkoholu i specjalnie nie
    zależy na początku od rodzaju i ilości. Piwo co dwa dni przez miesiąc u prawie
    wszystkich powoduje uzależnienie.