  • 11. Data: 2010-06-16 06:33:13
    Temat: Re: dwa budynki na zgłoszenie
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    Marek rzecze:
    > Witam grupowiczów
    > Potrzebuję postawić na działce 700m2 dwa budynki po 25m czyli na
    > zgłoszenie ale czy te bydynki mogą stać obok siebie dotykając się jedną
    > ścianą?
    > Urząd twierdzi że musi być zachowana odległość co najmniej 1m
    > Nie wnikając jaki to ma sens to czy to wymysł mojego urzędu czy regulują
    > to jakieś przepisy?

    IMO urząd wywodzi to z Art 29 p.2 Ustawy Prawo Budowlane- na zgłoszenie
    wolno budować wolno stojące budynki gospodarcze. Jeśli będą połączone,
    to nie będą wolno stojące.

    Aczkolwiek wolno Ci wybudować osobno 2 budynki gospodarcze
    i połączyć je wiatą (wiata na zgłoszenie nie musi być wolno stojąca).

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 12. Data: 2010-06-16 06:37:27
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    Dominik & Co rzecze:

    > Aczkolwiek wolno Ci wybudować osobno 2 budynki gospodarcze
    > i połączyć je wiatą (wiata na zgłoszenie nie musi być wolno stojąca).

    W uzupełnieniu: orzeczenie: VII SA/Wa 635/06

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 13. Data: 2010-06-16 17:24:13
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    >
    > Aczkolwiek wolno Ci wybudować osobno 2 budynki gospodarcze
    > i połączyć je wiatą (wiata na zgłoszenie nie musi być wolno stojąca).

    ale wtedy budynki też nie będą już wolno stojące :-)

    BTW też będę przerabiał coś podobnego, tzn. budynek 25 m2, legalnie na
    zgłoszenie i opodatkowany, a potem dobudowana do niego wiata... ale ja
    sąsiadów mam w tym względzie normalnych...

    pozdrawiam
    s_13

  • 14. Data: 2010-06-16 20:03:32
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    u.googlegroups.com...
> [...]
    > i połączyć je wiatą (wiata na zgłoszenie nie musi być wolno stojąca).

    >ale wtedy budynki też nie będą już wolno stojące :-)

    Ale to nie szkodzi. Budujemy na zgłoszenie budynek 25m2 - legalnie.
    Budujemy na drugie zgłoszenie budynek 25m2 - legalnie. Potem budujemy
    pomiędzy nimi na zgłoszenie wiatę 25m2 - też legalnie.

    A to że powstał budynek wiekszy niz można oznacza tylko ze polak potrafi
    durne przepisy obchodzic. Nie łamać, tylko obchdzic.

    b.

  • 15. Data: 2010-06-17 05:38:15
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    s_13 rzecze:

    > ale wtedy budynki też nie będą już wolno stojące :-)

    Nie będą- ale to już _po_ fakcie zgłoszenia
    i zbudowania. I, co ważniejsze, zgodnie z prawem.

    Specjaliści od dzielenia włosa na czworo mogą się
    zastanawiać, ile czasu powinno upłynąć pomiędzy
    stawianiem budynków a wiaty :-)

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 16. Data: 2010-06-17 13:14:22
    Od: Marek <m...@o...pl>

    Dominik & Co pisze:
> [...]
    >
    > Specjaliści od dzielenia włosa na czworo mogą się
    > zastanawiać, ile czasu powinno upłynąć pomiędzy

    Sorry ja tego nie ogarniam.
    Wydawało mi się powtarzam wydawało, że jak dobuduję wiatę do powiększę
    cały budynek ponad 25m2 a to oznacza potrzebę pozwolenia na budowę.
    Czy tam i czegoś nie rozumiem.
    Mi w urzędzie powiedzieli że wiata wolnostojąca musi też być odsunięta
    od budynku 1m.
    Czy myk polega na budowaniu wiaty nie wolnostojącej?
    Jeżeli tak to czy powiększenie powierzchni ponad 25m2 nie wymusza oceny
    technicznej budynku i pozwolenia na budowę?

    Marek

  • 17. Data: 2010-06-17 16:50:25
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Mi w urzędzie powiedzieli że wiata wolnostojąca musi też być odsunięta od
    > budynku 1m.

    cholera, sprawdzilem w PB, wygląda na to ze wiata (na zgłoszenie) tez musi
    być wolnostojąca. Czyli dachami nie ma jak sie styknąc.

    b.

  • 18. Data: 2010-06-17 20:22:08
    Od: Marek <m...@o...pl>

    Dla mnie nie musi się stykać dachami jedna połać może być wyżej druga
    niżej tylko żeby te budynki mogły stać ściana w ścianę a nie 1m od
    siebie. To jest jakiś przepis który to reguluje?
    Marek

  • 19. Data: 2010-06-17 22:08:41
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Dla mnie nie musi się stykać dachami jedna połać może być wyżej druga
    > niżej tylko żeby te budynki mogły stać ściana w ścianę a nie 1m od siebie.
    > To jest jakiś przepis który to reguluje?

    prawo budowlane - i tam gdzie mówi sie o zgłoszeniach jest słowo
    "wolnostojący". Niech ci twój urząd poda podstawę prawna na ten 1m.

    b.

  • 20. Data: 2010-06-18 08:40:48
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    Budyń rzecze:

    > cholera, sprawdzilem w PB, wygląda na to ze wiata (na zgłoszenie) tez
    > musi być wolnostojąca. Czyli dachami nie ma jak sie styknąc.

    Nie musi być. Sprawdź sobie wyrok o sygnaturze VII SA/Wa 635/06
    (podawałem już wcześniej).

    --
    Dominik (& kąpany)