  • 1. Data: 2009-12-15 08:05:30
    Temat: drewniane schody zabiegowe
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Witam

    Prosze o porade doswiadczonych grupowiczow,
    jakie sa za i przeciw schodow zabiegowych drewnianych.
    Nie chodzi mi o za i przeciw schodow zabiegowych
    i np. dwubiegowych. Wolal bym dwubiegowe, ale niestety nie mam
    na to miejsca.

    Moge jeszcze zmienic w projekci i poprosic o zaprojektowanie
    schodow zelbetowych zabiegowych.

    Jednak tak sobie mysle, schody betonowe i tak musze czyms oblozyc,
    plytkami tego nie chce robic poniewaz nie za bardzo przypada
    mi do gustu takei rozwiazanie. Wykladzina jest fajna, ale za duzko
    zakamarkow do odkurznia - latwiej sprzata sie twarda powierzchnie.

    Pozostaje wykonczenie drewnem a skoro tak, to bede musial
    zaplacic stolazowi - moze mniej, ale jednak a materialu (drewna) bede
    potrzebowal niewiele mniej, do tego jeszcze dojdzie koszt oszalowania,
    wylania, betonu, stali. Czyli suma sumarum takie schody zelbetowe wyjda
    chyba drozej?

    Czy sa jakies wyrazne wady schodow drewnianych?

    Moze strasznie skrzypia? Moze gorzej sie po nich chodzi?

    Bardzo dziekuje za ewentualne odpowiedzi.

    Pzdr
    Darek

  • 2. Data: 2009-12-15 09:05:01
    Temat: Re: drewniane schody zabiegowe
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy sa jakies wyrazne wady schodow drewnianych?
    >
    > Moze strasznie skrzypia? Moze gorzej sie po nich chodzi?
    >
    > Bardzo dziekuje za ewentualne odpowiedzi.

    Ja mam schody zabiegowe ze spocznikiem.
    Wygodna sprawa. Miejsca na nie miałem ok 2 na 2 metry
    Zrobił mi je gościu od kowalstwa artystycznego. Szkielet schodów+ barierki
    metalowe a stopnie i podest drewniane(sosna polakierowana dobrym lakierem)
    Żadnych wad nie zauważyłem. Postaram sie wrzucić fotki wieczorem.
    W zeszłym roku w maju kosztowały mnie 4500zł(materiał+ robocizna)

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-12-15 09:25:02
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

> [...]
    > Żadnych wad nie zauważyłem. Postaram sie wrzucić fotki wieczorem.
    > W zeszłym roku w maju kosztowały mnie 4500zł(materiał+ robocizna)

    ja mam klatke 200 na 250. 200 to szerokosc bez tynkow, czyli
    wyjdzie z 196. Schody zabiegowe. Rozmawialem juz wstepnie
    z jednym wykonawca, chce za bukowe ok 10tys.

    Jezlei mozna to wlasnie poprosze zdjecia, albo gdziez na
    serwerze albo moga byc na priva. Z gory dziekuje.
    darwoz koczkodan onet kropka pl

    Mozesz jeszcz podac wymiary swojej klatki po otynkowanu?

    Pzdr
    Darek

  • 4. Data: 2009-12-15 09:25:16
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

> [...]
    > na to miejsca.
    >
    > Moge jeszcze zmienic w projekci i poprosic o zaprojektowanie

    Ja będę miał dwubiegowe ze sporym podestem podestem. Co do sposobu
    wykonania, co mnie przekonało do żelbetu którego jeszcze nie mam:
    - będę próbował zrobić jakiś schowek na deskę do prasowania, mopa, serwer
    czy coś podobnego pod schodami. Nie wiem jak to się uda pod zabiegowymi ale
    może
    - na czas budowy będę miał rozsądna komunikację, jak już wyjdą najwięksi
    syfiarze to sobie obłoże drewnem, jak będę miał deficyt finansowy to zrobię
    to kwartał później

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 5. Data: 2009-12-15 09:33:19
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

> [...]
    > chyba drozej?
    >
    > Czy sa jakies wyrazne wady schodow drewnianych?

    Ja będę miał dwubiegowe ze sporym podestem. Co do sposobu

  • 6. Data: 2009-12-15 09:47:09
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Jezlei mozna to wlasnie poprosze zdjecia, albo gdziez na
    > serwerze albo moga byc na priva. Z gory dziekuje.

    http://www.voila.pl/423/76hw1

    Tu sa fotki schodów zaraz po montażu jeszcze bez stopni(stopnie zamontowałem
    dopiero na sam koniec po malowaniu itp)
    > Mozesz jeszcz podac wymiary swojej klatki po otynkowanu?

    2,1*2,1metra

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-12-15 10:16:21
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > - będę próbował zrobić jakiś schowek na deskę do prasowania, mopa, serwer
    > czy coś podobnego pod schodami. Nie wiem jak to się uda pod zabiegowymi
    > ale
    > może

    ja tez chce zrobic schowek, dlatego nie chce azurowych.
    Bardziej mi przypadaja do gustu azurowe, sa ladniejsze
    i konstrukcja sprawia wrazenie mniej "topornej", ale ze
    wzgledu na to ze nie mam (nie bedę miał) za wiele miejsca
    w moim domu, musze tam przynajmniej schowac deske
    do prasowania, odkurzacz i takie tam.

    Tak juz OT, troche sie martwie o modelarstwo :-) latajace,
    gdzie to poupycham :), chyba jakas kanciapa w ogrodzie ;-).

    Pzdr
    Darek

  • 8. Data: 2009-12-15 10:41:49
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

    > ja tez chce zrobic schowek, dlatego nie chce azurowych.

    To drewniane nie azurowe mogą cię kosztować tyle samo albo i więcej co
    żelbet obkładany deskami od góry.

> [...]
    > wzgledu na to ze nie mam (nie bedę miał) za wiele miejsca
    > w moim domu, musze tam przynajmniej schowac deske

    Miejsca na graty nigdy nie za wiele :)

    > Tak juz OT, troche sie martwie o modelarstwo :-) latajace,
    > gdzie to poupycham :), chyba jakas kanciapa w ogrodzie ;-).

    Każdy ma jakies hobby i jakieś problemy :)

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 9. Data: 2009-12-15 11:42:43
    Od: QbaB <q...@g...com>

    A ja mam takie

    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/F5zHUuEkFCxrbNbV
    e9cpug?feat=directlink
    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/VRJ7gkOVr25t7d52
    dncPng?feat=directlink
    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/8itT6d_5AtoJ8J_Q
    VIMXTQ?feat=directlink
    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/aak_A52RwsuvGZch
    ZYka4A?feat=directlink

    Ja sie uparlem na ażurowe ze względu na światło, nad schodami mam okno
    połaciowe które znakomicie oświetla klatkę schodową jak i w pewnym
    stopniu i hol na dole.
    Fakt ze podczas budowy bardzo brakowało schodów które mogły być już
    gotowe na etapie stropu ale teraz mam jasno na klatce i pod nią.
    Schowek może być tylko pod podestem więc mały i trudno dostepny. Coś
    za coś.

    Pzdr
    QbaB

  • 10. Data: 2009-12-15 12:43:59
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 15 Gru, 13:35, "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> wrote:
    > Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:f7af72e1-29c1-4226-a8e1-06f9ea5515e8@
    c3g2000yqd.googlegroups.com...

> [...]
    QVIMXTQ?feat=direc...
    hZYka4A?feat=direc...

    > Fajna balustrada. Sam robiłeś? Jak nie to daj jakieś namiary.

    Nie, aż taki zdolny nie jestem.
    Namiary moge podac ale w rachubę wchodzi tylko woj łodzkie.
    Z drugiej strony zapewne każdy stolarz może zrobic cos takiego,
    potrzeba tylko rurek z kwasówki.

    Pzdr
    QbaB