  • 91. Data: 2010-06-16 16:37:01
    Temat: Re: działanie solarów
    Od: M <M...@o...pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > CIT płacą osoby prawne. Tutaj sądząc po sygnaturkach dyskutują chyba
    > osoby fizyczne?

    Ale używasz argumentów dotyczących osób prawnych. Dla fizycznych one w
    większości nie mają racji bytu. Moje argumenty dotyczyły TYLKO I
    WYŁĄCZNIE przedsiębiorstw. Stąd CIT.

    EOT

    M.

  • 92. Data: 2010-06-16 16:57:44
    Od: M <M...@o...pl>

    Maniek4 pisze:

    > No ale wiesz kto placi CIT?

    Argumenty JW dotyczą przedsiębiorstw i stąd piszę o CIT.

    > Kredyt to nic zlego o ile umozliwia zarobienie wiecej, lub daje bezpieczne
    > mozliwosci posiadania np. mieszkania zamiast placenia wysokiego czynszu. W
    > perspektywie za podobne pieniadze mieszkanie bedzie nasze, albo tez
    > pomniejsze zakupy ratalne. Jednak nie dalej jak kilka miesiecy temu
    > dowiedzialem sie, ze lepiej miec kredyt hipoteczny jak kupowac za wlasne, bo
    > wlasny kapital kosztuje a kredyt nie.

    Niestety bez konkretnego przykładu dyskusja zamienia się demagogiczną
    jatkę polityczną. Stron podają argumenty skrajne. Kredyt jest dobry,
    jeśli umożliwia DZISIAJ czerpanie korzyści zamiast JUTRO. Przy
    założeniu, że poziom długu jest bezpieczny.

    M.

  • 93. Data: 2010-06-16 16:58:32
    Od: M <M...@o...pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Właśnie dlatego nie bardzo widzę sens ekonomiczny. Jako woda użytkowa do
    > basenu itp może się jak najbardziej nadawać.

    Czyli starasz się dowieść, że twoja konstrukcja za 200zł jest do
    niczego? Jeśli tak, to ja się całkowicie z tym zgadzam.

    M.

  • 94. Data: 2010-06-16 16:59:53
    Od: M <M...@o...pl>

    na102 pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomo?ci

    > jeszcze z pare razy wspomnisz o leginelli w tym wštku to ze wstydu sama
    > popełni samobójstwo ;)

    Hmmm,

    dla mnie to trochę sprzeczność - skoro ktoś ma problem z legionellą przy
    solarze, gdzie temperatury są w okolicach 60C, natomiast nie ma problemu
    z legionellą w beczce za 200zł, gdzie osiągnie może z 30C.

    M.

  • 95. Data: 2010-06-16 17:00:59
    Od: M <M...@o...pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ze statystyką też sobie nie radzisz??? W sumie nie dziwię się bardzo.

    Jakiś argument?

    > Zwłaszcza w pochmurny dzień od jesieni do wiosny...

    Znowu masz problemy z czytaniem. Od jesieni do wiosny jest piec.

    M.

  • 96. Data: 2010-06-16 17:02:52
    Od: M <M...@o...pl>

    Dariusz K. Ładziak pisze:

    > Ale porządny rachunek uwzględniający nakłady energetyczne i obciążenie
    > środowiska poniesione na wytworzenie instalacji to dla niektórych rzecz
    > nie do pojęcia, liczenie tego za pomocą pieniądza to widać zbrodnia
    > (pieniadz! Babilon! Wielka Nierządnica!). Każdy kto im każe uczciwie
    > policzyć sumaryczną opłacalność energetyczną (bez dopłat tu a akcyzy
    > tam...) jest ciemniakiem występującym przeciwko postępowi.

    No to policz uczciwie. Czekam.

    M.

  • 97. Data: 2010-06-16 18:44:56
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Ale używasz argumentów dotyczących osób prawnych. Dla fizycznych one w
    > większości nie mają racji bytu. Moje argumenty dotyczyły TYLKO I WYŁĄCZNIE
    > przedsiębiorstw. Stąd CIT.

    CIT dotyczy osób prawnych.
    Natomiast przedsiębiorstwa mogą być w formie osoby prawnej (CIT), jak i
    osoby fizycznej (PIT).
    Zatem się mylisz. Znowu!

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 98. Data: 2010-06-16 18:47:31
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Argumenty JW dotyczą przedsiębiorstw i stąd piszę o CIT.

    Mylisz się. CIT tylko osoby prawne. Przedsiębiorstwa prowadzone przez osoby
    fizyczne nie płacą CIT.

> [...]
    > jatkę polityczną. Stron podają argumenty skrajne. Kredyt jest dobry, jeśli
    > umożliwia DZISIAJ czerpanie korzyści zamiast JUTRO. Przy założeniu, że

    Mylisz się.
    Mając własny kapitał w dużej ilości zawsze lepiej go użyć, niż kredytu.
    Kiedy brakuje kapitału, to niekiedy lepiej ponieść koszty kredytów. Podobnie
    jak możemy akceptować wysoki koszt kredytu nie mając pieniędzy, a chąc
    wykorzystać okazję do zrobienia dobrego interesu. Jednak zawsze mając więcej
    kapitału lepiej jest nie posiłkować się kredytem.

  • 99. Data: 2010-06-16 18:48:23
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Czyli starasz się dowieść, że twoja konstrukcja za 200zł jest do niczego?
    > Jeśli tak, to ja się całkowicie z tym zgadzam.

    Podobnie do niczego, jak solary. Tylko że w odróżnieniu od nich jest
    opłacalna, o ile potrzebowałbym tyle wody.

  • 100. Data: 2010-06-16 18:49:07
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

> [...]
    > solarze, gdzie temperatury są w okolicach 60C, natomiast nie ma problemu z
    > legionellą w beczce za 200zł, gdzie osiągnie może z 30C.

    Nie zrozumiałeś.
    To był przykład, którego nie wdrożyłem z powodów różnych.

    Mylisz się. Jak zwykle.