  • 161. Data: 2010-06-16 23:42:59
    Temat: Re: działanie solarów
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    news:hvbm4h$stb$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    >
    > No wiesz, trzeba zachowac minimum rozsadku. Nie jest to tez takie trudne.
    > Szczotka ulicowka na dlugim kiju i po temacie.

    Ależ o czym panowie dyskutujecie!. Solar odśnieżyć to mniejszy problem niż
    odśnieżenie zasypanego auta~.

    Marek

  • 162. Data: 2010-06-16 23:43:07
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Koszt kotła absolutnie się nie liczy bo jest mi niezbędny do grzania w
    > grzejnikach.

    A ja liczę, bo go nie potrzebuję. Podobnie jak nie potrzebują go grzejący
    kominkiem czy węglem.

    Wiesz, ale ja nie mieszkam w klitce. :)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 163. Data: 2010-06-16 23:46:34
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Bo stać mnie na odpowiednio duży ogród.

    A no to gratulacje.

    > Tobie się nie opłaca ale mnie tak. Ty nie popełnisz tego błędu ale ja też
    > nie popełniłem co ci udowodniłem :)

    Na razie to widzę, że nie policzyłeś wszystkich kosztów.

    > buahahaha. W pralce alkohol? Bo w zmywarce to wogóle nie ma znaczenia
    > gdyż nie te ilości i nie te rodzaje matewriałów.

    W jakiej temperaturze wody usuwa się skutecznie plamy z krwi?

    > Ano widzisz, wcześniej już to pisałem ale ty czytać nie umiesz ze
    > zrozumieniem.

    Fakt. Pisałeś nieskładnie jak potłuczony uczeń gimnazjum na haju, aż ciężko
    zrozumieć.

    > Ale ja mam!
    > Tak samo jak ty masz bańkę 80 litrów na scianie którą chcesz uszczęśliwić
    > wszystkich dookoła.

    > Podaj choć jeden który pominąłem
    > Komin?
    > Hehe

    Koszt obsługi zimowej odśnieżania solarów z rana, żeby się w ciepłej wodzie
    umyć.

  • 164. Data: 2010-06-16 23:47:49
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > No i jak Ci tam bylo?? Wrociles?

    Aaaa wrociłem jak widać ale i tak ciągle w rozjazdach.

    Marek

  • 165. Data: 2010-06-16 23:48:40
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Pokornie prosze o cytat.

    Tam, gdzie piszesz że ten koszt nie jest kosztem, bo nie może być kosztem
    nieotrzymany zysk.

    > Taaa, maslo maslane... Koszt alternatywny to rezygnacja z innego zysku nie
    > koniecznie finansowego a nie jakis koszt utracony.

    Tak, to szersze pojęcie. Utracony koszt kapitału zawiera się w kosztach
    alternatywnych, ale niekoniecznie odwrotnie.

    > No to pomniejsz sobie o jakas lokate na szybko z 5% rocznie.

    Tak, do tego amortyzacja, obsługa, utrata wartości itp. Wymieniłem już.

  • 166. Data: 2010-06-16 23:50:52
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Jak zwykle nie zrozumiałeś.
    > Poskładaj wszystkie fragmenty w całość a wyjdzie ci że moje kolektory są
    > fabryczne. Co prawda ja sam montowałem bo się na tym znam ale a koszt
    > materiałów i instalacji obecnych dzisiaj na rynku urządzeń na 7% VAT to
    > średnio 8500zł.
    > 8500zł - róznica między zbiornikami 1000zł = 7500zł - dofinansowanie
    > 3000zł = 4500zł

    Aha, jasne. Ktoś tam pisał o kolektorze za 1500.
    Mnie się to nie opłaca nawet za 4500.

  • 167. Data: 2010-06-16 23:51:22
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Ja liczę koszt wody dla 12 miesięcy. Dlaczego liczysz tylko koszty
    > latem??? Zimą się nie myjesz?

    No skad. Licze dla uproszczenia, ze przez pozostale 4 - 5 miesiecy moj solar
    da mi oszczednosci 0zl. Dla tego licze optymistycznie 7 - 8 miesiecy w roku
    po 150zl. Pozostaly okres place po 150 za gaz.

    > Pełen koszt instalacji CW na cały rok, wraz z innymi instalacjami
    > niezbędnymi: gazowa, kominowa itp.

    Po co? Mam nie ogrzewac domu zima??

    Pozdro.. TK

  • 168. Data: 2010-06-16 23:54:03
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > A ja liczę, bo go nie potrzebuję. Podobnie jak nie potrzebują go grzejący
    > kominkiem czy węglem.

    Gadasz jak potłuczony. Koszt kominka aby się nadawał do grzania w całym domu
    to około 9-12 tys. A sam kocioł retortowy trzeba dac 6-9 tysięcy.
    Chyba że u ciebie pali się węglem w kotle zrobionym ze starej banki 80l
    która zaczęła ci przeciekać.
    Węglem? 1tona 800zł wartość opałowa 25MJ/kg, sprawność kotła 70%. Do retorty
    także należy zainstalować porządny komin.
    Liczyć umiesz?
    Gdzieś ty się uchował. W popegeerowskim bloku gdzieś mieszkasz?

    Marek

  • 169. Data: 2010-06-16 23:55:57
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > Zwłaszcza jak pod spodem będzie lód.

    No widzisz... Nie masz to nie wiesz i głupoty piszesz.

    Marek

  • 170. Data: 2010-06-17 00:00:57
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Zwłaszcza jak pod spodem będzie lód.

    E tam. Lod zaraz po opadach??

    > Przecież ja piszę o moim przypadku. Jednak można go rozszerzyć na wiele
    > innych. Nowoczesny domek, to np klimatyzacja i nie brudząca mebli
    > indukcyjna płyta, a te potrzebują też spory zapas mocy.

    A ja pisze o swoim i podobnych. Nie bez przyczyny napisalem o klasycznym
    bledzie zlozenia. To co dobre dla mnie nie musi byc dobre dla Ciebie. A gaz
    nie wyklucza indukcji. Nie mam rury gazowej w kuchni.

    > W okresie letnim w I taryfie mam 50% zużycia, w zimowym 35%. Sam policz
    > czy to drożej, czy może jednak taniej. Koszt kWh to 25 i 60 groszy, a w
    > G11 50 groszy. Jak już policzysz to wyjdzie Ci że to Ty płacisz drożej.

    Jak moge placic drozej skoro po 22 korzystam praktycznie wylacznie z
    oswietlenia, komputera i telewizora? Zarowki przyjmijmy ze mamy te same,
    telewizory i komputery tez, choc ja wyleczylem sie juz ze slupkow i kompa na
    noc wylaczam. Gdzie Twoim zdaniem powinienem szukac oszczednosci??

    > U mnie też. A dodatkowo mogę mieć taki bonus, że solary za 5 lat będzą 4
    > razy tańsze i sobie je kupię właśnie wtedy. I będę miał nowe solary, a Ty
    > stare, zaoszczędzoną gotówkę, której Ty nie będziesz miał i niskie koszty
    > jak Twoje.

    Ja zaoszczedze juz dzis. Jak Ty kupisz solary to moje beda pracowaly za
    darmo a nas obu w ogole moze juz na tym swiecie nie byc.

    > Płacisz, tylko kosztów nie umiesz liczyć.

    Pompa pobiera 20W przez czerwcowych 9 godzin dziennie. Reszta splaca sie
    niezaleznie od zmywarki.

    Pozdro.. TK