  • 121. Data: 2017-06-19 01:40:38
    Temat: Re: dom autonomiczny
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Malo prawdopodobne zeby w duzych ilosciach mogli u nas kupic wegiel energetyczny, bo
    w zasadzie tylko takiego mamy pod ziemia duzo. Wegla energetycznego wydobywamy prawie
    tyle ile nam potrzeba i szybko nie zwiekszymy wydobycia. To co brakuje pochodzi z
    importu. Z importu jest rowniez wegiel do palenia w malych kotlach i piecach. Wiadomo
    o co chodzilo. Najwieksza gospodarka chujni zostaje bez mozliwosci produkcji taniej
    energii z wlasnego wegla. Dogadali sie z folksdojczami ze kupia polskie kopalnie bo
    niby malo oplacalne wydobycie. Dostali by nasze kopalnie, nasz wegiel i tania sile
    robocza. Wladza zmienila i sa w czarnej dupie. Na gwalt buduja rurociagi do ruskich
    zeby ropa i gazem w elektrowniach palic. Bo bez tego zarowki dzieki fotowoltaice
    mogli by swiecic w dzien a tokarki obracaly by sie synchronicznie z wiejacym wiatrem.
    Tak byli pewni interesu z folksdojczami ze wylaczyli i zdemontowali sprawne i z
    resursem na kikanascie lat elektrownie atomowe. Zeby bylo smieszniej wegiel ostatnio
    zdrozal o 100%. Jak sprzedawcy wyczuja, bo niby dlaczego mieli by nie wyczuc, interes
    ze niemcy potrzebuja w chuj wegla to taniej nie bedzie bo duzo chca tylko drozej.
    Kupienie pradu na Bialorusi raczej nie wchodzi w gre bo za daleko i straty na
    przesyle wykladaja oplacalnosc zakupu. Podobnie z kupieniem pradu od Rosji. Francja
    im pradu nie sprzeda bo sama ma na styku. Wszystkie sasiadujace z niemcami panstwa na
    zachodzie europy odmowily mozliwosci wpuszczania do ich sieci brudnego niemieckiego
    pradu. Na razie sciagaja do siebie aktywa jakie maja za granica. Sciagaja tez
    wszystkie rezerwy zlota zeby za dlugi jakie beda niedlugo mieli nikt ich im nie
    zajal. Do tego maja u siebie kilka milionow wrogo nastawionych arabow. I na koniec
    zeby ich dobic amerykanie przestali ich lubic. Jak tak dalej pojdzie to za kilka lat
    przejmiemy za dlugi niemieckie fabryki jakie u nas zbudowali. A najlepsze moze byc to
    ze wszystkie klopoty niemiec to na bank robota ruskich. Oj beda jeszcze helmuty
    jezdzili pracowac u polskiego rolnika.

  • 122. Data: 2017-06-19 08:21:17
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 16.06.2017 o 10:56, nadir pisze:

    > Amortyzuje się, z tego co pamiętam, przez 20 czy 30 lat, poza tym z
    > teorii wynika, że nigdy nie zamortyzujesz do zera.
    > A sam przepis ustawy o podatkach lokalnych mówi tak:
    >
    > Art.4, pkt.1, ust.3)
    > dla budowli lub ich części związanych z prowadzeniem działalności
    > gospodarczej, z zastrzeżeniem ust. 4-6 - wartość, o której mowa w
    > przepisach o podatkach dochodowych, ustalona na dzień 1 stycznia roku
    > podatkowego, stanowiąca podstawę obliczania amortyzacji w tym roku,
    > niepomniejszona o odpisy amortyzacyjne,

    Czyli jak dobrze rozumiem jest to stała wartość.
    Jak masz budowlę za milion to i w pierwszym miesiącu i w czterdziestym
    (czy trzydziestym) roku podstawą amortyzacji jest milion, a amortyzujesz
    co miesiąc 1/40*12 tej kwoty.
    Podobnie przy samochodzie - wartość auta rozbijasz na 36 (ilość z
    kosmosu, nie jestem księgowym i z pamięci nie wiem ile czasu się
    amortyzuje samochody) równych części i co miesiąc jedną z nich
    amortyzujesz - ale podstawa amortyzacji w każdym miesiącu jest taka sama.

    Łukasz

  • 123. Data: 2017-06-19 11:07:48
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-06-19 o 00:10, nadir pisze:

    > Czyżby?

    iec-to-bardzo-oplacalny-biznes.htm

> [...]
    >
    > "Jeszcze lepiej ta statystyka wygląda jeśli uwzględnimy wszystkie kraje
    > wchodzące w skład Grupy Wyszehradzkiej (Polska, Czechy, Słowacja i
    > Węgry). Z każdego 1 euro wydanego w tych krajach przez Niemcy w ramach
    > unijnej polityki strukturalnej do naszego zachodniego sąsiada powraca
    > aż... 1,25 euro! To oznacza, że dzięki aktualnej polityce Unii
    > Europejskiej Niemcy znacznie więcej otrzymują (w ramach kontraktów i
    > zamówień realizowanych w takich państwach jak Polska), aniżeli wpłacają."

    > Tylko, że to słowa Bieńkowskiej. Ona też jest z PiSu?

    go-do-Polski-Niemcy-odzyskuja-86-eurocentow

    Uwaga, będą trudne słowa
    Fundusze strukturalne, składka niemiecka.

    A teraz weź sobie kajecik, kalkulator i policz jaka to będzie kwota.

    --
    Pete

  • 124. Data: 2017-06-19 11:10:18
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-06-19 o 00:22, nadir pisze:

    > Niemiecki też jest dotowany.

    I co z tego?

    > https://www.osw.waw.pl/pl/publikacje/analizy/2010-12
    -15/niemcy-przeforsowali-dotacje-dla-gornictwa-wegla

    > Ale ja pewnie bredzę, jak zwykle albo chłonę TVPiS

    Klasyczne odwracanie kota ogonem.
    -Dlaczego bije pan żonę?
    -A niemcy też biją.

    > A czym jest/było spowodowane w Niemczech?

    Niech sobie dotują jak lubią.
    Ja wolałbym zapłacić jak najmniej za tonę węgla, nieważne czy jest z
    niemiec, rosji czy czech.

    --
    Pete

  • 125. Data: 2017-06-19 11:11:23
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-06-19 o 00:28, nadir pisze:

    > A jak dobrze pójdzie, to za rok Niemcy będą od na kupować węgiel.
    >
    > http://www.dw.com/pl/niemcy-koniec-kopal%C5%84-w%C4%
    99gla-kamiennego/a-18928978

    Wejdź sobie na stronę GUSu i zobacz zestawienie producentów węgla na
    świecie.
    Porównaj to ze strukturą importu/eksportu węgla w Polsce i wyciągnij wnioski

    --
    Pete

  • 126. Data: 2017-06-19 11:11:45
    Od: Pete <n...@n...com>

    > To juz z poprawka ze z kazdego ojro 80 centow wraca do niemcow? W zeszlym roku
    wplacilismy wiecej niz dostalismy. Latwo to w necie znalezc.

    Dawaj, albo odszczekuj.

    --
    Pete

  • 127. Data: 2017-06-19 11:12:59
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    A najlepsze moze byc to ze wszystkie klopoty niemiec to na bank robota ruskich. Oj
    beda jeszcze helmuty jezdzili pracowac u polskiego rolnika.

    Zenek, wejdź sobie na stronę GUSu i sprawdź gdzie się kopie najwięcej
    węgla na świecie.
    Dla ułatwienia dodam, że Polska kopie ok 1% ogółu.

    --
    Pete

  • 128. Data: 2017-06-19 11:25:38
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    > Trzeba jednak zauwazyc, ze w tym czasie rzadzili zlodzieje :)

    8-O A teraz rządzą sami uczciwi.

  • 129. Data: 2017-06-19 11:53:13
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 czerwca 2017 11:25:38 UTC+2 użytkownik k...@w...pl napisał:

    > 8-O A teraz rządzą sami uczciwi.

    Zdecydowanie bardziej uczciwi od poprzednich. Teraz rzadza uczciwi
    socjalisci bym powiedzial ;) JSW, LOT, LOTOS - jakims cudem po zmianie
    warty zaczely przynosic milionowe zyski po latach strat. Wcale mi sie nie
    podoba, ze rzadza nami socjalisci, ktorzy sa na bakier z ekonomia. Ale
    widac golym okiem, ze kradna kilkukrotnie mniej od poprzednikow i gonia
    poprzednia patologie ze stolkow - to jest bardzo pozytywne w tej
    smutnej rzeczywistosci :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 130. Data: 2017-06-19 11:56:14
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 czerwca 2017 11:11:45 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
    wplacilismy wiecej niz dostalismy. Latwo to w necie znalezc.

    > Dawaj, albo odszczekuj.

    Trzeba ogladac za duzo TVNu zeby twierdzic, ze UE nam wiecej daje niz
    zabiera :) Koszty kredytow do nierzadko durnych projektow i cala
    papierkologia, setki tysiecy nowych urzednikow do rozliczania projektow
    i calej biurokracji (ktorzy juz zostana na stale bo urzednicze stanowisko
    to beton) to wszystko juz kosztuje nas wiecej niz kasa, ktora dostajemy.
    A jeszcze musimy placic skladke za bycie w tym kolchozie ;) Daj Pan spokoj.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.