  • 11. Data: 2010-01-19 09:04:44
    Temat: Re: drzwi zewnętrzne - jakie?
    Od: QbaB <q...@g...com>

    ale tu przyczyną są różnice
    > temperatur, zimą dochodzące do 40 stopni, a także różna wilgotność w
    > tych temperaturach, nie wiem jakie miałyby być te drzwi drewniane,
    > żeby były na to odporne, a jeśli nawet tak, to cena powala, stalowych
    > raczej to nie rusza, tylko też muszą być z głową ocieplone, żeby szron
    > od środka po mostkach się nie robił...

    Wydaje mi sie ze metal bardziej się odkształca pod wpływem temperatur.
    Moga pojawic się szczeliny ale nie mam doświadczenia z metalowymi, Na
    pewno bardzo się kurczą drzwi z plastiku czy też włókna szklanego. Mam
    drewniane i nie narzekam za bardzo ale to dopiero pierwsza zima.
    Troszkę się wypaczyły ale już na jesieni i trzeba troszkę mocniej
    przyciskac przy zamykaniu. Mam nadziej że producent mi to wyreguluje
    jeszcze. Generalnie za drzwi musiałem dac 4000 i są to proste pełne
    drzwi jednoskrzydłowe.
    Pzdr
    QbaB

  • 12. Data: 2010-01-19 10:14:59
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > przyciskac przy zamykaniu. Mam nadziej że producent mi to wyreguluje
    > jeszcze. Generalnie za drzwi musiałem dac 4000 i są to proste pełne

    no i o to chodzi, wydałeś kupę kasy, a masz ten sam problem, co ja w
    tanich drzwiach z marketu...

    > Wydaje mi sie ze metal bardziej się odkształca pod wpływem temperatur.

    jeśli byłyby z litego metalu, to byłby problem, ale tam jest cienka
    blacha na zewnątrz i kratownica w środku

    pozdrawiam
    s_13

  • 13. Data: 2010-01-19 13:14:59
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > http://www.allegro.pl/item883144932_drzwi_antywlaman
    iowe_okazja_zewnetrzne_szyb
> [...]
    > konstrukcja zapewnia odpowiednią izolację cieplną i akustyczną drzwi".
    > Grube, ciężkie i solidne. Przeżyły 3 sezony, a my mieszkamy już drugą
    > zimę.
    > Mimo, że te drzwi mają wokół skrzydła ponad 1 m2 szyby (naświetla), nawet
    > podczas 20 st. mrozu mogę stać kilka centymetrów od nich i czuję tylko
    > minimalny chłodek (szyba U=1). Zamykają się precyzyjnie, mają potężne
    > zawiasy,
    > haki antywyważeniowe, 2 zamki patentowe. Pięknie przy tym wyglądają. Mają
    > jedyną wadę - cenę. Ale już się z nią pogodziłem 3 lata temu :-)

    markowe drzwi metalowe też będa służyc na lata
    są bardziej antywłamaniowe niż drewniane
    polecam jakis wyższy model GERDY
    żadnej chińszczyzny bonie wytrzymają 2 lat
    pozdrawiam

  • 14. Data: 2010-01-19 13:33:37
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > markowe drzwi metalowe też będa służyc na lata
    > są bardziej antywłamaniowe niż drewniane
    > polecam jakis wyższy model GERDY
    > żadnej chińszczyzny bonie wytrzymają 2 lat
    > pozdrawiam

    O antywłamaniowości drzwi zewnętrznych w domu jednorodzinnym w ogóle nie ma
    chyba sensu rozmawiać, bo żaden normalny zdrowy złodziej nie będzie forsował
    drzewi wejściowych, tylko rozwali drzwi tarasowe albo okienko do kotłowni,
    albo znajdzie 100 innych dziur. Więc wstawianie pancernych drzwi Gerdy ma
    znaczenie psycholgiczne ale nic ponadto. W kamienicy - dokładnie odwrotnie. Ma
    to sens jak najbardziej.
    Antywłamaniowość zapewnisz alarmem + polisą ubezpieczeniową. Wszystko inne,
    łącznie z osławionymi roletami, to imho strata czasu i pieniędzy. Utrudnianie
    życia żłodziejom i tak nic nie da. Chcą się włamać - włamią się. Pytanie ile
    szkody przy tym narobią. Niech zabiorą co tam uznają za konieczne, przez te
    parę minut przed przyjazdem ekipy interwencyjnej, a za resztę niech zapłaci
    ubezpieczyciel.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 15. Data: 2010-01-19 14:23:13
    Od: "rrr." <r...@r...or>

    Użytkownik Szumek napisał:

    > markowe drzwi metalowe też będa służyc na lata
    > są bardziej antywłamaniowe niż drewniane
    > polecam jakis wyższy model GERDY
    > żadnej chińszczyzny bonie wytrzymają 2 lat
    > pozdrawiam

    Hi hi hi, właśnie o tym pisałem wcześniej - może to jednostkowy
    przypadek, ale właśnie jeden niższy model G...dy nie wytzymał (zawiasy)
    a drugi wyższy odkształcił się, że śnieg podwiewał - co najśmieszniejsze
    wg producenta to tak się może dziać i jest OK !.
    Wszystko w pierwszym roku użytkowania - więc wolę chińszyznę, wg Twoich
    wyliczeń za tę samą cenę mam 6 lat spokoju :)

    pzdr.
    rafał

  • 16. Data: 2010-01-19 21:10:47
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Jesli tak to zadne drzwi dlugo nie wytrzymaja nawet metalowe.
    > Skoncentruj sie bardzien na ochronie ich od warunkow pogodowych a
    > wtedy mozesz nawet drzwi wewnetrzne zastosowac na zewnatrz.

    No niestety chyba nie takie to proste.
    Drzwi wewnętrzne są robione zdaje się z płyt okleinowanych laminatem sztucznym
    lub naturalnym. Wilgoci nie lubią.
    Drzwi zewnętrzne drewniane są robione z drewna klejonego naprzemiennie aby
    wyeliminować maksymalnie "wypaczanie się". Powłoki lakiernicze na drzwiach
    zewnętrznych są zupełnie innego typu i klasy niż na wewnętrznych. Zabezpieczać
    i konserwować trzeba je i tak. Ja 1-2/rok pociągam je preparetem Sikkensa,
    zalecanym przez producenta drzwi. Po zmyciu jednym preparatem nanosi się spec-
    mleczko, któe po godzinie wysycha i tworzy twardą ale elastyczną i
    przezroczystą powłokę ochronną. Drzwi po takim liftingu wyglądają jak nowe.
    Oszczędzać na takich rzeczach nie ma sensu, bo jak się wydało kasę na porządne
    drzwi to trzeba się z nimi porządnie obchodzić. A łatwego życia takie drzwi
    nie mają...

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 17. Data: 2010-01-21 19:40:43
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    > Po zmyciu jednym preparatem nanosi się spec-
    > mleczko, któe po godzinie wysycha i tworzy twardą ale elastyczną i
    > przezroczystą powłokę ochronną.

    Witam!

    Czepiam sie, ale co to znaczy: twardą ale elasyczną powłokę?
    Szkło jest twarde, a elestyczne ... np. lepik na dachu w ciepłe dni.
    Czepiam się, bo miałem do czynienia z różnymi powłokami do drewna, a poza
    tym wiem, że jak coś jest elstyczne to kosztem swojej twardości i
    odwrotnie..

    Pozdrawiam! "Czepialski"

  • 18. Data: 2010-01-21 20:33:45
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 18 Sty, 10:10, "rrr." <r...@r...or> wrote:

    > Z obserwacji:
    > w drewnianych u sąsiada po tynkowaniu zaczęły odpadać jakieś listewki
    > itp (drzwi z tych średni drogich -ok. 5kzł)

    Montowal drzwi przed tynkami ? ;-) No to juz masz przyczyne czemu
    odpadly listewki. Kazdy producent drewnianych drzwi zrywa gwarancje
    kiedy po montazu drzwi bedziesz robil w domu roboty mokre - tj.
    wylewki lub/i tynki. Do montazu drzwi drewnianych (i okien zreszta
    tez) musi w domu byc juz sucho!! Inaczej nie ma rady - powykrzywia je.

    Ja jestem ponad pol roku po tynkach i wylewkach i lada dzien bede mial
    montowane drzwi zewnetrzne z CALa z debu. Kosztowaly 6k pln ale
    wierze, ze przetrwaja lata :) Drzwi beda pod zadaszeniem (dosc
    skutecznym) nie bedzie na nie padal snieg, deszcz, nie ma w ich
    poblizu kaloryfera no i nie bedzie na nie tez padalo slonce :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2010-01-21 20:42:54
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

> [...]
    > Czepiam się, bo miałem do czynienia z różnymi powłokami do drewna, a poza
    > tym wiem, że jak coś jest elstyczne to kosztem swojej twardości i

    Albo nieprecyzyjnie napisałem albo zbyt dosłownie to rozumiesz.
    Twardą w tym sensie, że kiedy dotykasz powierzchni drzwi, to jest śliska i
    masz wrażenie że jest po prostu lakierowana. Kiedy jednak zaschła mi "łezka"
    tego preparatu (bo niedokładnie rozprowadziłem w jednym miejscu) i po kilku
    miesiącach ją zdrapywałem, okazało się że pomimo upływu tego czasu jest
    jeszcze odrobinę elastyczna.
    Bardzo dobrze że jest bardziej elastyczna niż zwykła powłoka lakieru, bo
    pracuje przy zmiennych temperaturach i nie pęka tak łatwo.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 20. Data: 2010-01-22 08:03:52
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    m.googlegroups.com...
    On 18 Sty, 10:10, "rrr." <r...@r...or> wrote:

    >lada dzien bede mial montowane drzwi zewnetrzne z CALa z debu. ,

    Teraz pewnie ten dąb ścinaja w lesie, wiec za parę dni zrobia z niego drzwi
    i montaż;))))

    Krzysiek