  • 51. Data: 2017-06-15 13:04:05
    Temat: Re: dom autonomiczny
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 15.06.2017 11:10, M. wrote:

    > Jednocześnie najnowszy raport BP pokazuje, że Polska wraca do surowców,
    > podczas gdy świat od nich odchodzi

    "Świat" to te dranie z Unii Jewropejskiej, którzy po wojnie nas
    sprzedały, a następnie przyłączyli w 2005 roku żeby zrobić z nas rynek
    zbytu o rozszabrować gospodarkę. Teraz mają 50 lat przewagi i próbują
    wymagać od nas tego co wymaga dziesiątek lat rozwoju kraju. Robią to
    żeby nam przypierdolić gdyż jesteśmy zagrożeniem dla nich. Nie mówie o
    Polsce ale o całym bloku wschodnim.

  • 52. Data: 2017-06-15 17:56:28
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-06-15 o 13:04, KIKI pisze:

> [...]
    > wymagać od nas tego co wymaga dziesiątek lat rozwoju kraju. Robią to
    > żeby nam przypierdolić gdyż jesteśmy zagrożeniem dla nich. Nie mówie o

    Właśnie równamy do Rosji. Carbon, carbon uber alles!

    --
    Pete

  • 53. Data: 2017-06-15 18:31:52
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-06-13 o 01:21, Adam Sz. pisze:

    > Przede wszystkim to nikt nie rozumie, ze akumulacja nie ma wiekszego
    > wplywu na wysokosc rachunkow. Co z tego, ze posadzka bedzie sie
    > wychladzac 5 dni skoro pozniej przez 5 dni bedzie ja trzeba nagrzewac
    > "z naddatkiem". Akumulacja wygladza tylko (i az) szczyty i dolki wykresu
    > temperatury wewnetrznej. Ten sam budynek w wersji z niska akumulacja
    > przy zalozeniu, ze mieszka sie w nim 24/h zuzyje prawie identyczna ilosc
    > energii do ogrzewania :)

    Jednak zazwyczaj tańszej.
    Ale czasem zużyje więcej energii.
    Przy gwałtownym wzroście temperatury zewnętrznej przy nagrzanej płycie
    można tylko otworzyć wszystkie okna aby się nie ugotować.
    Doskonała oszczędność energii.

  • 54. Data: 2017-06-15 18:52:57
    Od: K <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 czerwca 2017 18:31:48 UTC+2 użytkownik t-1 napisał:

    > Jednak zazwyczaj tańszej.

    jakies przykłady?

    b.

  • 55. Data: 2017-06-15 19:17:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po co przyklady jak perfekcyjnie fizyka to opisuje. Budynek zeby utrzymac w nim stala
    temperature potrzebuje okreslonej mocy do ogrzania. W roznych technologiach budowania
    ilosci energii beda inne ale i tak niezalezne od tego czy jest cos w budynku co
    akumuluje cieplo czy taz czegos takiego nie ma.

  • 56. Data: 2017-06-15 19:21:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 13 czerwca 2017 01:21:11 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Ten sam budynek w wersji z niska akumulacja
    > przy zalozeniu, ze mieszka sie w nim 24/h zuzyje prawie identyczna ilosc
    > energii do ogrzewania :)

    Ale jak masz akumulacyjną podłogę, to jak słońce świeci na nią z kilku
    okien to ciepło lepiej wnika, niż w przypadku np. podłogi drewnianej,
    która się szybko powierzchniowo nagrzeje i łykanie ciepła będzie mniej
    efektywne. Oczywiście w całym bilansie to będą jakieś groszowe sprawy,
    aczkolwiek można stwierdzić, że akumulacyjność obniża zużycie energii ;)

    L.

  • 57. Data: 2017-06-15 19:53:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ale jak nie masz akumulacyjnej podlogi to slonce jak grzeje to grzeje rowniez nie
    akumulacyjna podloge. Poniewaz nie ma co wnikac zeby grzac pozniej to grzeje wtedy
    kiedy swieci slonce i doklada sie do ogrzewania co powoduje mniejsze zuzycie ciepla z
    ogrzewania sztucznego. Oczywiscie roznice beda groszowe niemniej jednak na korzysc
    systemu bez akumulacji. Jak widzisz mozna i w druga strone argumentowac. Prawda jak
    zwykle bedzie lezala po srodku i zadnej oszczednosci w obydwu przypadkach nie bedzie.

  • 58. Data: 2017-06-15 23:08:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Energetyka weglowa w Polsce jest oplacalna i nie wymaga zadnych dotacji. Sprawdzilem
    przed chwila dzisiejsza gieldowa cene pradu od godz 22 do godz 23. Wynosi on 14,5
    grosza za kilowatogodzine. Ale to gielda i sa godziny ze i 25 groszy kilowatogodzina
    moze kosztowac bo ktos za malo zamowil w kontrakcie dlugoterminowym i musi ekstra
    dokupic. W kontraktach dlugoterminowych cena pradu bedzie troche nizsza niz gieldowa
    no i oczywiscie stala dla calej doby. Te 14,5 grosza to cena z podatkami. Wykaz brak
    oplacalnosci energetyki weglowej jesli uzytkownik bedacy osoba fizyczna za prad placi
    ok 60 gr/kWh a przemysl troche ponad zlotowke za 1kWh.

  • 59. Data: 2017-06-15 23:35:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 15 czerwca 2017 23:08:42 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Energetyka weglowa w Polsce jest oplacalna i nie wymaga zadnych dotacji.

    Oczywiście. A 66 miliardów wsparcia górnictwa od 2007 do 2015 to nie są żadne
    dotacje, tylko wsparcie.

    L.

  • 60. Data: 2017-06-16 00:29:41
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 czerwca 2017 23:35:41 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Oczywiście. A 66 miliardów wsparcia górnictwa od 2007 do 2015 to nie są żadne
    > dotacje, tylko wsparcie.

    Trzeba jednak zauwazyc, ze w tym czasie rzadzili zlodzieje :)
    Polecam te dwa filmy:

    https://www.youtube.com/watch?v=2LrrqasMSDY
    https://www.youtube.com/watch?v=GyFqr_dYhEs

    Kazdy kto ma choc minimalnie wyzej postawionego znajomego na kopalni
    zna dziesiatki takich opowiesci :-)

    Wydobycie wegla jest i jeszcze dlugo bedzie oplacalne - to nasze
    czarne zloto. Jakims cudem nasze kopalnie sprzedane w prywatne,
    zagraniczne rece sa rentowne i wypracowuja zyski. JSW w samym
    pierwszym kwartale 2017 wypracowala ponad 860mln zysku :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.