  • 1. Data: 2010-05-29 09:40:18
    Temat: kabina z płytek
    Od: bdronka <b...@p...gazeta.pl>

    Witam.
    Chce zrobić sobie prostą kabinę prysznicową - brodzik i dwie ściany z
    płytek, dwie kolejne scianki i dzwi ze szkła hartowanego.

    Chciałbym spytać Was o kilka rzeczy:
    - jak wygląda sprawa z utrzymaniem czystości w takiej kabinie? czy np
    środki chemiczne do czyszczenia nie uszkodzą kafelek? czy kafelkom
    nie zaszkodzi np cotygodniowe szorowanie?

    - jakie jest prawdopodobieństwo ze na fudze czy kafelce zrobi sie grzyb?
    co zrobić zeby sie nie zrobił? jakie materiały zastosować?

    - jakie minusy ma taka kabina prysznicowa - czy jest może jakieś
    lepsze rozwiązanie?

    pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi:)

  • 2. Data: 2010-05-29 15:43:13
    Temat: Re: kabina z płytek
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Użytkownik "bdronka" <b...@p...gazeta.pl> napisał
    > czy np środki chemiczne do czyszczenia nie uszkodzą kafelek? czy kafelkom
    > nie zaszkodzi np cotygodniowe szorowanie?

    Nie ma obawy.

    > - jakie jest prawdopodobieństwo ze na fudze czy kafelce zrobi sie grzyb?
    > co zrobić zeby sie nie zrobił? jakie materiały zastosować?

    Jeżeli będziesz co tydzień szorować (już to widzę ;-) to nawet, gdyby kabina
    była z surowego betonu grzyb się nie ma prawa pojawić.

    > - jakie minusy ma taka kabina prysznicowa - czy jest może jakieś
    > lepsze rozwiązanie?

    Mam podobną kabinę, z tym, że 3 ścianki są murowane, a jedynie drzwi mam ze
    szkła przesuwne.
    Nie widzę wad tego rozwiązania, poza tym, że ścianki zajmują kilkanaścei cm
    przestrzeni.

    Jacek

  • 3. Data: 2010-05-29 19:51:41
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    W dniu 2010-05-29 11:40, bdronka pisze:
> [...]
    > co zrobić zeby sie nie zrobił? jakie materiały zastosować?
    >
    > - jakie minusy ma taka kabina prysznicowa - czy jest może jakieś

    Planujesz zwykłą kwadratową kratkę odpływową czy odpływ liniowy?
    Niektórzy doradzają (ze względów jak sądzę estetycznych) odpływ liniowy
    w głębi pod ścianą. Wydaje mi się, że jednak lepiej jest zrobić go pod
    drzwiami. Chodzi o wodę, która gromadzi się w załamaniach uszczelki
    dolnej drzwi szklanych - przy otwieraniu drzwi na zewnątrz rozlewa się
    ona po podłodze. Jeśli odpływ jest pod drzwiami, woda łatwiej do niego
    ścieknie.

    --
    Jacek Midura

  • 4. Data: 2010-05-29 20:46:53
    Od: Artur Dębski <a...@a...pl>

> [...]
    > ze szkła przesuwne.
    > Nie widzę wad tego rozwiązania, poza tym, że ścianki zajmują kilkanaścei

    Uszczelniałeś czymś powierzchnie przed położeniam kafelków na dole kabiny ?
    Jakieś specjalne fugi i kleje do tego stosowałeś ?

    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl

  • 5. Data: 2010-05-29 21:42:32
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Artur Dębski" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Uszczelniałeś czymś powierzchnie przed położeniam kafelków na dole kabiny
    > ?
    > Jakieś specjalne fugi i kleje do tego stosowałeś ?

    Sciany i posadzke maluje sie folia w plynie a na rogi wtapia sie w folie
    specjalna tasme do naroznikow. Takie rozwiazanie zapobiega przedostawaniu
    sie wilgoci w sciane, nawet jezeli woda dostanie sie do warstwy kleju.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2010-05-29 22:23:58
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    He, he.
    Moja kabina jest z roku 1990 gdzie nikt nie słyszał o takich wynalazkach,
    jak folia w płynie, czy specjalna fuga, a nawet nie było klejów, tylko
    majster mieszał składniki według uznania.
    Normalnie - postawili ścianki z kostek PGS i z cegły, otynkowali, położyli
    płytki i stoi.
    Jacek

  • 7. Data: 2010-05-30 06:41:40
    Temat: drogi odpływ liniowy
    Od: "tynkiozdobne.pl " <t...@W...gazeta.pl>

    Ktoś znalazł ładny odpływ liniowy taniej niż 300-400zł? Cena tego elementu jest
    moim zdaniem zbyt wysoka i za te pieniądze mamy płytki brodzik akrylowy lub
    kilka metrów mozaiki na siatce i względnie estetyczny odpływ standardowy.
    Kombinuję jak odpływ wykonać samodzielnie z korytka odwodnieniowego i ładnie
    wyciętego górnego elementu z kwasówki lub aluminium.

  • 8. Data: 2010-05-30 09:43:41
    Temat: Re: drogi odpływ liniowy
    Od: bdronka <b...@p...gazeta.pl>

    W dniu 30.05.2010 08:41, tynkiozdobne.pl pisze:
> [...]
    > Kombinuję jak odpływ wykonać samodzielnie z korytka odwodnieniowego i ładnie
    > wyciętego górnego elementu z kwasówki lub aluminium.

    Dziwie sie, co tam tyle kosztuje, odlew z plastiku, kawałek blachy
    nierdzewki....

  • 9. Data: 2010-05-30 09:46:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 30 May 2010 06:41:40 +0000 (UTC), tynkiozdobne.pl napisał(a):

    > Ktoś znalazł ładny odpływ liniowy taniej niż 300-400zł? Cena tego elementu jest
    > moim zdaniem zbyt wysoka i za te pieniądze mamy płytki brodzik akrylowy lub

    Tak, firmy robioni-samodzielni. Czyli korytko odwadniające, a na górę
    nierdzewka wycinana laserowo. Projekt własny.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 10. Data: 2010-05-30 17:31:42
    Od: "tynkiozdobne.pl " <t...@N...gazeta.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(a):

    > Tak, firmy robioni-samodzielni. Czyli korytko odwadniające, a na górę
    > nierdzewka wycinana laserowo. Projekt własny.

    To poproszę o wskazówki i ewentualnie fotki :).