  • 1. Data: 2009-04-26 08:42:22
    Temat: dodatkowa różnicówka...?
    Od: "andy" <k...@o...pl>

    Instalacja elektryczna domu oraz garaż/kotłownia mają osobne zabezpieczenia
    różnicówkami.Czy zasilanie pomp i sterowników pieca gazowego i solarów podpiąć
    do obwodu kotłowni (dodatkowy "es" B16),czy "puścić" przez osobną różnicówkę B20
    (główna B25)? Przewiduję dodanie UPS na wypadek braku prądu.
    andy

  • 2. Data: 2009-04-26 10:47:43
    Temat: Re: dodatkowa różnicówka...?
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "andy" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > różnicówkę B20
    > (główna B25)? Przewiduję dodanie UPS na wypadek braku prądu.

    Sugeruję dać oddzielną, w razie czego mniej szukania miejsca upływu.
    Podobnie w domu radzę dać dla kuchni i łazienki oddzielne róznicówki, i
    oddzielną do oświetlenia (nic tak nie wkurza jak szukanie awarii po ciemku).
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2009-04-26 12:16:33
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "andy" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > do obwodu kotłowni (dodatkowy "es" B16),czy "puścić" przez osobną
    > różnicówkę B20
    > (główna B25)? Przewiduję dodanie UPS na wypadek braku prądu.

    Ja bym dał różnicówkę ZA UPS.
    Wojtek

    --
    Nie każde piwo to Żywiec!
    .... Na szczęście :)

  • 4. Data: 2009-04-26 18:31:01
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "andy" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Ja bym dał różnicówkę ZA UPS.
    > Wojtek

    Słuszna uwaga. Żle by się stało, gdyby z powodu przebicia na pompie wywałiła
    różnicówka na sieci a prąd nadal by raził z UPS. Druga sprawa to wielkość
    zabezpieczenia - 16A. 3,5kW dla kilku pompek ? 6A będzie najprawdopodobniej
    przewymiarowane. 16A daje się w domku tylko na ogrzewanie, klimatyzatory,
    kuchnię elektryczną i gniazdo warsztatowe (spawarka).

  • 5. Data: 2009-04-26 20:42:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 26 Apr 2009 20:31:01 +0200, William Bonawentura napisał(a):

    > Słuszna uwaga. Żle by się stało, gdyby z powodu przebicia na pompie wywałiła
    > różnicówka na sieci a prąd nadal by raził z UPS. Druga sprawa to wielkość

    Jak UPS pracuje bez zasilania z sieci, to jest on zdaje się odizolowany od
    potencjału ziemi, więc razęnia nie ma.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 6. Data: 2009-04-26 21:01:27
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości news:1nucmlanmubk5$.dlg@oldfield.org.pl...

    > Jak UPS pracuje bez zasilania z sieci, to jest on zdaje się odizolowany od
    > potencjału ziemi, więc razęnia nie ma.

    Jak zwykle adasiowi jajakowiejskiemufilozofkowi się zdaje.
    Po co zatem udzielasz takie rady, które ktoś kiedyś może przepłacić życiem ?

  • 7. Data: 2009-04-26 22:15:12
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Jak UPS pracuje bez zasilania z sieci, to jest on zdaje się odizolowany od
    > potencjału ziemi, więc razęnia nie ma.
    Pod warunkiem że go sam osobiście od tej ziemi odizolujesz, i odepniesz
    fizycznie przewód zasilający z PE - wtedy wyjście może faktycznie
    "wisieć" w powietrzu. Inaczej - nadal jest tak samo połączony z resztą
    instalacji, która ma nadal tak samo połączenia z
    ziemią/uziomem/upływności do ziemi/PE itd

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2009-04-27 08:02:39
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Jak UPS pracuje bez zasilania z sieci, to jest on zdaje się odizolowany od
    > potencjału ziemi, więc razęnia nie ma.

    Nie jest i nie może być odizolowany od potencjału ziemi, bo ona jest
    jedna. Poza tym nadal występować będzie ryzyko porażenia na drodze L-N a
    więc zapięcie różnicówki przed UPS'em nie spełni roli ochrony
    przeciwporażeniowej.

    Różnicówkę zawsze instaluje się ZA źródłem zasilania a nie przed.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 9. Data: 2009-04-27 22:04:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 26 Apr 2009 23:01:27 +0200, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Jak zwykle adasiowi jajakowiejskiemufilozofkowi się zdaje.

    Się nie zdaje, tylko własnie sobie czytam specyfikację kilku UPS-ów. I cóż,
    Jacusiu jajakoko, masz pełną izolację. Oczywiście, możesz jej nie mieć,
    jeśli sobie połączysz PE z ziemią.
    Wiesz, są różne UPS-u. Niektóre są on-line, a nei tylko line-interactive.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 10. Data: 2009-04-27 22:06:04
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 27 Apr 2009 10:02:39 +0200, Sebcio napisał(a):

    > Nie jest i nie może być odizolowany od potencjału ziemi, bo ona jest
    > jedna.

    Ależ może, może. Kwestia budowy. Sa też transformatory separujące.

    > Poza tym nadal występować będzie ryzyko porażenia na drodze L-N a
    > więc zapięcie różnicówki przed UPS'em nie spełni roli ochrony
    > przeciwporażeniowej.

    Jak masz rażenie L-N, to żadna różnicówka nei zadziała. Pomysl czemu ;)

    --
    _______/ /_ GG: 3524356