  • 1. Data: 2009-03-31 13:36:03
    Temat: działka niby rolna... problemy agencyjne
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    mam taki problem:
    obok mojego domu jest należąca do agencji cośtam rolnej działka,
    którą chętnie dokupiłbym celem "powiększenia ogrodu"
    mój dom jest ostatni w miejscowości, owa działka ma z jednej strony dostęp
    do drogi (jak i ja)
    z dwu stron graniczy z polami uprawnymi a z czwartej z moją działką

    agencja przed wystawieniem działki na sprzedaż próbuje robić jakieś
    machlojki
    typu że można tam budować i chcą wywindować cenę jak za działkę budowlaną
    gmina nie wnosi sprzeciwu przed zabudową zagrodową (brak planu)
    powiat nie ma nic przeciwko zrobieniu zjazdu z drogi powiatowej (pod pewnymi
    warunkami)
    i lada miesiąc dostanę (nieoficjalne informacje przez telefon)
    bardzo wysoką wycenę działki do przetargu
    działka jest duża (bo to pole uprawne - 2.5h) więc cena ma tu ogromne
    znaczenie

    efekt będzie taki że nikt tego nie kupi, bo nawet cena jak za grunty rolne
    jest juz nieciekawa
    w tej okolicy i naprawdę poza mną nie ma na to chętnych (leży od wielu lat
    odłogiem)
    a trzebaby na głowę upaść żeby tam się naprawdę budować...
    taniej można całe domy do remontu kupić niż oni będą chcieli za samą ziemię

    da się ich jakoś ukrócić zapędy agencji, żeby nie świrowali z ceną?
    są jakieś możliwości, kruczki prawne żeby ziemia zawsze rolna taką
    pozostała,
    albo zrobić poszerzenie gospodarstwa rolnego?
    albo napisać jakieś odwołanie co do wyceny?

    ktoś tam gdzieś kiedyś wspominał, że można budować sie na ziemi rolnej jak
    sąsiaduje z innymi działkami budowlanymi, ale jakoś tak mało precyzyjnie...
    budowlanymi czy zabudowanymi? ( u mnie to miałoby akurat znaczenie)
    mnie się wydawało, że można sie budować na każdej działce której nie
    obejmuje plan i która ma dojazd.
    jak to jest naprawdę?

  • 2. Data: 2009-03-31 14:56:04
    Temat: Re: działka niby rolna... problemy agencyjne
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > da się ich jakoœ ukrócić zapędy agencji, żeby nie œwirowali z cenš?
    > sš jakieœ możliwoœci, kruczki prawne żeby ziemia zawsze rolna takš
    > pozostała,
    > albo zrobić poszerzenie gospodarstwa rolnego?
    > albo napisać jakieœ odwołanie co do wyceny?

    Chłopie, nie masz bladego pojęcia o przepisach prawa, cenach w okolicy i
    oczekiwaniach klientów i ty chcesz komentować wycenę rzeczoznawcy i
    zarzucasz niegospodarność Agencji bo chcesz za kilka zł kupić sobie działkę?

  • 3. Data: 2009-03-31 15:01:38
    Od: "mariusz" <m...@p...onet.pl>

    > agencja przed wystawieniem działki na sprzedaż próbuje robić jakieś
    > machlojki
    > typu że można tam budować i chcą wywindować cenę jak za działkę budowlaną

    Machlojki to by były, gdyby sprzedali tanio komuś bez licytacji.
    A ja sam jestem zainteresowany tą działką i czekam na ogloszenie o
    przetargu.

  • 4. Data: 2009-03-31 16:19:09
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    qlphon pisze:
> [...]
    > bardzo wysoką wycenę działki do przetargu
    > działka jest duża (bo to pole uprawne - 2.5h) więc cena ma tu ogromne

    Jasne. Jak sprzedaja tanio to sa awantury ze "ktos robi na tym kokosy".
    Jak gospodaruja prawidlowo - zwiekszaja wartosc nieruchomosci w celu
    uzyskania jak najwyzszej ceny - to i tak machlojki, bo ktos chce kupic
    tanio.

    W zasadzie nawiazujac do pierwszego wiersza Twojego posta pozwole sobie
    potwierdzi - owszem, masz problem. Z glowa.

    Ciekawy kraj, ciekawi mieszkancy...

    szwagier

  • 5. Data: 2009-03-31 21:32:11
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    "Boombastic" <b...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > oczekiwaniach klientów i ty chcesz komentować wycenę rzeczoznawcy i
    > zarzucasz niegospodarność Agencji bo chcesz za kilka zł kupić sobie

    tak,
    a nie wolno mi?

  • 6. Data: 2009-03-31 21:37:35
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Machlojki to by były, gdyby sprzedali tanio komuœ bez licytacji.
    > A ja sam jestem zainteresowany tš działkš i czekam na ogloszenie o
    > przetargu.

    przetarg bedzie, bo musi
    nawet jak jest tylko jeden chętny.
    juz to przerabialem

    w tym konkretnym przypadku problem jest tylko z ceną wywoławczą,

    ps.ot. mniej pokera... ;-)

  • 7. Data: 2009-03-31 21:48:26
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    "szwagier" <k...@p...fm> wrote in message

> [...]
    > Jak gospodaruja prawidlowo - zwiekszaja wartosc nieruchomosci w celu
    > uzyskania jak najwyzszej ceny - to i tak machlojki, bo ktos chce kupic

    ech nie ma to jak dokopać leżacemu... ale to polska specjalnośc
    ciekawe jakbyś sam zareagował próbując kupić coś przez 8 lat
    i odbijając się od nieudolności urzędasów i ciągłe zmiany przepisów
    i jak juz się pojawi swiatelko w tunelu, to warszafka odrzuca wycenę
    lokalnego rzeczoznawcy
    bo "nie ma zakazu wybudowania się na tej działce" i mozna zedrzeć ...

    > W zasadzie nawiazujac do pierwszego wiersza Twojego posta pozwole sobie
    > potwierdzi - owszem, masz problem. Z glowa.
    > Ciekawy kraj, ciekawi mieszkancy...

    i ciekawi internauci
    krewni kaszpirowskiego, przez NNTP potrafią stawiać diagnozę!

    ale rzeczywiscie trzeba mieć narąbane żeby upierać sie
    przy mieszkaniu w takim kraju - tu się zgodzę...

  • 8. Data: 2009-03-31 22:20:04
    Od: a...@g...com

    On 31 Mar, 23:48, "qlphon" <q...@p...fm> wrote:

    > i jak juz się pojawi swiatelko w tunelu, to warszafka odrzuca wycenę
    > lokalnego rzeczoznawcy
    > bo "nie ma zakazu wybudowania się na tej działce" i mozna zedrzeć ...

    Sam pisales, ze tam nie ma uchwalonego planu! Wiec dzialka wcale nie
    jest "rolna". Rolny to jest grunt jakiejs kategorii, ale sama dzialka
    bez planu zagospodarowania, a juz szczegolnie w poblizu innej dzialki
    na ktorej stoi dom - bedzie na 99% "budowlana", czyli poprawnym
    nazewnictwem -> z prawem do zabudowy! Sam kupilem 0,5ha dzialke bez
    planu, ktora w dodatku w studium zagospodarowania terenu widniala jako
    "tereny zielone" w maju 2007 i w pazdzierniku 2007 zaczynalem juz
    budowe ;-)

    2,5ha to spory kawalek ziemi - po uzyskaniu warunkow zabudowy i
    upewnieniu sie, ze gmina pozwoli sie budowac mozna podzialkowac na ~15
    dzialek i sprzedac z duuuuuuuuuuzym zyskiem ;-) Wcale sie nie dziwie,
    ze sa z tym takie problemy -> nikt nie chce beknac za
    niegospodarnosc..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2009-04-01 07:38:06
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > bez planu zagospodarowania, a juz szczegolnie w poblizu innej dzialki
    > na ktorej stoi dom - bedzie na 99% "budowlana",

    no właśnie tego nie rozumię, czy wystarczy że graniczy z działka opisaną na
    mapce jako BRV
    ale niezabudowaną, czy musi byc jednak zabudowana?
    i po co te oznaczenia, skora jak mówisz bez planu nie mają one większego
    znaczenia?

> [...]
    > planu, ktora w dodatku w studium zagospodarowania terenu widniala jako
    > "tereny zielone" w maju 2007 i w pazdzierniku 2007 zaczynalem juz

    wiesz, jakbym chciał sie budowac, to ok
    za dzialke trzeba swoje beknąć
    a tu chodzi o "pole", które graniczy z moim

    > 2,5ha to spory kawalek ziemi - po uzyskaniu warunkow zabudowy i
    > upewnieniu sie, ze gmina pozwoli sie budowac można podzialkowac na ~15
    > dzialek i sprzedac z duuuuuuuuuuzym zyskiem ;-)

    ale to jest środek dupowa
    tu nikt nie chce sie budować
    do najbliższego pseudo-miasta jest 30km
    i stoją całe wolne domy za psie pieniądze
    ludzie stąd zwiewają bo ziemia kiepska a pracy w okolicy nie ma

    to są tereny nadgraniczne
    a po drugiej stronie mozna kupić poniemiecki kompletny dom
    zdatny od razu do zamieszkania (umeblowany!)
    z małym siedliskiem
    za okolice 100kPLN
    stąd spadek cen...
    tylko farszfka jakoś k..wa ma inne okulary, albo co...

    > Wcale sie nie dziwie,
    > ze sa z tym takie problemy -> nikt nie chce beknac za
    > niegospodarnosc..

    niegospodarnością jest to że ta ziemia leży odłogiem tyle lat
    a ja chcę ją użytkować rolniczo

  • 10. Data: 2009-04-01 07:56:55
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > "Boombastic" <b...@p...onet.pl> wrote in message

    > tak,
    > a nie wolno mi?

    Tak się składa, że akurat nie wolno. Mozesz sobie komentować ale u siebie w
    domu.