  • 311. Data: 2010-06-19 06:29:53
    Temat: Re: działanie solarów
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    news:hvgr8q$uvg$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > A moze nie lubie kapac sie pod prysznicem? A moze lubie siedziec na stolku
    > pod prysznicem?
    > Jakie argumenty takie odpowiedzi.

    To już ustaliliśmy. Masz bardzo duże zużycie, żeby uzasadnić nietrafiony
    wydatek. Np jak ktoś kupi okazyjnie pół tony cukru, to będą mu zaraz
    smakować wszystkie słodkie desery itp.

    > Do wieczora to nie bedzie iles tam stopni a odpowiednio mniej, albo i tyle
    > samo tylko drozej.

    Zanim będzie wieczór są 2 godziny taniej taryfy i dogrzanie do pełnej
    temperatury.

    > Zwykle pracuje.

    Woda ma olbrzymią bezwładność cieplną. Zbiornik jest ciepły nawet 2 dni po
    całkowitym odłączeniu prądu.

    > No czego znowu nie zrozumialem?
    > Wlaczasz grzanie o 22. Za dwie godziny mam uzytkowa wode, tyle ze moze juz

    Nie, bo zbiornik jest tak przewymiarowany, że nigdy nie ma w nim zimnej
    wody. NIGDY.

    > spie smierdzacy, bo tyle czekac nie zamierzam. Zgoda wykapie sie rano, ale
    > przez noc musze posmierdziec. Zeby miec ciepla wode wieczorem to bedzie
    > kosztowac wiecej niz podajesz. Czego ja tu nie rozumiem?

    Tego, że nigdy nie ma zimnej wody. Musisz w to uwierzyć. Zasadą uzyskania
    komfortu przy grzaniu prądem w II taryfie jest przewymiarowanie zbiornika,
    lub wyższa temperatura niż zapotrzebowanie. Te obawy są całkowicie
    nieuzasadnione.

    > Mi nic, bo nie pasuja do mnie zupelnie.

    > Po to mam solary zebym nie musial sie spinac kazdego dnia z kalkulatorem w
    > reku. Korzystam jezeli moge. W miare mozliwosci zapewniam sobie maksymalny
    > komfort jak wiekszosc ludzi, co w tym zlego?

    Tak samo ja, tylko taniej.

    > E tam zaraz basen. To basen pompowany dla dzieci. Woda co dzien do wymiany
    > bo wieczorem wiele tam plywa w czym kapac bys sie nie chcial nastepnego
    > dnia.

    Takie coś, to się nagrzeje od słońca samo.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 312. Data: 2010-06-19 06:34:24
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

> [...]
    >
    > Dwoch madrych ignorantow sie zebralo, co fakty w sreberko zawijalo.
    > Ale gdyby nawet przyjac Wasza teze za sluszna to pragne doniesc, ze straty
    > na przesyle beda dwa razy wieksze jezeli glikol bedzie krazyl z mniej
    > wiecej stala temperatura. Poza tym zgloscie sie na praktyki, bo z samej
    > teori to takie wlasnie wnioski plyna. Trzeba by sie jeszcze zastanowic ile
    > czasu trzeba by temp. w zasobniku bedzie mogla zrownac sie z temp.
    > kolektora przy duzym przeplywie i na ile jest to realne. No ale przeciez
    > Wy na fizyce siedzieliscie na pierwszej lawce, my za drzwiami na

    Wpływ pompy na CO jest oczywisty. Ta sama zasada działa też tutaj. Najgorsza
    sytuacja, kiedy przepływ jest zbyt wolny. Należy dążyć do maksymalnych
    różnic temperatur, bo wtedy ciepło przechodzi najszybciej.

  • 313. Data: 2010-06-19 06:35:08
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Aha, czyli te na odpornosc wplywu nie maja? :-))

    Mają inny. To oczywiste. Przeczytaj link.

  • 314. Data: 2010-06-19 06:35:49
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Cytuję Ciebie "moc to efektywność".

  • 315. Data: 2010-06-19 06:36:20
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Musisz się jeszcze nauczyć cytować, tzn. rozumieć co jest napisane.
    > Niestety przeceniłem twoje zdolności czytania ze zrozumieniem. O fizyce w
    > ogóle nie wspomnę.

    Cytuję Ciebie "moc to efektywność".
    Nobla!

  • 316. Data: 2010-06-19 06:39:39
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > To jest jakis zwiazek z wysokoscia moich rachunkow?

    Z tematem, a jest nim DZIAŁANIE SOLARÓW, a nie rachunki Mańka.

    > Za pewne jakas krzywa gdzies indziej sie przecina.

    Zapewne

    > No oczywiscie, zacznie sie go przyklejac na okna i klamki drzwi
    > wejsciowych. Co tam w ogole zrezygnuje sie z okien.

    > A myslalem ze Kaszpirowski z Ciebie. :-)

    > Wiesz ile pobiera pradu pompa do cyrkulacji?

    Tyle ile wynosi jej moc i czas pracy.

    > No to pomnoz przez piec jak mi sie wydaje, bo przeciez do czegos to trzeba
    > odniesc.

    Po co? Odniosłem się do statystycznej rodzinki, typowego zużycia itp.

    > A no to, ze gdybym mieszkal sam to w ogole mialbym nizsze rachunki i tu
    > pisalbym pewnie co innego.

    Można się poddać eutanazji i będzie jeszcze taniej.

    > Ja solary raz. :-)

    Wydaje Ci się.

    > Na ile osob?

    Na wszystkie.

    > I pojecia uzywa sie blednie?

    Koszt krańcowy, zysk krańcowy. Proste.

    > No coz, skoro tak twierdzis to pewnie tak jest. :-)

    Skoro twierdzisz, że tak jest, to pewnie tak jest.

  • 317. Data: 2010-06-19 07:50:16
    Od: M <M...@o...pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Cytuję Ciebie "moc to efektywność".
    > Nobla!

    Nieustający ROTFL.
    I nie cytuj rzeczy, których nie rozumiesz.
    To, co ty nazwałeś efektywnością ("efektywność przekazywania
    ciepła")jest w fizyce mocą.

    I przestań mi przypisywać rzeczy, których NIE NAPISAŁEM.

    M.

  • 318. Data: 2010-06-19 07:52:02
    Od: M <M...@o...pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Cytuję Ciebie "moc to efektywność".

    Przestań wreszcie kłamać. TO NIE JEST CYTAT z tego, co ja napisałem.
    Ciągle nie rozumiesz ani tego, co ja napisałem, ani tego, co sam napisałeś.

    M.

  • 319. Data: 2010-06-19 13:37:07
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Z tematem, a jest nim DZIAŁANIE SOLARÓW, a nie rachunki Mańka.

    I taki zwiazek maja dwa Twoje punkty poboru cieplej wody o odleglosci rur od
    zbiornika odpowiednio 1 i 0,5m jako kolejna zaleta pradu??

    > Tyle ile wynosi jej moc i czas pracy.

    Czyli nie wiesz.

    > Po co? Odniosłem się do statystycznej rodzinki, typowego zużycia itp.

    Placisz 50zl za CWU i jestes statystyczna rodzinka? Statystyka nie
    determinuje mojego zycia i prawde mowiac zyciowo malo mnie obchodzi. Rownie
    dobrze mozna wysnuc zupelnie inne wnioski z tej Twojej statystyki, ze rodzin
    myjacych sie jest stosunkowo malo, albo sa male takie 2+1.

    > Można się poddać eutanazji i będzie jeszcze taniej.

    To Ty piszesz, ze masz taniej bo nie dales sie nabic w butelke kupujac
    solary dla lansu...

    > Wydaje Ci się.

    Zapewniam Cie, ze jak do tej pory kupilem raz.

    > Na wszystkie.

    Dla statystyki ktora tak lubisz za malo danych.

    > Koszt krańcowy, zysk krańcowy. Proste.

    Proste jest jedno, ale nie zysk czy koszt nawet krancowy.
    Wiesz, ze dopiero teraz uswiadomilem sobie, ze Ty nie wiesz nic o ekonomii
    poza tym co wyczytales w necie. Masz taka swoja Wiki wiedze, zadnych podstaw
    i lansujesz sie tu uzywajac naukowych pojec kompletnie ich nie rozumiejac.
    Fajnie sie zaczelo od pozbawionych kosztow czy jak tam to bylo. Pozniej bylo
    o prawie malejacych przychodow, klepnales w Googla, wyszla sugestia
    malejacych przychodow krancowych i dodales te krancowe dopowiadajac to pod
    moja wypowiedzia. Na poczatku nie wiedzialem o co chodzi i nie chcac wyjsc
    na czepialskiego w ogole to pominalem. Teraz ulozylo sie wszystko w jedna
    calosc przy okazji Twojego instalacyjnego kosztu krancowego solarow. A
    schemat byl taki, ze uzyles pojecia podpowiedzianego w google, przeniosles
    jako madre slowo do dalszej dyskusji myslac, ze oznacza tyle co finalny.
    Niestety lans sie skonczyl z chwila kiedy okazalo sie, ze krancowy nie
    znaczy finalny a kolejny czy lepiej dodatkowej jednostki. Popatrz jeszcze
    prawo malejacej uzytecznosci krancowej, tez fajne i moze gdzies blysniesz.
    Do calosci dolozyles amortyzacje solarow mylac ja z czasem zycia. A ludzie
    zwykle wiedzacy wiecej od innych w swojej dziedzinie nie uzywaja fachowych
    pojec z blachego powodu, by po prostu byc nie tyle dobrze co w ogole
    rozumianym. Twoje parcie do takiej terminologii wiele wyjasnia i myle, ze
    Twoje wywody odnosnie solarow mocno sie dewaluuja bo wiekszosci technicznych
    informacji w google sie nie znajdzie, a Ty wlasnie jak widac tyle wiesz.
    Reszta to jakies domysly i bledne wnioskowanie. To po prostu trzeba zobaczyc
    by wiedziec.

    Pozdro.. TK

  • 320. Data: 2010-06-19 13:51:49
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > To już ustaliliśmy. Masz bardzo duże zużycie, żeby uzasadnić nietrafiony
    > wydatek. Np jak ktoś kupi okazyjnie pół tony cukru, to będą mu zaraz
    > smakować wszystkie słodkie desery itp.

    A gdzie tam, powiem Ci wiecej, zeby uzasadnic nietrafiony wydatek w ogole
    nawet nie wchodze pod prysznic tylko odkrecam ciepla wode zeby sobie leciala
    i mi uzasadniala.

    > Zanim będzie wieczór są 2 godziny taniej taryfy i dogrzanie do pełnej
    > temperatury.

    Od popoludnia do wieczora troche jednak jest i cos jeszcze moze sie
    wydarzyc, to po pierwsze. Po drugie to ile przez te dwie godziny nagrzejesz
    tej wody by starczyla dla wszystkich do wieczora?

    > Woda ma olbrzymią bezwładność cieplną. Zbiornik jest ciepły nawet 2 dni po
    > całkowitym odłączeniu prądu.

    Ja widze jaki jest cieply, minus 10C na dobe

    > Nie, bo zbiornik jest tak przewymiarowany, że nigdy nie ma w nim zimnej
    > wody. NIGDY.

    Ale 80L to dla mnie za malo, a wiecej to ja w rozsadnym czasie nie nagrzeje
    uzywajac drugiej taryfy.

> [...]
    > komfortu przy grzaniu prądem w II taryfie jest przewymiarowanie zbiornika,
    > lub wyższa temperatura niż zapotrzebowanie. Te obawy są całkowicie

    I nie widzisz, ze ten przewymiarowany zbiornik lub wyzsza temp. kosztuje Cie
    znacznie wiecej niz przygotowanie tyle wody ile potrzebujesz w chwili gdy
    jej potrzebujesz czyms innym co nie zalezy od taryfy? Ja moge nie przejmowac
    sie stratami, ale Ty powinienes.

    > Tak samo ja, tylko taniej.

    W to ze masz taniej to ja nie watpie tylko w przeliczeniu na co?

    > Takie coś, to się nagrzeje od słońca samo.

    I bedzie cieple jak slonce juz zajdzie. :-))

    Pozdro.. TK