  • 41. Data: 2010-10-20 13:51:24
    Temat: Re: drugi dom z projektu indywidualnego
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    abo wrote:

    > Dzięki za odpowiedz, mam w związku z tym pytanie:
    >
    > 1 Jeżeli prawa do projektu zamierza zatrzymać inwestor to cena za
    > projekt jest inna? a jeżeli jest to o ile % może wzrosnąć cena?

    pewnei inna :) to zależy od umowy.

    > 2 Jeżeli architekt chciałby ten sam projekt sprzedać drugi raz to czy
    > konsultuje to w jakiś sposób z poprzednim inwestorem?

    to zależy od umowy :)

    ponieka jeśli zrobił projekt na podstawie szczegółowej koncepcji
    przedstawionej przez klienta to nawet jeśli to nie jest zapisane formalnie w
    umowie może mieć problem z prawami autorskimi bo to nie on jest de facto
    pomysłodawcą budynku, architekt jest tylko rysującym i konsultującym.
    Ciekawe jakby to potraktował sąd.

  • 42. Data: 2010-10-20 15:30:39
    Od: "abo" <m...@p...onet.pl>

> [...]

    > w umowie może mieć problem z prawami autorskimi bo to nie on jest de facto
    > pomysłodawcą budynku, architekt jest tylko rysującym i konsultującym.

    Bardzo dziękuję za inteligentną odpowiedz i na dodatek wyczerpujacą.

  • 43. Data: 2010-10-21 20:01:09
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "Jakub Tarczewski" <a...@o...eu> napisał w wiadomości
    ciach
    > Widziałeś gdzieś jakiś projekt architektoniczny nie nadający się do
    > realizacji? Serio pytam....
    może i Robercik przesadza bo nie widziałem takiego coby wogóle się nie
    nadawał, ale wierz mi że przez moje ręce przeszło wiele projektów
    zawierających elementy nie do wykonania .Ostatnio zdarzyła mi się sytuacja
    gdzie na jednej z kondygnacji pewnego budynku użyteczności publicznej
    odkryłem pomieszczenia spoza wykazu po moim telefonie facet z rozbrajającą
    szczerością przyznał się ze pomieszczenia te zostały ze względów
    technicznych przeniesione na ostatnią kondygnacje a jego biuro projektowe
    zapomniało przeprojektować ten poziom :) tak więc jak sam widzisz są to
    często ludzie z dużą fantazją i jak każdy człowiek też popełniają błedy.
    Pozdrówka

  • 44. Data: 2010-10-21 20:21:40
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

> [...]
    > zapomniało przeprojektować ten poziom :) tak więc jak sam widzisz są to
    > często ludzie z dużą fantazją i jak każdy człowiek też popełniają błedy.

    no, to jakieś curiosum. Facet ma od cholery tupetu, znane mi studia
    architektoniczne po takim numerze zmieniłyby nazwę, adres i przestały
    się przyznawać do portfolio ;-) Oczywiście, dobrze znam tylko malutki
    wycinek rynku, ale śmiem twierdzić że opisana sytuacja nie jest
    standardowa i reprezentatywna. A jeśli jest, to system zamówień
    publicznych i rynek usług architektonicznych są w przerażającym stanie.