  • 11. Data: 2011-09-19 15:30:12
    Temat: Re: dom 100m2 prosze o opinie o projekcie
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik a.no napisał:
    > licze ze uda mi sie go wybudowac "nieco" taniej niż w kosztorysie tj
    > do 300tys brutto, moze nawet poszerzajac garaz do 2stanowiskowego???

    Uparłeś się na tę pracownię...
    Poszukaj jeszcze. To, że drugi jest w wersji energooszczędnej, to nie
    znaczy, że nie dasz rady wybudować go w wersji standard.
    Drugi jak dla mnie ma jeden plus - NORMALNE schody :-).

    Skoro masz budżet 300 tys na sam dom i takie wymagania, to zobacz na
    pracownię archon i dom w Tamaryszkach 2 - to mój. Po niewielkich
    przeróbkach zmieściłem się z pracami budowlanymi właśnie w 300 tys.

    No i...
    Kolego nie napisałeś gdzie chcesz budować...? To krytyczna informacja.
    Jak na głębokiej wsi, to wyjdzie taniej, jak w pobliżu dużej aglomeracji
    - drożej, jak na obrzeżach stolycy - kosmicznie drogo.

    Mój dom jest na dalekiej wsi - w mieście pewnie kosztowałby o 50 proc
    drożej... :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 12. Data: 2011-09-19 15:32:12
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    >2. taras nad garazem, rozwazalem takze raczej pokrycie tego dachem
    >jednospadowym/pulpitowym.

    może być ciężko, prawdopodobie dach pulpitowy tutaj nie wejdzie
    ze wzgledu na usytuowanie okna. Trza by przeliczyć minimalny kąt
    nachylenia i wielkość okna którą sobie życzysz w sypialni.

    pzdr
    Darek

  • 13. Data: 2011-09-19 15:38:30
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > głębokiej wsi, to wyjdzie taniej, jak w pobliżu dużej aglomeracji - drożej,
    > jak na obrzeżach stolycy - kosmicznie drogo.

    Ej, weź Ty mnie robercik nie strasz z tymi obrzeżami stolicy ;) ...
    ... bo ja też chce się zmieścić w z małym domkiem w 300.000zł :)

  • 14. Data: 2011-09-19 15:49:41
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Aleksander napisał:
    > nie strasz z tymi obrzeżami stolicy ;) ...
    > ... bo ja też chce się zmieścić w z małym domkiem w 300.000zł :)

    No nie straszę, ale jak porównywałem ile płaci się tam, a ile tu za
    różne drobiazgi, albo za wystawienie SSO, to mnie włosy na półłysej
    czaszce stawały dęba :-).

    No, ale życzę Ci, żebyś wybudował go za 200, a za kolejne 50 zrobił
    sobie ogród, podjazdy, ogrodzenie na cacy, no i wewnątrz wyposażył :-).

    Ja tam przyjacielsko jestem do ludzi nastawiony, a nie wrogo.

    pozdr.
    Robert G.

  • 15. Data: 2011-09-19 16:14:25
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > No, ale życzę Ci, żebyś wybudował go za 200, a za kolejne 50 zrobił sobie
    > ogród, podjazdy, ogrodzenie na cacy, no i wewnątrz wyposażył :-).

    Hehe :) No też bym sobie tego życzył ;) ale aż takim optymista to ja
    nie jestem :) - ale dziękuję za dobre słowo :D.

  • 16. Data: 2011-09-19 17:43:31
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 19-09-2011 o 16:04:12 a.no <a...@g...com> napisał(a):

    > niska sciana kolankowa, mozna podwyzszac ale bedzie pewnie zupelnie
    > inaczej wygladac,

    > brak 2 pokoju na parterze
    > no i "sie nie podoba" :(

    > ogladalem sporo z tych 300 te 2 ktore przedstawilem zostaly po
    > selekcji.
    Mało oglądałeś, ja z zoną przez dwa lata przejżeliśmy parę tys projektów,
    mam tony katalogów do wywalenia, dopiero po takiej lekturze wiedzieliśmy
    czego chcemy i jak i .. zamówiliśmy projekt :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 17. Data: 2011-09-19 18:51:33
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 19.09.2011 14:42, a.no pisze:
    > Witam,
    > dosc powaznie rozwazam zakup projektu TACOMA
    > http://projekty.lipinscy.pl/Tacoma/#
    > http://projekty.lipinscy.pl/Nikko/
    przepraszam ze sie wtrącam, ale obydwa projekty od strony ogrodu mają
    takie dechy nad dużym oknem. dechy poziome? po cholere to jest w domku?

    ToMasz

  • 18. Data: 2011-09-19 20:24:25
    Od: "a.no" <a...@g...com>

> [...]
    >
    > No i...
    > Kolego nie napisałeś gdzie chcesz budować...? To krytyczna informacja.

    tak podsumowujac w odpowiedzi na ten i inne posty:

    budowa pod Lublinem, mysle ze ceny ponizej sredniej krajowej.
    Rozwazalem rozne pracownie, min Pod tulipanowcem (http://archon.pl/
    gotowe-projekty-domow/dom-pod-tulipanowcem/m4d2c0c4e
    0f8c5,2598) z
    Archonu - fajny prosty ale chyba trudno popwiekszyc garaz gdy jest on
    przykryty dachem jak reszta domu.
    W morelach 3 - wysoka sciana kolankowa
    http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-w-morelac
    h-3/m4cd9395fd9737,
    ale nieco dziwna kuchnia, wole z widokiem na strone od wejscia. APS
    191 2G- niska sciana kolankowa i wiele innych ...

    Zakladam koszt ok 300tys bo na taki kredyt lub niewiel wiecej mnie
    stac, ale jak sie uda wybudowac dom za 280 tys to chetnie wykorzystam
    reszte na jakas fajna wycieczke.

    Dobre schody to faktycznie wazny argument, dlatego ciagle rozwazam
    nieco wiekszy dom.

    Podaje te dwa domy z 1 pracowni bo maja podobny uklad, ktory mi
    odpowiada i wyjatkowo prosta forme i jak nadal sadze mozliwosc
    poszerzenia garazu.
    Wejscie bedzie od polnocy dlatego raczej odrzucam domy ze schodami od
    poludnia.
    Odrzucam projekty z niska scianka kolankowa, mozna podnosic ale dom
    moze wtedy wygladac inaczej :(
    Odrzucam projekty ze skomplikowanym-drogim dachem.
    Odrzucam projekty z kuchnia inna niz z oknem od wejscia bo takie mi po
    prostu nie pasuja
    Odrzucam projekty ktore mi sie nie podobaja.

    Co do tych dech nad tarasem od ogrodu to "jakies takie" czesto
    stosowane rozwiazanie w tej pracowni, ale niekoniecznie zamierzalbym
    je w praktyce stosowac.

    Co do kata nachylenia dachu pulpitowego to faktycznie moglby byc
    problem... rozwazam jakas dachowke betonowa, pewnie balcha albo gontem
    bitumicznnym nie byloby problemu

    pozdrawiam, Artur

  • 19. Data: 2011-09-19 20:33:56
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-09-19 20:51, ToMasz pisze:
    > przepraszam ze sie wtrącam, ale obydwa projekty od strony ogrodu mają
    > takie dechy nad dużym oknem. dechy poziome? po cholere to jest w domku?

    A taka pergola to jest akurat bardzo fajna sprawa. Może nad tarasem nie
    do końca, ale gdzieś z boku domu, jako np. podpora pod winorośl - super.

  • 20. Data: 2011-09-19 20:54:28
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 19.09.2011 22:33, wolim pisze:

    > A taka pergola to jest akurat bardzo fajna sprawa. Może nad tarasem nie
    > do końca, ale gdzieś z boku domu, jako np. podpora pod winorośl - super.
    aaaa Pergoooola.... ale bez niej dom byłby o 5tyś tańszy?

    ToMasz