  • 31. Data: 2010-10-20 08:53:13
    Temat: Re: drugi dom z projektu indywidualnego
    Od: "abo" <m...@p...onet.pl>

    > tyle że autor wątku nawet nie wie czy chce budować dom w/g tego projektu
    > czy handlować projektami czy jedno i drugie :))

    Oczywiście wiem o tych wszystkich uwarunkowaniach, moje pytanie był może
    mniej dokładne. Ponieważ nie miałem do czynienia z pełną dokumentacją
    projektu, więc moja wiedza w tym zakresie jest ograniczona. Pytałem jedynie,
    czy jeżeli dostajemy projekt domu od architekta, to czy w projekcie jest
    wpisane np miejscowość ulica nr działki gdzie ma stanąc budynek. W przypadku
    projektów typowych sprawa zapewne jest w miarę prosta. Natomiast budynek z
    projektu indywidualnego, może być tworzony z pewną wizją z uwzglądnieniem
    elementów otoczenia czy coś w tym stylu. Dlatego pomyślałem że architekt
    może zastrzec konkretny budynek do konkretnej działki, ale jak już zdołałem
    się zorientować, architekt jest tylko wykonawcą i sprzedawcą projektu,
    czyli coś jak z ciastkarzem kitóry sprzedaje ciasteczka, a zbytnio nie
    interesuje go gdzie je zjemy.
    Co do handlowania projektami, to może i niezły pomysł.
    mK

  • 32. Data: 2010-10-20 08:59:24
    Od: "abo" <m...@p...onet.pl>

    > Zalezy od umowy jaka zawarl arch. z inwestorem
    > ale zazwyczaj prawa do projektu pozostaja przy architekcie,
    > mnie sie tylko raz zdazylo ze inwestor sobie zastrzegl niepowtarzalnosc
    > jego projektu,
    > a troche tego robie...

    Dzięki za odpowiedz, mam w związku z tym pytanie:

    1 Jeżeli prawa do projektu zamierza zatrzymać inwestor to cena za projekt
    jest inna? a jeżeli jest to o ile % może wzrosnąć cena?
    2 Jeżeli architekt chciałby ten sam projekt sprzedać drugi raz to czy
    konsultuje to w jakiś sposób z poprzednim inwestorem?

    mK

  • 33. Data: 2010-10-20 10:52:56
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

    cos taki narwany, nikt nie mowil ze maja oddac za darmo

    jest demokracja każdy sam decyduje
    jak by mi pasowało to bym kupił

    widac mozna lepiej i taniej

    a przepłacają frajerzy

  • 34. Data: 2010-10-20 10:56:31
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

    > no pewnie powinni oddać za darmo...

    jeszcze tylko dodam, ze za moją adaptacje

    projektant pracownik Universytetu Op
    chciał 15tys a to samo mi zrobił inny architekt co prawda z innego powiatu
    co prawda z perturbacjami w urzędzie opolskim
    za niecałe 3tys dokładnie to samo.

    i jak to mozesz uzasadnic?

    zresztą opisywałem już to kiedyś na grupie
    po prostu projektancji tez szukają frajerów

    a poźniej ludzie się boją budować dom bo myślą ze 1mln potrzebny
    kiedy za 400tys całkiem okazały dom postawiłem
    z piwnicą ok 270m2.

  • 35. Data: 2010-10-20 10:59:15
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Wed, 20 Oct 2010 12:52:56 +0200, Tomemk napisał(a):

    > a przepłacają frajerzy

    O przepłacaniu można mówić, gdy płaci się za taki sam produkt.

    --
    ŁC
    "Nie próbuj walczyć z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu

  • 36. Data: 2010-10-20 11:04:43
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Wed, 20 Oct 2010 12:56:31 +0200, Tomemk napisał(a):

    > a poźniej ludzie się boją budować dom bo myślą ze 1mln potrzebny

    Wszystko zależy od oczekiwań. Jak wiadomo wyposażenie może być baaardzo
    rózne.

    > kiedy za 400tys całkiem okazały dom postawiłem
    > z piwnicą ok 270m2.

    Wielka ta piwnica... :->

    --
    ŁC
    W niedzielę praca w gowno sie obraca

  • 37. Data: 2010-10-20 11:46:42
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
    > On 19 Paź, 15:17, Jakub Tarczewski <a...@o...eu> wrote:
    >

    > No coz, niech Ci bedzie. Ja jednak wole miec swoje zdanie w kwestii
    > swojej umywalki, czy klozetu, niz zdawac sie na wizje obcej mi
    > osoby :-) Pozatym to IMHO bardziej zadanie dla architekta wnetrz, niz
    > architekta-projektanta samego domu. Tak czy siak projekt instalacji
    > wod/kan jest zbedny, bo kazdy fachowiec "dorobi" taka instalacje pod
    > prawie kazde widzimisie architekta:)
    > pozdr.
    [ciach]
    > -
    > pozdrawiam
    > Andrzej
    > www.hana.com.pl
    Andrzeju mysle ze o umywalkach to decyduje sila wyzsza czyli zona :))
    My tylko mamy zrobic tak jak sila wyzsza chce (no i oczywiscie w razie czego
    gdy sie jej koncepcja zmieni przerabiac :)) )

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 38. Data: 2010-10-20 11:58:58
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

    > Wielka ta piwnica... :->

    fakt moje 'przejęzyczenie' piwnica ok 90m reszta piętro i parter,

  • 39. Data: 2010-10-20 12:01:40
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

    > O przepłacaniu można mówić, gdy płaci się za taki sam produkt.

    dwa te same produkty

    15 za zmiany jeden projektant chciał
    inny za to samo ok 3tys

    jesli budowałeś wiesz o czym mowa

    chyba, ze na tyle bogaty jestes, że pod klucz Ci wybudowali

  • 40. Data: 2010-10-20 12:43:01
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > to rowniez dobor mocy grzejnikow, dobor pieca i masa innych obliczen, a
    > przwymiarowany piec jest rownie nieekonomiczny jak zbyt maly.
    > podobnie jest z np. szambem czy przydomowa oczyszczalnia sciekow ze o
    > innych sprawach nie wspomne....

    Takie rzeczy to mój kierbud liczył "od ręki". I robił to pomimo tego że tego
    że w projekcie miałem podane moce grzejników itp. Ale w trakcie budowy
    zmienilismy zżona rozkałd pomieszczeń, zrezygnowałem tez z ytonga 44cm bez
    ocieplenia na rzecz tzw. suporeksu z+12cm styro, dodałem podłogówke na
    parterze+ łazienki i tego typu zmian było jeszcze kilka. I wszystjkie wyszły
    w trakcie budowy, jak juz były mury to rozplanowalismy z zona dół, jak był
    strop to wtedy ustaliliśmy rozkład pomieszczeń na poddaszu itd. W fazie
    projektowania bym pewnych rzeczy nie przewiddział.
    Kierbud jest odpowiedzialny za papierologię więc liczył, mierzył, pisał i
    stemplował co trzeba i kosztowała ta jego praca 1500zł w tym załatwienie
    pozwolenia na budowę( a własciwie przeniesienie pozwolenia na mnie z
    poprzednich właśccieli działk) i załatwienie odbioru budynku.

    Krzysiek