  • 11. Data: 2012-07-03 21:49:41
    Temat: Re: drzewa
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości
    news:4ff2f67d$1$26685$65785112@news.neostrada.pl...

    > Więc po wycięciu trzeba wyłamać furtkę i zgłosić kradzież drzewa.

    Bo urzędnicy są idiotami, którzy wierzą w takie bajeczki :)
    Dopier.... karę, a Ty będziesz musiał udowodnić, że nie jesteś wielbłądem.

    > Albo jak przyjdą to mówić że się wycięło drzewa owocowe, bo niby skąd oni
    > wiedzę jakie ty sobie drzewa posadziłeś i ściąłeś?

    Stąd, że pracownicy wydziału Ochrony Środowiska jeżdzą po miejscowościach i
    nanoszą wszystkie drzewa oraz krzewy na mapy i wpisują je do rejestrów.

  • 12. Data: 2012-07-03 22:17:29
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
    > Bo urzędnicy są idiotami, którzy wierzą w takie bajeczki :)
    > Dopier.... karę, a Ty będziesz musiał udowodnić, że nie
    > jesteś wielbłądem.

    za co karę? przecież drzewo owocowe mogę wyciąć!

    > Stąd, że pracownicy wydziału Ochrony Środowiska jeżdzą po
    > miejscowościach i nanoszą wszystkie drzewa oraz krzewy na
    > mapy i wpisują je do rejestrów.

    pierwsze słyszę zeby na cudzych działkach coś sobie potajemnie i jeszcze za
    darmo nanosili:)

  • 13. Data: 2012-07-03 22:19:39
    Od: <news>

    Użytkownik "wowa" napisał :
    > Mają na stanie takiego speca od drzewek.
    > Przynajmniej w Krakowie.

    Co im po specu jak drzewo wyciąłeś razem z korzeniem i sprzątnąłeś?
    "Panie tutaj nigdy żadne drzewo nie rosło:)"

  • 14. Data: 2012-07-03 23:05:16
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > za co karę? przecież drzewo owocowe mogę wyciąć!

    Pod warunkiem, że udowodnisz, ze były to drzewa owocowe.
    Oczywiście problem dotyczy drzew i krzewów nieowocowych, a te są wprowadzane
    do rejestrów i map.

    > pierwsze słyszę zeby na cudzych działkach coś sobie potajemnie i jeszcze
    > za darmo nanosili:)

    To widać, że z niewieloma sprawami miałeś do czynienia.
    Ja akurat ten temat przerabiałem i walczyłem przez kilka lat, aby mi
    pozwolono wyciąć z mojego podwórka kilka chwastów, które urosły do prawie
    25m wysokości. Zagrażały one życiu i zdrowiu oraz niszczyły dom.
    Na mapach, które pobrałem z geodezji zostały naniesione wszystkie drzewa
    nieowocowe, rosnące na mojej posesji, bez mojej zgody, a nawet i wiedzy.

  • 15. Data: 2012-07-04 16:56:14
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
    > Pod warunkiem, że udowodnisz, ze były to drzewa owocowe.
    > Oczywiście problem dotyczy drzew i krzewów nieowocowych,
    > a te są wprowadzane do rejestrów i map.

    Ale po wycięciu u sprzątnięciu jest tylko goła ziemia, żadnego drzewa nie ma
    i mówisz że nie było, ewentualnie że to była grusza, wiesz bo sam sadziłeś,
    a jakieś nielegalne rejestry to sobie mogą tyłek nim podetrzeć, no chyba że
    cię na gorącym uczynku złapią.

> [...]
    > z geodezji zostały naniesione wszystkie drzewa nieowocowe,
    > rosnące na mojej posesji, bez mojej zgody, a nawet i wiedzy.

    Bo dupa jesteś że żebrałeś kilka lat o pozwolenie,m trzeba było wycinać i
    było by po sprawie.
    A co do map to na jakich mapach te twoje krzaki były naniesione, kto je
    nanosił, za czyją wiedzą zgodą i pozwoleniem, na czyj koszt i jakim prawem?

  • 16. Data: 2012-07-04 17:20:10
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-07-04 16:56, news pisze:

> [...]
    > nanosił, za czyją wiedzą zgodą i pozwoleniem, na czyj koszt i jakim prawem?

    Mocny jesteś - taki typowy krzykacz. Ale do czasu jak Cię sąsiad nie
    podkabluje, albo nie poświadczy pod groźbą składania fałszywych zeznań,
    że to drzewo wcale nie było owocowe. A drzewa nanoszą geodeci, przy
    okazji jakichkolwiek inwentaryzacji w terenie. Weź sobie podkład z
    katastru, to się przekonasz ile drzew jest zewidencjonowanych wokół Ciebie.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 17. Data: 2012-07-04 17:29:55
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

> [...]
    > A co do map to na jakich mapach te twoje krzaki były naniesione, kto je
    > nanosił, za czyją wiedzą zgodą i pozwoleniem, na czyj koszt i jakim

    Nie jestem dupa, bo chwastów się pozbyłem bez ponoszenia jakichkolwiek
    kosztów, pomijając te kilka butelek wódki postawionych i wypitych razem z
    sąsiadami :)
    Tyle, że tak tym wszystkim zaaranżowałem, że to Urząd Miasta wysłał do mnie
    pismo z "nakazem" wycinki.
    Ja oczywiście odpowiedziałem urzędowi, że w pełni się zgadzam z jego
    postanowieniem i gdyby nie to, że w ostatnim momencie dogadałem się z
    sąsiadem, że sam je wytnie, w zamian za drewno opałowe to jeszcze drzewa
    wycinałaby Straż Pożarna na koszt podatnika.
    Normalnie prosząc się o pozwolenie i je uzyskując, wycinkę wykonuje się na
    własny koszt. Ja jednak postanowiłem, że skoro UM nie chce mi dać pozwolenia
    na wycinkę w najbardziej stosownym dla mnie czasie (kiedy miałem chętnych
    ludzi do wycinki) to wycinkę sfinansuje skarb państwa.
    Mnie na tym drewnie w ogóle nie zależało, bo i tak bym nim nie palił - za
    dużo roboty i po prostu nie miałem na to czasu. Dlatego ściął je sobie
    sąsiad, zabrał drzewo i w ramach tego jeszcze zrobił mi porządek na posesji.

    Gdybym postąpił tak jak ty radzisz to zapewne teraz bym nieżle "pluł sobie w
    brodę".
    Za nielegalne ścięcie każdego z drzew mógłbym dostać spokojnie po 150 tys.
    zł kary, bo drzewa były dorodne i miały bardzo grube pnie, a było ich tyle,
    że spokojnie by wyszło ponad milion zł.
    Poczytaj trochę na ten temat zanim znów zaczniesz kolejny raz udzielać złych
    porad:
    http://finanse.wp.pl/kat,122882,title,Kara-za-wyciec
    ie-drzewa-czesto-wyzsza-niz-wartosc-naszej-dzialki,w
    id,14444238,wiadomosc.html?ticaid=1ebf1

  • 18. Data: 2012-07-04 18:54:36
    Od: <news>

    Użytkownik "wolim" napisał:
    > Mocny jesteś - taki typowy krzykacz. Ale do czasu jak Cię
    > sąsiad nie podkabluje, albo nie poświadczy pod groźbą
    > składania fałszywych zeznań, że to drzewo wcale nie było owocowe.

    Zdaża się, jeden taki co podkablował to go znaleźli utopionego w rzece bez
    śladów pobicia:)

    > A drzewa nanoszą geodeci, przy okazji jakichkolwiek inwentaryzacji
    > w terenie. Weź sobie podkład z katastru, to się przekonasz ile
    > drzew jest zewidencjonowanych wokół Ciebie.

    Tak z ciekawości się pytam o te nanoszenie drzew bo ja w życiu żadnych na
    mapach nie widziałem.
    Pewnie jak mi się coś u duma to mi geodeta naniesie drzewo na mapę tak samo
    jak domek na mapę, oczywiście odpłatnie i na moje zgłoszenie.
    Wytłumacz mi jak to ci geodeci nanoszą potajemnie te drzewa w czasie nocnych
    wypadów po cudzych prywatnych działkach bez wiedzy właściciela?
    A jak drzewo wiatr złamie, lub uschnie to też je wymazują? Ciekawy temat:)

  • 19. Data: 2012-07-04 20:53:05
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-07-04 18:54, news pisze:

    > Zdaża się, jeden taki co podkablował to go znaleźli utopionego w rzece bez
    > śladów pobicia:)

    No tak, jak przypuszczałem. Typowy krzykacz. Jakby Cię taki sąsiad
    podkablował za wycinkę 50 letniego dęba, to byś leżał i kwiczał, bo kary
    są rujnujące.

    > Tak z ciekawości się pytam o te nanoszenie drzew bo ja w życiu żadnych na
    > mapach nie widziałem.

    Widać, mało widziałeś.

    > Wytłumacz mi jak to ci geodeci nanoszą potajemnie te drzewa w czasie
    > nocnych > wypadów po cudzych prywatnych działkach bez wiedzy właściciela?

    Już Ci napisałem, że drzewa nanosi się przy okazji. Oczywiście nie jest
    to regułą, ale zdziwiłbyś się jak dużo drzew (zwłaszcza tych starych)
    jest zewidencjonowanych na mapach geodezyjnych.

    I jeszcze jedno. U mnie w powiecie, jest np. serwis informacji
    przestrzennej, na którym udostępniane są mapy lotnicze, robione co
    jakieś 2 lata. Podkreślam, _lotnicze_, nie satelitarne. Z tych zdjęć
    pięknie widać, u kogo na działce rosną drzewa.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 20. Data: 2012-07-05 00:58:23
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > Co im po specu jak drzewo wyciąłeś razem z korzeniem i sprzątnąłeś?
    > "Panie tutaj nigdy żadne drzewo nie rosło:)"
    Rozglądnij się. Jesteś w Polsce. Tutaj są bardzo mili i serdeczni sąsiedzi.
    :(
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy