  • 11. Data: 2012-06-20 12:21:46
    Temat: Re: drewno na "płytki chodnikowe"
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    anhin <a...@g...pl> napisał(a):

    >niee, relatywnie jest dość tanie. Jednak jest różnica między tarasem z
    >desek, a chodnikiem z plastrów "na sztorc".

    Jest roznica, ale te drewno bedzie tez trwalsze niz kazde inne takze poza tarasem :)

  • 12. Data: 2012-06-20 12:56:53
    Od: anhin <a...@g...pl>

    > Jest roznica, ale te drewno bedzie tez trwalsze niz kazde inne takze poza tarasem
    :)

    nie jestem przekonany, ale zawsze można zrobić eksperyment na koszt
    gary'ego :-P

  • 13. Data: 2012-06-20 13:42:32
    Od: gary <g...@c...pl>

    W dniu 2012-06-20 12:21, Przesmiewca pisze:

    > Jest roznica, ale te drewno bedzie tez trwalsze niz kazde inne takze poza tarasem
    :)

    Otóż to
    Drewno będzie przecięte w poprzek włókien i będzie nasiąkać z obu
    końców. takie plastry ucięte na pile tarczowej można łamać na kolanie na
    połówki. :(

  • 14. Data: 2012-06-20 13:51:37
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 20 Jun 2012 08:25:16 +0200, Bbjk napisał(a):

    > Znajomy ma ze starych podkładów kolejowych, jest to bardzo trwałe i
    > niebrzydkie, wygląda bardzo naturalnie, ale mankament ma taki, ze
    > nieładnie pachnie przy dużym nasłonecznieniu, nie wiem tez, czy nie jest
    > szkodliwe dla dzieci/zwierzaków. Ze świeżego pnia chodniki podobno nie
    > są trwale, choćby po dobrej impregnacji.

    I są bardzo niebezpieczne po deszczu, nie wiem, po co ludzie sobie
    naumyślnie robią lodowisko tam, gdzie trzeba pewnie się trzymać nogami
    gruntu.
    --
    XL

  • 15. Data: 2012-06-20 13:52:34
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 20 Jun 2012 08:34:47 +0200, Przesmiewca napisał(a):

    > Podklady kolejowe sa impregnowane specjalnym olejem uzyskiwanym ze smoly
    > drzewnej, wiec pewnie stad ten smrod.

    Raczej czymś gorszym.
    --
    XL

  • 16. Data: 2012-06-20 14:20:53
    Od: anhin <a...@g...pl>

    > Drewno będzie przecięte w poprzek włókien i będzie nasiąkać z obu
    > końców. takie plastry ucięte na pile tarczowej można łamać na kolanie na
    > połówki. :(

    oj... to jakiej one są grubości? Żeby porządnie osadzić taki "bruk" w
    gruncie bez dodatkowych zabiegów/warstw trzeba co najmniej kilkunastu
    centymetrów. Inaczej po paru tupnięciach się rozpadnie :-( Chyba że
    chcesz zrobić prawdziwy bruk drewniany, ale to trochę skomplikowane...

  • 17. Data: 2012-06-20 14:36:41
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 20 Jun 2012 14:20:53 +0200, anhin napisał(a):

    > Żeby porządnie osadzić taki "bruk" w
    > gruncie bez dodatkowych zabiegów/warstw trzeba co najmniej kilkunastu
    > centymetrów. Inaczej po paru tupnięciach się rozpadnie :-(

    ...albo po prostu wypadnie, albo i jedno i drugie. Plus połamane nogi.
    --
    XL

  • 18. Data: 2012-06-20 14:43:47
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-06-20 13:51, Ikselka pisze:
    > I są bardzo niebezpieczne po deszczu, nie wiem, po co ludzie sobie
    > naumyślnie robią lodowisko tam, gdzie trzeba pewnie się trzymać nogami
    > gruntu.

    To właśnie chciałem napisać.
    Byłem kiedyś u znajomych na imprezie w plenerze. Mieli na ogrodzie coś
    takiego i wszystko było ok do chwili gdy spadł deszcz. Kilka osób
    nieprzyjemnie przejechało się na tych drewnianych podłożach.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 19. Data: 2012-06-21 08:12:23
    Od: gary <g...@c...pl>

    W dniu 2012-06-20 14:20, anhin pisze:

> [...]
    > centymetrów. Inaczej po paru tupnięciach się rozpadnie :-( Chyba że
    > chcesz zrobić prawdziwy bruk drewniany, ale to trochę skomplikowane...

    Może źle się wyraziłem
    To nie będzie chodnik ze spasowanych ze sobą płyt, tylko ścieżka z
    pojedynczych sztuk zagłębionych tak żeby dało się po nich przejechać
    kosiarką.

    przykład z google:
    http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcsi.dll/bilde?Sit
    e=GL&Date=20080723&Category=DOM&ArtNo=331116569&Ref=
    V2&border=0&MaxW=580

    po obejrzeniu obrazków zastanawiam się nad wariantem "kolejowym"
    czyli deski a nie pień cięty w poprzek.

    http://www.wnetrzarium.pl/wp-content/uploads/2011/08
    /Podklady_kolejowe_sciezka_2_big.jpg

  • 20. Data: 2012-06-21 08:57:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 czerwca 2012 08:16:04 UTC+2 użytkownik gary napisał:
> [...]
    > rozlatywało się po zimie. Sosna, dąb, byle co, czym ewentualnie
    > zaimpregnować żeby nie śmierdziało na upale.

    Modrzew.
    Niczym nie impregnuj.