  • 1. Data: 2011-01-16 21:22:33
    Temat: dziura w terrakocie
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Mam w kuchni na podłodze położoną terrakotę. Niestety kiedyś upadło coś
    ciężkiego i wybiło dziuę w podłogowej płytce. W miare upływu czasu ta dziura
    powiększała się i obecnie ma średnicę ok 4cm i głębokość ok 1,5 cm (płytki
    sę grube). Uszkodzona płytka jest koloru białego. Niestety nie mam , a w
    kazdym razie nie moge odnaleźć płytek zapasowych, a temat "dojrzał" w końcu
    do załatwienia;--) więc stąd pytanie,- jaki materiał jest optymalny do
    wypełnienia tej dziury w podłodze w sposób zarówno trwały jak i możliwie nie
    zwracający uwagi, tj po wypełnieniu powierzchnia powinna byc biała i z
    połyskiem, a sam materiał wystarczająco twardy i odporny mechnicznie, no i
    do kupienia w niedużych ilościach.
    Myślę o betonie zrobionym z białego cementu, ale może PT Koledzy podpowiedzą
    coś lepszego.

  • 2. Data: 2011-01-16 21:26:13
    Temat: Re: dziura w terrakocie
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-01-16 22:22, p 47 wrote:
> [...]
    > ilościach.
    > Myślę o betonie zrobionym z białego cementu, ale może PT Koledzy

    Odpowiednio zabarwiona żywica epoksydowa?

    Piotrek

  • 3. Data: 2011-01-16 21:30:42
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-01-16 22:22, p 47 pisze:
    > Myślę o betonie zrobionym z białego cementu, ale może PT Koledzy
    > podpowiedzą coś lepszego.

    Odwiedź dentystę :-P

  • 4. Data: 2011-01-16 22:39:52
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "p 47" <k...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > ciężkiego i wybiło dziuę w podłogowej płytce. W miare upływu czasu ta
    > dziura powiększała się i obecnie ma średnicę ok 4cm i głębokość ok 1,5 cm

    Nie możesz wydłubać dobrej płytki gdzieś z rogu tam gdzie stoją meble i
    podmienić ?

  • 5. Data: 2011-01-17 05:03:35
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik p 47 napisał:
> [...]
    > ilościach.
    > Myślę o betonie zrobionym z białego cementu, ale może PT Koledzy

    Nie betonie (beton to mleko cementowe ze żwirem) tylko masie lastrico -
    bez grysu oczywiście, cement, mączka kamienna jasna i ewentualnie jakieś
    barwniki żeby w kolor trafić. Robi się to w konsystencji lekko wilgotnej
    ziemi i młotkiem gumowym albo drewnianym układa. Potem szlif, głębokie
    olejowanie i jakoś będzie wyglądało.

    --
    Darek

  • 6. Data: 2011-01-17 07:58:33
    Od: " g-jaro" <j...@g...pl>

    p 47 <k...@w...pl> napisał(a):

    > Mam w kuchni na podłodze położoną terrakotę. Niestety kiedyś upadło coś
    > ciężkiego i wybiło dziuę w podłogowej płytce.

    Wykuć i dekor jakowyś wstawić ? Plus ewentualnie w 2-3 inne miejsca by jakiś
    sens nadać.

    Pzdr,
    g-jaro

  • 7. Data: 2011-01-17 21:54:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    p 47 wrote:
> [...]
    > materiał wystarczająco twardy i odporny mechnicznie, no i do kupienia
    > w niedużych ilościach. Myślę o betonie zrobionym z białego cementu, ale

    podlać betonem a potem zalac fugą z dobrze dobranym kolorem.

  • 8. Data: 2011-01-18 07:46:46
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > podlać betonem a potem zalac fugą z dobrze dobranym kolorem.

    beton/fuga będą się w zauważalnym tempie wycierać i przyjmować kolor
    zanieczyszczeń

    ja bym raczej stawiał na jakiś chemoutwardzalny klej, np. dwuskładnikowy
    epidian