  • 11. Data: 2011-08-30 11:04:17
    Temat: Re: droga z betonu
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Aug 30, 12:29 pm, shaman <g...@m...pl> wrote:

    > Jak pisałem przed chwilą w innym wątku..  mój sąsiad zostawił na zimę
    > strop, który po zalaniu był jedynie rozgarnięty grabiami. Zdajesz
    > sobie sprawę jak to wygląda prawda? :) Niczym tego nie przykrywał ani
    > nie zabezpieczał (zasłonił jedynie dechami dziurę do piwnicy. Nic mu
    > się nie pokruszyło, nic nie popękało, tak jak zostawił tak zastał
    > wiosną. A przecież na tym stropie wielokrotnie śnieg/lód topił się i
    > ponownie zamarzał. Rozszypywanie się betonu na mrozie to raczej nie
    > skutek mrozu - tylko byle jakiego betonu.

    Potwierdzam. Mam na to dowod w postaci bunkrow poniemieckich.
    Tyle zim i sie nie krusza.
    Ale one internetu nie maja i nie wiedza ze powinny. O bezwstydne!

    I zeby nie bylo ze sa pod ziemia. Bo dosyc duze ich czesci sa
    odkryte...

  • 12. Data: 2011-08-30 11:42:09
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > Co do samego podjazdu.. moim zdaniem wylewając beton niczym nie uzyska
    > się takiej przyczepności jak zwykłymi rodzimymi grabiami :) Żeby
    > przyoszczędzić możesz zastanowić się Marras nad wylaniem jedynie
    > betonowych pasów na koła z odpowiednim marginesem. Szkoda betonu żeby
    > wylewać w sam środek.

    Akurat to jest początek podjazdu, a więc na wąskim skręcie 90 st.
    Dlatego na kawałku kilkunastu metrów chciałbym mieć wylane po całości -
    stąd pomysł na grabie i beton.

    Wyżej już mam położone ażury.
    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 13. Data: 2011-08-30 11:45:04
    Od: Marras <m...@g...pl>

    Wielkie dzięki za uwagi.
    Widzę, że nie mam co liczyć na załatwienie sprawy podjazdu w 1 dzień :)
    A miałem nadzieję, że można i u nas zaadoptować chorwackie rozwiązania.
    Tam przecież drogi, chodniki, wjazdy, a nawet podwórka leją z betonu.

    Przekalkuluję jeszczce raz płyty ażurowe.
    One sprawdzają się i wyglądają rewelacyjnie, jednak wymagają (tak jak
    reszta) dobrego przygotowania podłoża i układania.

    Cenowo to około 40 zl za m2 płyty zbrojonej. Płyty są posypane grysikiem
    - są szorstkie więc nie ma na nich ślizgawki jak na polbruku albo na
    granicie.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z