  • 1. Data: 2013-01-09 09:08:49
    Temat: dolne źródło ciepła, gruntowy wymiennik itp.. a papierkologia i instalacje w ziemi
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Witam,

    chciałem zapytać jak się się ma sprawa budowania wszelakich wynalazków
    ogrodowych(DZC, GWC itp) do przepisów?
    Czy takie coś należy mieć uwzględnione w projekcie? czy może najpierw
    nie chwalić się tym, a później zrobić "samowolę"?

    Jak się ma umiejscowienie takich obiektów względem granicy działki? czy
    tu też obowiązuje zasada 4m od płotu?
    Niejako przy okazji, czy te 4m od płotu(granicy) obowiązuje w przypadku
    zjazdu do garażu? dom by był odsunięty na odpowiednią odległość ale
    podjazd(w tym murek oporowy) zaczynał by się przy samej granicy..

    No i ostatnie, jak wygląda sprawa krzyżowania się rury od dolnego źródła
    ciepła z wszelkiego rodzaju instalacjami biegnącymi przez działkę? W
    szczególności czy (zakładając że jest miejsce nad nia) można wykonać DZC
    nad kanalizacją biegnącą przez działkę?

    Pytam bo mam na oku działkę przez którą biegnie mi kanalizacja fi1000 w
    miejscu które idealnie by się nadawało na DZC

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2013-01-09 11:29:28
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 9 stycznia 2013 09:08:49 UTC+1 użytkownik Albercik napisał:
    > Czy takie coś należy mieć uwzględnione w projekcie? czy może najpierw
    > nie chwalić się tym, a później zrobić "samowolę"?

    powinno byc w projekcie, aczkolwiek ten drugi sposób jest popularny :)

    > Jak się ma umiejscowienie takich obiektów względem granicy działki? czy
    > tu też obowiązuje zasada 4m od płotu?

    odległosci od granicy odobiązują dla czesci nadziemnych, wszysko co pod ziemią (np.
    garaż) moze dochodzic do granicy.

    > Niejako przy okazji, czy te 4m od płotu(granicy) obowiązuje w przypadku
    > zjazdu do garażu? dom by był odsunięty na odpowiednią odległość ale

    odległosci 4m, 3m itd obowiązują od granicy działki budowlanej - droga działką
    budowlaną nie jest i ten przepis zastosowania tu nie ma.

> [...]
    > ciepła z wszelkiego rodzaju instalacjami biegnącymi przez działkę? W
    > szczególności czy (zakładając że jest miejsce nad nia) można wykonać DZC

    krzyżować mozna - w porozumieniu z własicielem tej sieci.

    b.

  • 3. Data: 2013-01-09 11:41:22
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    >
    > odległosci 4m, 3m itd obowiązują od granicy działki budowlanej - droga działką
    budowlaną nie jest i ten przepis zastosowania tu nie ma.

    Ale dla przypomnienia - obowiązują zapisy MPZP(tam gdzie jest
    uchwalony), które mogą być bardziej restrykcyjne i wyznaczać linię
    zabudowy "od drogi" dla bud. gospodarczych zdecydowanie więcej niż 4m,
    bądź też umiejscawiać bud. gospodarcze w 2 linii zabudowy (za domem).

    Jeśli to lekka wiata, czy cóś podobnego można się pokusić o samowolę
    (ale to już zależy od sąsiadów, oraz tego czy coś się jeszcze będzie
    budować - geodeta).

    pozdrawiam
    rafał