  • 21. Data: 2015-09-17 22:31:37
    Temat: Re: dyskretna kamera do monitoringu na zewnątrz
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 17.09.2015 o 16:31, Budyń pisze:
    > a linka do sensownej informacji o technice kamerowania to ktos ma?
    > Roznice miedzy analgiem a cyfrowką, sposoby kodowania, uzyskiwane jakosci obraz w
    kotekscie ilosci przesylanych danych itp.
    ja Ci mogę dużo powiedzieć jako użytkownik, nie sprzedawca kamer. Lata
    temu kupiłem drogi sprzęt od Apera. zero kłopotów, resetów, awarii.
    zasilacz padł po 5 latach, dysk twardy działa 8 rok. Ale aplikacja tylko
    dla win XP. kamery są podłączone do rejestratora i możesz to za pomocą
    programu zdalnie oglądać. Tak więc nie warto niczego kupować bez testów.
    jakość - jak stare wideo VHS. wrzystko ogranicza PAL. dupiata kamera za
    30zł - nadaje się do sprawdzenia czy ktoś jest, czy go niema.
    kamera za 100 - 250zł wysyca wszystko co może przesłać PAlem i też mało
    widać.
    najtańszy edimax IP w trybie 800x600 bije to wszystko na głowę. jakość
    na oko dwa razy większa. tyle że narazie niema tanich rejestratorów do IP

    ToMasz

  • 22. Data: 2015-09-18 13:23:40
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-09-17 o 22:31, ToMasz pisze:
> [...]
    > najtańszy edimax IP w trybie 800x600 bije to wszystko na głowę. jakość
    > na oko dwa razy większa. tyle że narazie niema tanich rejestratorów do IP

    Kompa taniego jakiegoś można postawić z jakimś linuksem i zapewne można
    tonę softu znaleźć do tego typu zastosowania, jak nie całą pewnie gotową
    dystrybucję. Tylko cenę całości, pewnie również właśnie gotowych
    rejestratorów, zabija cena dysków. Bo jednak jakieś 1-2 TB, że o
    większych nie wspomnę, dysku przystosowanego do pracy 24h (czyli jakiś
    WD Purple, ewentualnie WD Red i podobne u konkurencyjnych producentów)
    kosztuje dość sporo.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 23. Data: 2015-09-18 13:27:07
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-09-16 o 22:29, ToMasz pisze:
    > cyfrowa? Bo ja używam rejestratora PAL, i w porównaniu do kamerek IP
    > edimaxa po 150zł, PAL to istna kupa....

    Nic dziwnego. Wszak analogowy PAL to maks. rozdzielczość 720x576, a
    zazwyczaj mniej (filmy VHS z reguły mają 576x360) :(
    Do tego dochodzi specyfika analogowego sygnału, czyli różne zakłócenia.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 24. Data: 2015-09-18 15:54:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 września 2015 13:23:41 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:
    > Bo jednak jakieś 1-2 TB, że o
    > większych nie wspomnę, dysku przystosowanego do pracy 24h (czyli jakiś
    > WD Purple, ewentualnie WD Red i podobne u konkurencyjnych producentów)
    > kosztuje dość sporo.
    A po kiego tak duże dyski do zastosowań domowych?
    W przecież to byś z rok do tyłu nagrań zmieścił.
    Ustawiasz rejestrator na rejestrowanie tylko zdarzeń alarmowych(wykrywanie ruchu) i
    myślę że dysk 500GB za kilkadziesiąt zł wystarczy na zapis kilka tygodni do tyłu.
    Do zastosowań domowych dłużej nie potrzeba
    Co innego firmy, banki itp.

  • 25. Data: 2015-09-18 18:33:22
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 17 Sep 2015 22:31:37 +0200, ToMasz napisał(a):

    > najtańszy edimax IP w trybie 800x600 bije to wszystko na głowę. jakość
    > na oko dwa razy większa. tyle że narazie niema tanich rejestratorów do IP

    A co rozumiesz przez "tanich"?

    Rejestrator 4-kanałowy 250-350zł, 8-kanałowy 450+zł (plus dyski).

    NAS jest droższy i jeszcze trzeba dopłacić za licencje na kolejne kamery.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 26. Data: 2015-09-18 19:15:59
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 18.09.2015 o 15:54, Kris pisze:
> [...]
    myślę że dysk 500GB za kilkadziesiąt zł wystarczy na zapis kilka tygodni do tyłu.
    > Do zastosowań domowych dłużej nie potrzeba

    500gb pracuje w moim rejestratorze od początku, czyli ok 8 lat. wyje
    niemiłosiernie, w domowym PC już nikt go nie zamontuje, ale to był
    zwykły WD, z czasów wcześniejszych niż "kolorowe" serie. Zapisuje tylko
    ruch, powiedzmy 4 godziny dziennie z 3 kamer. zapętla się po 30-40 dniach.
    ToMasz

  • 27. Data: 2015-09-18 19:17:50
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 18.09.2015 o 18:33, Borys Pogoreło pisze:

    > A co rozumiesz przez "tanich"?
    >
    > Rejestrator 4-kanałowy 250-350zł, 8-kanałowy 450+zł (plus dyski).
    >
    > NAS jest droższy i jeszcze trzeba dopłacić za licencje na kolejne kamery.

    daj linka proszę do takiego rejestratora. (IP, kilka kamer, zarządzanie
    i podgląd zdalne). Mnie oferowano najtańszy za 860zł bez dysku

    ToMasz

  • 28. Data: 2015-09-18 19:24:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 września 2015 18:33:35 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > NAS jest droższy i jeszcze trzeba dopłacić za licencje na kolejne kamery.
    NAS droższy?

  • 29. Data: 2015-09-18 19:31:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 września 2015 19:17:51 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > daj linka proszę do takiego rejestratora. (IP, kilka kamer, zarządzanie
    > i podgląd zdalne). Mnie oferowano najtańszy za 860zł bez dysku
    http://allegro.pl/rejestrator-hybrydowy-4-kanalowy-d
    1-ahd-ip-ckkw-i5255847491.html

  • 30. Data: 2015-09-18 22:48:41
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 18 Sep 2015 10:24:42 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > NAS droższy?

    Jeśli chcesz kupić coś porządnego (Synology, Qnap, itp.) to będzie to
    kosztować.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl