  • 21. Data: 2010-01-25 08:42:18
    Temat: Re: docieplenie ścian styropianem
    Od: maniek <m...@o...pl>

    On 25 Sty, 09:09, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > U ytkownik "maniek" <m...@o...pl> napisa w wiadomo
    cinews:a7840977-0e56-417b-93f0-a05e0224d7de@p24g2000
    yqm.googlegroups.com...

    > Producent ma ma e znaczenie. Wazne jak Tobie ten styro po o .,
    > Dobrze po o ony styro grubo ci 10cm wi cej da jak niechlujnie przyklejone
    > 20cm.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    >
    > Krzysiek

    Ok.zakładamy ze kupuje styropian który nie ma kątów a płaszczyzna płyt
    jest pofalowana(oczywiście nie wszystkich płyt-znajomy taki kupił z
    termo organiki),wiąze to sie ze wzrostem kosztow termomodernizacji-
    wzrost zużycia kleju,piankowanie szczelin itp.Więc moze lepiej
    poszukać solidnego producenta który oferuje dobrze wykonany produkt za
    porównywalną albo taką samą cene i oszczędzić sobie i innym nerwów.

  • 22. Data: 2010-01-25 08:56:49
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "maniek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    >Ok.zakładamy ze kupuje styropian który nie ma kątów a płaszczyzna płyt
    >jest pofalowana(oczywiście nie wszystkich płyt-znajomy taki kupił z
    >termo organiki)

    Skoro wiesz ktory to producent to jasne, ze go nie kupuj. To raczej jakis
    problem marginalny, bo jak do tej pory nikt takich problemow nie zglaszal. A
    owszem, chyba byla kiedys mowa o Termoorganiace w podobnym kontekscie. O
    jakiejs regule raczej nie ma mowy. Na tylu bywajacych tu ocieplaczy
    styropianowych raczej temat bylby znany szerzej.

> [...]
    >poszukać solidnego producenta który oferuje dobrze wykonany produkt za
    >porównywalną albo taką samą cene i oszczędzić sobie i innym nerwów.

    Zawsze mozesz odkladac krzywe plyty i reklamowac w trakcie.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2010-01-25 09:02:49
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "maniek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >On 25 Sty, 09:09, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    >Ok.zakładamy ze kupuje styropian który nie ma kątów a płaszczyzna płyt

    Założyc mozna wszystko. Ja zakładam że kupisz dobre płyty.
    Mój znajomy ma firme budowlana i ocieplił juz kilkadziesiat bloków i
    budynków jednorodzinnych w okolicy
    Kupujac styropian kieruje sie wyłacznie ceną. Kupuje od róznych producentów.
    Problemów z krzywymi płytami itp nie miął jak do tej pory

> [...]
    >poszukać solidnego producenta który oferuje dobrze wykonany produkt za
    >porównywalną albo taką samą cene i oszczędzić sobie i innym nerwów.

    Jeśli taka wadliwą partie kupił to oczywiście nie kleić jej tylko
    dystrybutora za dupe i niech zabiera to z budowy a przywiezie dobry materiał

    Krzysiek

  • 24. Data: 2010-01-25 09:05:48
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 24 Sty, 20:55, maniek <m...@o...pl> wrote:
    > Witam.Na wiosne mam w planach docieplenie metodą lekką-mokrą ścian domu
    > (suporex+pustka+cegła=42cm grubości),jaką grubość styropianu musze
    > użyć i  jakiego producenta polecacie?

    pustke wypelniasz granulatem styro - najlepiej regranulatem. Temat
    znany. Powietrze w szczelinie na calej wysokosci domu nie spelnia
    oczekiwan ze wzgledu ze robi sie naturalna konwekcja w obrebie tej
    grubosc. Zewnetrzna cegla schaldza powietrze ktore opadajac w dol
    wypycha podgrzane od muru wewnetrznego do gory. Ten proces trzeba
    zatrzymac. Wtloczyc regranulat /kupowalem w grudniu 2009 za 35PLN/m3
    brutto/.
    Na wtlaczanie samodzielne mozesz zakupic dmuchawe do lisci. Do tej
    roli sie nadaje. Ja zakupilem taka za 90PLN 2000W wydajnosc jakies 3m3/
    min
    Druga sprawa jest ocieplenie muru z zewnatrz. Grubosc nie mniejsza niz
    10cm w twoim przypadku z ociepleniem z regranulatu.

    Mozesz rowniez zastosowac welne i jej strzepki wtloczyc w szczeline.
    Dmuchawa do lisci niestety nie da rady. Ale jesli sie uprzesz zamowisz
    ekipe,. pozniej pamietaj ze trzeba ta welne wetylowac. Czyli kratki na
    dole i gory w jakies odleglosci od siebie na okolo domu. . Z zewnatrz
    mozesz dac styro lub welne w grubosci j/w.

  • 25. Data: 2010-01-25 09:09:54
    Od: maniek <m...@o...pl>

    > Zawsze mozesz odkladac krzywe plyty i reklamowac w trakcie.
    >
    > Pozdro.. TK

    No tak,masz racje,ale jakiś kłopot to jest biorąc pod uwage że moge
    zamówić towar np.z drugiego końca polski.

  • 26. Data: 2010-01-25 11:36:59
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Chodzi o konwekcje w tej dziurze. Ruch powietrza z dolu do gory studzacy
    > wewnetrzna czesc sciany. Nalezy dazyc do utrzymania wzglednie stalej temp.
    > przekroju calej sciany, lub/i zasypac szczeline. Miedzy innymi dla tego
    > jak sadze M zaproponowal stosunkowo gruba wyjsciowa warstwe styropianu.
    > Jest tez rzecz jasna ryzyko "podwiewania" tej szczeliny.

    Kuleczkami zasypać o ile w ogóle te mury są dobrze zrobione i wszędzie te
    kulki sttyro dojdą.
    Tam może występowac też kondensacja wody i zawilgacać przestrzeń. Wątpię, że
    on ma te mury jak należy :-)
    Szczelny termos jest bezpieczniejszy. Nawet jak da 30cm styro to przegroda
    konwekcyjnie zniweczy cały efekt.

  • 27. Data: 2010-01-25 11:40:02
    Temat: Re: docieplenie ?cian styropianem
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Plumpi" <p...@o...pl> wrote in message
    >W dniu 2010-01-24 23:36, Maniek4 pisze:

    > Co myślicie o wykonaniu bez freza i do tego pozostawiając szeroką szparę
    > ok. 10 mm pomiędzy kolejnymi płytami, a następnie zaklejeniu tej szpary
    > pianką z pistoletu. Myślę, że dzięki temu w ogóle uniknęło by się

    To jest bez sensu. Pianka sie odspoi na tak dużej szczelinie. Daj z frezem i
    zapianuj szczeliny do głębokości frezu

  • 28. Data: 2010-01-25 13:24:44
    Od: putek <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Na wtlaczanie samodzielne mozesz zakupic dmuchawe do lisci. Do tej
    > roli sie nadaje. Ja zakupilem taka za 90PLN 2000W wydajnosc jakies 3m3/

    Możesz podać więcej szczegółów jak to technicznie wykonałeś? Jak
    sprawdziłeś skuteczność?

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2010-01-25 13:30:09
    Od: putek <p...@p...onet.pl>

    > Dach mam odeskowany+papa+blachodachówka,termomodernizacja dachu tez
    > jest w planach.

    Ja mam stropodach pełny wypełniony żużlem, na to szlichta i papa. Ten
    żużel jest wentylowany (otworki wentylacyjne na przeciwległych
    ściankach). Czeka mnie zrzucenie wszystkiego :( Nie wiem do końca na co
    się zdecydować...

    > Odnośnie piankowania pozostawionych szczelin, to trzeba przekalkulować
    > co jest bardziej opłacalne,czy pianka czy moze dolozyć pare procent do
    > ceny styropianu z frezem.Generalnie to ciekawa alternatywa z tą pianką

    je będę kładł z frezem, a pianką uzupełniał szczeliny

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2010-01-25 13:53:56
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Producent ma małe znaczenie. Wazne jak Tobie ten styro położą.,
    > Dobrze położony styro grubości 10cm więcej da jak niechlujnie przyklejone
    > 20cm.

    Dobrze położony dobry styropian ...
    Ja wiem, że większość ludzi w to nie wierzy, ale są styropiany i stEropiany ;-)
    Jedne mają lambdę 0,031 a inne 0,045. Różnica jakby nie patrzeć 50%. Kładąc 10
    cm dobrego-droższego masz jakby 15 cm gorszego-tańszego.

    Pozdrawiam
    e-kran