  • 51. Data: 2011-02-09 09:08:34
    Temat: Re: drzwi wewnetrzne - jaka firmę wybrać
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Zastosuj sie do swojej rady i przeczytaj jeszcze raz to co napisalem - u
    > mnie 200-300 zl za komplet, u Ciebie 600-800 zl za komplet - tak wynika
    > z kontekstu, prawda?

    Niestety nie widziałem nigdzie drzwi sosnowych za 200-300zł razem z
    ościeżnicą drewnianą regulowaną lub ościeżnicą stałą drewnianą wraz z
    potrzebnymi wykończeniami (ćwierćwałek i listwy).

    Jeśli masz namiary na takie drzwi to daj namiary ...

    Oczywiście mowa o drzwiach bezsęcznych , lakierowanych ...

    Za 200-300zł to ja widziałem najtańsze drzwi w okleinie (100-120zł) +
    ościeżnica stała drewniana (120zł) + ćwierćwałek + listwy (około
    80-100zł).
    Czyli biorąc wszytko co najtańsze jest szansa na zmieszczenie się w
    300zł ...

    Tyle że z jakością i wyglądem nie ma to nic wspólnego ...

  • 52. Data: 2011-02-09 09:20:26
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości
    > Tylko ilosci miejsca w aucie - czyli w sumie zaden, ale chodzi o to, ze
    > jak mi np. pies jedne drzwi zmasakruje to wolalbym miec futryny
    > kompatybilne z drzwiami polskimi :)

    to wymienisz na polskie razem z oscieżnicą :-) no, jak juz udusisz psa
    :-))))
    bo przywieźć 10drzwi do polski i zdziwić sie ze calowe wymiary nie dają sie
    przełożyć na metryczne to byłoby nieco niezręcznie -małżonka by cie wyśmiała
    :-)

    b.

  • 53. Data: 2011-02-09 21:06:47
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Przy 13 drzwiach, jeśli celować w drewniane to tak 20 000-30 000zł.
    > Jeśli ktoś takie chce, to rzeczywiście tymczasowo może wstawić plaster
    > miodu za 300zł a potem wymienić.

    i wyrzucić na rozpałkę 3900 PLN... zajebista oszczędność...

    pozdrawiam
    s_13

  • 54. Data: 2011-02-09 21:28:57
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-02-09 22:06, s_13 pisze:

    > i wyrzucić na rozpałkę 3900 PLN... zajebista oszczędność...

    Tak to nie dojdziesz do żadnych wniosków. Musisz mieć co najmniej dwa
    scenariusze. Np.

    1. Bierzesz kredyt na 30 000zł na drzwi wewnętrzne. Spłacasz np. w 3
    lata 35 000zł. Od razu masz porządne drzwi.

    2. Kupujesz drzwi za 3900zł i przez 3 lata odkładasz na porządniejsze
    (za 30 000zł).

    Do tego ryzyko w obu scenariuszach, wyceniasz korzyści tego, że masz
    drzwi od razu (uwaga - to jest subiektywne). Podsumowujesz, wybierasz i
    działasz.

    Nie chcesz tak? - wymyślasz 3 scenariusz.

    M.

  • 55. Data: 2011-02-10 09:39:29
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > działasz.
    >
    > Nie chcesz tak? - wymyślasz 3 scenariusz.

    bierzesz niskooprocentowany kredyt hipoteczny wyliczony na cały dom
    razem z drzwiami, wyjdzie ci znacznie taniej, niż kredyt na drzwi...
    ale możesz też mieszkać po znajomych przez 30 lat i odkładać na własny
    dom... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 56. Data: 2011-02-10 10:36:32
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik s_13 napisał:
    > bierzesz niskooprocentowany kredyt hipoteczny wyliczony na cały dom
    > razem z drzwiami, wyjdzie ci znacznie taniej, niż kredyt na drzwi...

    No i tu wracamy do nieśmiertelnego tematu - co robić na kredyt, a co za
    gotówkę...
    Werbiński jest w tym temacie specem :-DDD.

    A tak na poważnie.
    M dobrze tu zauważył - kupienie drzwi już i wydanie 25 kzł jest na tyle
    dużym obciążeniem budżetu, że lepiej zastosować rozwiązanie tańsze.

    To już każdego sprawa jak wydaje własne pieniądze, w moim odczuciu
    jednak cała zabawa rozbija się o podział wydatków związanych z budową na
    te 'inwestycyjne' i te 'konsumpcyjne'...

    Inwestycyjne wpływają znacząco na wartość nieruchomości, zatem nie mam
    oporów, by finansować je kredytem - korzystnym rzecz jasna.

    Konsumpcyjne natomiast, to te, które nie podnoszą wartości
    nieruchomości, a jedynie poprawiają samopoczucie...

    O ile uzbrojenie działki, solidność fundamentów, ocieplenia, dachu...
    sam projekt - jeśli ładny i praktycznie pomyślany... itd to rzeczy
    wpływające na późniejszą wartość samej nieruchomości, o tyle dębowe
    drzwi, egzotyczne podłogi, czy super wykończenia w łazienkach, czy
    kuchniach nie przekładają się na jej wartość w takim stopniu w jakim
    ponosimy nakłady na inwestycję...

    I takie wydatki wg mnie rozsądnie jest finansować z bieżących dochodów,
    a nie z kredytu... :-) Ot i cała filozofia.

    Dlatego nie mam zamiaru tłumaczyć się dlaczego akurat zadowalam się
    drzwiami za 300 - 400 zł, a nie za 700 - 800. Mnie na razie takie do
    szczęścia wystarczą, a jak się trochę odkuję po budowie i uznam, że
    warto 'zainwestować' w drzwi, to przemyślę ich wymianę :-)

    O ile jednak będą wyglądały tak, jak wyglądają, to nie widzę potrzeby
    wymiany nawet gdybym miał gruuuby strzał gotówkowy. Mam inne priorytety
    w życiu ;-)

    pozdr
    Robert G

  • 57. Data: 2011-02-10 20:32:21
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 09.02.2011 10:08, /// Kaszpir /// pisze:

    > Niestety nie widziałem nigdzie drzwi sosnowych za 200-300zł razem z
    > ościeżnicą drewnianą regulowaną lub ościeżnicą stałą drewnianą wraz z
    > potrzebnymi wykończeniami (ćwierćwałek i listwy).

    Bylem dzis w sklepie (Homebase), ale nie mialem czasu wglebiac sie w
    szczegoly. Drzwi lite sosnowe ok. 30e. Bez zawiasow, bez zamka, bez futryn.
    Ile w Castoramie kosztuje samo skrzydlo sosnowe? Nie potrafie na ich
    stronie znalezc cen.

    > Jeśli masz namiary na takie drzwi to daj namiary ...

    www.homebase.ie - moze wejdz i porownaj swoim okiem. Ja pewnie na to
    inaczej patrze, bo szukam najtanszych, acz estetycznych. Ty wchodzisz w
    wyzsza polke.
    Homebase to taka nasza Castorama - nie jest to najtansze zrodlo.

> [...]
    > 80-100zł).
    > Czyli biorąc wszytko co najtańsze jest szansa na zmieszczenie się w

    Na stronie jaka Ci podalem rowniez sa takie drzwi, wlasnie w podobnej
    cenie. Na zywo wygladaja bardzo ok. Jesli bysmy nie chcieli drewnianych
    to wlasnie byly by takie.

    > Tyle że z jakością i wyglądem nie ma to nic wspólnego ...

    Wyglada na to, ze nie jestem esteta ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 58. Data: 2011-02-10 20:35:30
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 09.02.2011 10:20, Budyń pisze:
    > to wymienisz na polskie razem z oscieżnicą :-) no, jak juz udusisz psa
    > :-))))

    Mysle, ze ja zobacze psia mine nr 12 tp "To nie ja! To nie ja!" to jakos
    mu wybacze ;) Zreszta to sytuacja hipotetyczna, bo odkad go mamy to
    przez rok jeszcze nic nie poniszczyl ;)

    > bo przywieźć 10drzwi do polski i zdziwić sie ze calowe wymiary nie dają
    > sie przełożyć na metryczne to byłoby nieco niezręcznie -małżonka by cie
    > wyśmiała :-)

    No tak ;) Zeby sie zonie nie narazic trzeba by caly komplet kupic ;)
    Smiejcie sie smiejcie, ale sa calkiem spore szanse, ze bede miec calowe
    drzwi w domu ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 59. Data: 2011-02-11 06:46:57
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > wyzsza polke.
    > Homebase to taka nasza Castorama - nie jest to najtansze zrodlo.

    No cóż ja mieszkam w PL i ceny w PL mnie interesują ..

    Ja szukałem i patrzyłem na drzwi drewniane (sosna).

    Najtańsze pełne drzwi sosonowe to drzwi tzw "surowe" a do tego z tzw.
    drewna sęcznego (najniższej jakości) i takie można mieć już za niecałe
    200zł
    Niestety drzwi polakierowane i z sosny bezsęcznej to koszt już około
    300zł.
    Drzwi gdzie dodatkowo mamy jeszcze jakieś szkło to znów kilkadziesiąt
    złotych więcej ...
    A drzwi bejcowane , z przeszkleniem , z szybami to koszt już około
    700-800zł ...

    Do tego dochodzi ościeżnica ...

    Ja chce kupić tanie drzwi. Znaleźliśmy takie który kosztuje w detalu
    360zł. Do tego dochodzi ościeżnica regulowana i to jest niestety spory
    wydatek :(

    To że mi się podobają droższe drzwi to zupełnie inna sprawa ;-) Na
    drogie drzwi mnie nie stać , ale też nie mógłbym patrzeć na drzwi
    które zupełnie mi się nie podobają i jedynym powodem ich kupna była
    najniższa cena

  • 60. Data: 2011-02-11 16:43:21
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

> [...]
    >
    > Ja chce kupić tanie drzwi. Znaleźliśmy takie który kosztuje w detalu
    > 360zł. Do tego dochodzi ościeżnica regulowana i to jest niestety spory

    Pamietaj - tanie mięso psi jedzą. Drzwi z litego drewna w postaci
    pojedynczej deski mają tę wadę że pod wpływem wilgoci potrafią się
    paczyć. Im tańsze - tym większe ryzyko bo robione z byle jak suszonego i
    niesezonowanego drewna. Porządne drewno stolarskie powinno poleżeć rok w
    klocu i ze trzy lata po przetarciu - nie sądzisz chyba że ktoś poza
    stolarzami artystycznymi i lutnikami się jeszcze tak bawi? Drugim
    sposobem jest stolarka z drewna klejonego - każda z listew z których
    jest ramiak drzwi wykonany klejona jest z paru warstw drewna o
    przeciwnym układzie słoi. Kiedyś się nie stosowało tej metody bo kleje
    reagowały na wodę, obecnie termo- czy chemoutwardzalnymi klejami można
    to skleić na wieczność. I jak każda z warstw będzie próbowała się paczyć
    w swoją stronę to jest spora szansa że razem pozostaną proste.
    Oczywiście najlepsze byłyby drzwi klejone z drewna odpowiednio
    sezonowanego - ale równie dobrze chyba jednorożca chodzącego po ogródku
    mógłbyś chcieć.
    Chcesz mieć drzwi szczelne, domykające się i nie na dwa lata - bierz coś
    solidniejszego.

    --
    Darek