  • 51. Data: 2018-12-05 17:40:45
    Temat: Re: e komputerowcy
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 17:26:21 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Pewnie konstrukcja taka była:
    > Auto za 38 tys wkład własny +30 lizanych rat+wykup i sprzedaż za 28tys
    > Więc dość drogo ten dupowóz zakupowy wychodzi.

    Nie bardzo rozumiem :)
    Suma wpłaty własnej + rat + wykupu wyszła 38k pln. Za gotówkę kupiłbyś
    dokładnie ten sam model za parę stów więcej (nie pamiętam). Sprzedany
    za 28k w gotówce. Gdzie tu drogo? :)

    > A na dalsze trasy i tak trzeba coś normalnego kupić, a że nie trendy jest używka to
    wylizany kolejny większy trzeba mieć aby dwa razy do roku w trase ruszyć a w
    pozostałym czasie wokół komina się pokręcić.

    Telefony też kupujesz używane, czy nowe? ;-) A zmywarkę?
    Kompletnie niczym się to od samochodu nie różni :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 52. Data: 2018-12-05 17:48:57
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2018-12-05 14:57, quent wrote:

    > Czego niby się obawiają.... że staną w polu??
    > Nigdy nie zdarzyło mi się to użytkując swoje stare auta.
    Hehe, siostra kupiła sobie BMW X3, nówka sztuka z salonu. Miała je 5 lat
    i przez ten czas 2 razy stanęło jej właśnie w polu. :-) A właściwie to
    2,5 raza, bo za tym niedoszłym 3. razem auto zaczęło zdychać gdy już
    dojeżdżała do domu.

  • 53. Data: 2018-12-05 18:00:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 17:40:47 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Telefony też kupujesz używane, czy nowe? ;-) A zmywarkę?
    > Kompletnie niczym się to od samochodu nie różni :)
    Oprócz tego że nowa miejska popierdułka kosztuje 40 razy więcej jak telefo czy
    zmywarka
    Ale idąc Twoim tokiem myślenie: czemu domu nowego co lata nie kupujesz
    To też w tym kontekście niczym nie rożni się od telefonu czy auta.

  • 54. Data: 2018-12-05 18:09:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 17:38:03 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Policz dokładnie ;) Mnie ten dupek wychodzi poniżej 200 pln miesięcznie.
    > Płacisz 200-250 pln (z ubezpieczeniem) miesięcznie i masz non stop w
    > garażu maksymalnie 3 letnie auto z maksymalnym przebiegiem 30kkm. Zawsze
    > czyste, pachnące, sprawne, w pełni ubezpieczone (GAP fakturowy,
    > czyli jak zrobisz szkodę całkowitą albo ukradną to wypłacają kwotę
    > z faktury - czyli de fakto kupujesz sobie znowu nowe).

    Dawaj link do oferty gdzie płacąc "200-250 pln (z ubezpieczeniem)" miesięcznie będę
    miał auto za 38tys

    > To autko żonki, która nic większego nie toleruje - ja sobie kupiłem
    > najpiękniejsze auto jakie można kupić do 100k - Toyotę C-HR, miłość
    > od pierwszego wejrzenia w którym jestem zakochany do teraz :-)
    >
    > Tu koszt będzie trochę wyższy - ok 500-600 pln / mc ale i tak uważam, że
    > to niewiele w kontekście wszystkich w/w zalet :)

    Dawaj link do ofert za 600zł miesięcznie na 3 lata na Toyote C-HR cokolwiek to znaczy

  • 55. Data: 2018-12-05 18:14:43
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2018 o 22:10 Budyń <b...@g...com> pisze:

    > lenovo w510 i7 q820 8GB

    To przyzwoity lapek, wstaw do niego tylko SSD zamiast zwykłego dysku.
    Nie kupuj SSD 128GB, jest za mały na system z dowolnym windowsem.
    SSD zapchane na maxa tracą sporo na wydajności, przy 128GB będziesz miał
    go notorycznie zapchanego.

    TG

  • 56. Data: 2018-12-05 18:34:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 05.12.2018 o 09:41, Pete pisze:
    > A jak chcesz kupić innego - to ja go od ciebie wezmę, osobiście ;)

    Hola, hola! Wczoraj ja pierwszy pomyślałem że odkupie za jakąś niedużą
    kasę skoro i tak mu niepotrzebny ;-)
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 57. Data: 2018-12-05 18:57:25
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 18:00:50 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Oprócz tego że nowa miejska popierdułka kosztuje 40 razy więcej jak telefo czy
    zmywarka

    To bez związku. I to i to się eksploatuje i niszczy z czasem.

    > Ale idąc Twoim tokiem myślenie: czemu domu nowego co lata nie kupujesz
    > To też w tym kontekście niczym nie rożni się od telefonu czy auta.

    Dom akurat wybudowałem nowy, a nie kupiłem używany. Dokładnie z tego samego
    powodu - żeby mieć spokój z remontami na X lat :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 58. Data: 2018-12-05 19:02:28
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 18:09:35 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Dawaj link do ofert za 600zł miesięcznie na 3 lata na Toyote C-HR cokolwiek to
    znaczy

    Kapitał musisz niestety wyłożyć - potem co 3 lata wymieniasz na nowy, co
    kosztuje Cię ok. 600 pln / mc (utrata wartości) - ale zawsze w razie W
    masz te 60-70k do spieniężenia w każdym momencie :)

    Linka? A może frytki do tego? ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 59. Data: 2018-12-05 19:02:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 18:57:27 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Dom akurat wybudowałem nowy, a nie kupiłem używany. Dokładnie z tego samego
    > powodu - żeby mieć spokój z remontami na X lat :)

    Masz już 10 letni dom więc idąc Twoim tokiem myślenia sugeruje wymiane na nowszy
    model

  • 60. Data: 2018-12-05 19:06:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 19:02:55 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Masz już 10 letni dom więc idąc Twoim tokiem myślenia sugeruje wymiane na nowszy
    model

    Dom amortyzuje / niszczy się wielokrotnie wolniej od samochodu (10 lat dla
    samochodu to jak 50 dla domu). Nie drąż, bo podałeś idealny przykład
    dlaczego warto kupić nowy, a nie używany, strzeliłeś sobie w kolano tym
    argumentem ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.