  • 21. Data: 2017-06-13 00:53:02
    Temat: Re: dom autonomiczny
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 12.06.2017 23:43, Adam Sz. wrote:

    > No ale jak to w koncu jest? Nikt nic nie wie, a jak zaczniesz drazyc
    > szczegoly to wychodzi, ze sie nie oplaca, ze liczniki nie takie, ze nikt
    > tego nie uzywa, ze prawo zaraz sie zmieni i w ogole tysiac problemow.
    > Na juz nie slyszalem / nie widzialem uzytkownika, ktory oddawalby nadwyzke
    > kWh do sieci i mial z tego jakiekolwiek korzysci. Za to czytalem dzisiaj
    > artykul w ktorym pisalo, ze 70% farm wiatrowych (wiatraki) generuje w
    > Polsce straty. Do dupy ta fotowoltaika :)
    > pozdr.

    Prawdopodobnie wyłudzali dotacje z unii na te wiatraki.

  • 22. Data: 2017-06-13 00:58:08
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 12.06.2017 21:56, Adam Sz. wrote:

    > "Wentylacja mechaniczna przeciwprądowa 90% odzysku ciepa, płyta fundamentowa
    grzewcza na 40cm styropianu i ściany 24 suporeks, 30 styropian i 12 klinkier
    dziurawka powodują że każde ciepło pozostaje. Na okresy przejściowe nadmiary energii
    elektrycznej trafiają do płyty grzewczej która nagrzewa sie kilka dni i kilka dni
    stopniowo oddaje. Na najgorszy okres zimowy piecyk jak kiedyś na którym gotując obiad
    możemy piec ciasto i nagrzewa się woda użytkowa a później płyta grzewcza. Co
    najważniejsze na jednym opale, sam piecyk też kumuluje ciepło waży ponad 200kg."

    Im się wszystkim wydaje, że ta akumulacja w płycie uczyni cuda.

  • 23. Data: 2017-06-13 01:21:10
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 czerwca 2017 00:58:12 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > Im się wszystkim wydaje, że ta akumulacja w płycie uczyni cuda.

    Przede wszystkim to nikt nie rozumie, ze akumulacja nie ma wiekszego
    wplywu na wysokosc rachunkow. Co z tego, ze posadzka bedzie sie
    wychladzac 5 dni skoro pozniej przez 5 dni bedzie ja trzeba nagrzewac
    "z naddatkiem". Akumulacja wygladza tylko (i az) szczyty i dolki wykresu
    temperatury wewnetrznej. Ten sam budynek w wersji z niska akumulacja
    przy zalozeniu, ze mieszka sie w nim 24/h zuzyje prawie identyczna ilosc
    energii do ogrzewania :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2017-06-13 08:03:53
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Mon, 12 Jun 2017 14:46:27 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

    > To nie ma nic z zawiscia wspolnego.

    no, ale jak się Ciebie czyta, to trochę tak to brzmi:)

    > Jakby gosc naprawde mial dom
    > samowystarczalny to bym mu pogratulowal.

    tego nie wiemy na razie, może ma, może nie ma chgw na ten moment

    > profesorskim tonem jaki to on ma zajebiscie samowystarczalny dom w ktorym
    > juz mieszka :P Japierdole, a w dachu jeszcze dziura.

    A to fakt

    --
    scruffty

  • 25. Data: 2017-06-13 08:11:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 13 Jun 2017 08:03:53 +0200, scruffty

    > tego nie wiemy na razie, może ma, może nie ma chgw na ten moment

    Daj spokój, koleś ma KOMIN w domu _pasywnym_ i pisze o piecu kaflowym na
    paliwo stałe gdzie będzie piec ciasto czy chleb i grzać "przy okazji"
    posadzkę... Najwyraźniej źle zrozumiał pojęcie domu pasywnego skupiając się
    jedynie na "autonomiczności".

    > A to fakt

    Dobrali się. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 26. Data: 2017-06-13 08:27:32
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Komin widac, w kozie napala i w jednym pokoju beda cieplo mieli.
    > Pradu dla ledowek wystarczy. Poza tym wczesnie beda chodzili spac.

    No i zamiast lodówki ma ziemiankę. Da radę.:)

  • 27. Data: 2017-06-13 09:59:51
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-06-12 o 23:43, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > Na juz nie slyszalem / nie widzialem uzytkownika, ktory oddawalby nadwyzke
    > kWh do sieci i mial z tego jakiekolwiek korzysci.

    80% oddanej energii odbierasz za darmo. Również bez kosztów przesyłu.

    > Za to czytalem dzisiaj
    > artykul w ktorym pisalo, ze 70% farm wiatrowych (wiatraki) generuje w
    > Polsce straty.

    Generuje, bo do tej pory podatek od budowli był płacony od wartości
    samego słupa. A gminy zaczęły pobierać podatek od budowli wyceniając ją
    jako słup + wiatrak. I w ten sposób podatek wzrósł o 1000%.

    > Do dupy ta fotowoltaika :)
    Co ma piernik (słońce) do wiatraka :P

    --
    Pete

  • 28. Data: 2017-06-13 10:30:16
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 czerwca 2017 08:03:56 UTC+2 użytkownik scruffty napisał:

    > no, ale jak się Ciebie czyta, to trochę tak to brzmi:)

    Zawisc to zazdrosc. Czego mam niby temu gosciowi zazdroscic - brzydkiego
    dachu, czy tysiaca problemow z woda z wlasnej studni? ;) Wlasnie wpinam sie
    do kanalizacji i nie chce slyszec o szambach i oczyszczalniach - tego tez?;)
    To naprawde nie zawisc. Uwielbiam nowoczesne projekty takowym kibicuje
    ale ten filmik dziala strasznie drazniaco dla osoby ktora ma minimum
    wiedzy technicznej / budowlanej :)

    > tego nie wiemy na razie, może ma, może nie ma chgw na ten moment

    Czytales ostatnia odpowiedz na moje pytanie o grzanie CWU?

    Cyt:

    "Ja zimą mam ciepłą wodę i nadmiar ciepła w domu w trakcie ugotowania obiadu
    na piecu, ale nie neguję twojego rozwiązania i podejścia każdy podejmuje
    decyzję jaki chce dom"

    :-))

    Ten gosc poki co cytuje co mu sprzedawca wcisnal mam wrazenie. Ciepla wode
    ma po ugotowaniu obiadu? I jeszcze ma nadmiar ciepla? To co za banialuki
    sa. No chyba ze gotuje ten obiad na piecu 25kW opalanym weglem to owszem.
    Ale to jest sredniowiecze, a nie nowoczesnosc ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 29. Data: 2017-06-13 10:33:41
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 czerwca 2017 09:59:53 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > 80% oddanej energii odbierasz za darmo. Również bez kosztów przesyłu.

    Ale juz, teraz, na dzisiaj? Masz jakis link do np. Taurona do regulaminu,
    oferty, informacji? Koszty przesylu sa dosc wysokie, czyli zalozmy
    srednio z 65gr za kWh masz zwrotu ok 20-30gr? A jak korzystasz z dwoch
    taryf - liczniki to ogarniaja? :)

> [...]
    > A gminy zaczęły pobierać podatek od budowli wyceniając ją
    > jako słup + wiatrak. I w ten sposób podatek wzrósł o 1000%.

    Raczej o co innego chodzi:

    http://wysokienapiecie.pl/oze/2337-70-farm-wiatrowyc
    h-przyniosla-straty

    > Co ma piernik (słońce) do wiatraka :P

    A to pisalem w nawiazaniu do wczesniejszego tekstu o problemach z
    zarabianiem na oddawaniu pradu do sieci :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2017-06-13 10:52:52
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 12 czerwca 2017 23:43:37 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > No ale jak to w koncu jest? Nikt nic nie wie, a jak zaczniesz drazyc
    > szczegoly to wychodzi, ze sie nie oplaca, ze liczniki nie takie, ze nikt
    > tego nie uzywa, ze prawo zaraz sie zmieni i w ogole tysiac problemow.

    Jak to w Polce, prawo się może zmienić całkiem z dupy i nie wiadomo co będzie.

    > Na juz nie slyszalem / nie widzialem uzytkownika, ktory oddawalby nadwyzke
    > kWh do sieci i mial z tego jakiekolwiek korzysci.

    Zrobiłem wczoraj próbne synchro instalacji 5kW, Enea łyknęła mój wniosek
    o przyłączenie i mają przynieść licznik dwukierunkowy, zatem niedługo
    na własnej dupie przetestuję jak to działa w praktyce ;)

    > Za to czytalem dzisiaj
    > artykul w ktorym pisalo, ze 70% farm wiatrowych (wiatraki) generuje w
    > Polsce straty. Do dupy ta fotowoltaika :)

    Tam poza zmianami podatku były też jakieś machloje z certyfikatami,
    że kiedyś tam dostawało się za MWh zielonej energii parę stówek a teraz
    dostaje się stówkę czy jakoś tak i przestało się opłacać.
    Sprzedawanie energii z fotowoltaiki też jest kompletnie nieopłacalne,
    chyba że za pomocą jakiejś dużej instalacji i z dotacjami. A tak okołodomowo
    to by się zwracało ze 30 lat.
    Natomiast z prosumentem i magazynowaniem energii ma to według mnie duży sens,
    może jeszcze po drodze zmienią jakoś przepisy na lepsze.
    Nawet w tym roku mają być jakieś zmiany ustawy...

    L.