  • 51. Data: 2015-07-08 13:03:40
    Temat: Re: ej solarnicy
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 8 lipca 2015 12:40:15 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:

    >Pomysl z dachem jest idiotyczny.

    moze i jest. Tyle ze działał w praktyce na moim wlasnym prywatnym dachu :-)

    b.

  • 52. Data: 2015-07-08 13:04:32
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 8 lipca 2015 12:59:13 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > Hej wielorybnicy!
    > Wam wichrów i burz nie groźne są ryki,
    > czas w morze nam już!
    >

    > Tak mi się skojarzyło :)
    >
    > Ahoj!

    ahoj ;-)))

    b.

  • 53. Data: 2015-07-08 13:41:10
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    W dniu środa, 8 lipca 2015 11:17:52 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >no i? Przy nieco lepszym wspolczynniku przewodnosci cieplnej dachowki
    >mogloby sie okazac ze jest lepsza jako absorber niz blacha mimo wady jaką
    >jest akumulacyjnosc.

    Ba, gdyby była produkowana Czarnobylu, nawet w pochmurnie dni zimą
    dostarczałaby sporo ciepła.

    A tak na serio: niezależnie od tego taki jaki by ten współczynnik nie był,
    nie da się porównać nie weryfikując wpływu akumulacji.

  • 54. Data: 2015-07-08 13:43:30
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >to jak chcesz odebrać ciepło od czegoś co nie akumuluje ciepła?

    W systemie równowagi termodynamicznej?

  • 55. Data: 2015-07-08 17:24:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pewno lepiej by działał metr kwadratowy taniego kolektora słonecznego niż polewanie
    stu metrów kwadratowych wodą. Na dodatek przy kolektorze nie ma w wodzie
    zanieczyszczeń w stylu ptasie gówna.

  • 56. Data: 2015-07-08 18:37:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 8 lipca 2015 17:24:54 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Pewno lepiej by działał metr kwadratowy taniego kolektora słonecznego niż polewanie
    stu metrów kwadratowych wodą. Na dodatek przy kolektorze nie ma w wodzie
    zanieczyszczeń w stylu ptasie gówna.
    Tu 100% zgody. Ale rozumiem gości którzy tak jak Budyń rzeźbią te cuda. Oszczędności
    z tego żadne nie wyjdą nijak ale frajda z rzeżbienia. Też tak mam, kupę różnych
    pierdułek i większych rzeczy sam zrobiłem, ekonomoicznie bez sensu, użytkowo fakt że
    często lepsze ale głównie dla fraidy. Też mam basen 9m3 i słońce go naturalnie
    nagrzewa i jest git. A-w nawet jakbym chciał wodę dogrzać to na pewno syfu z dachu
    bym nie pompował tylko kilka wiader gorącej wody z kranu bym dolał i tyle.

  • 57. Data: 2015-07-08 18:58:10
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 8 lipca 2015 18:37:18 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    polewanie stu metrów kwadratowych wodą. Na dodatek przy kolektorze nie ma w wodzie
    zanieczyszczeń w stylu ptasie gówna.
    > Tu 100% zgody.

    znaczy sie gotowi jestescie założyć sie o dobrą flaszke plus pokrycie kosztu
    eksperymentu? :-)

    >Ale rozumiem gości którzy tak jak Budyń rzeźbią te cuda. Oszczędności z tego żadne
    nie wyjdą nijak ale frajda z rzeżbienia.

    frajda to niewątpliwie jedno ale zaaaaraz -zapytaj ile pln wydasz na solary o mocy
    16kW to znajdziesz te oszczednosci.

    b.

  • 58. Data: 2015-07-08 19:45:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 8 lipca 2015 18:58:12 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > znaczy sie gotowi jestescie założyć sie o dobrą flaszke plus pokrycie kosztu
    eksperymentu? :-)
    Że ptasie gówna będą/nie będą?
    > frajda to niewątpliwie jedno ale zaaaaraz -zapytaj ile pln wydasz na solary o >mocy
    16kW to znajdziesz te oszczednos
    A po kiego mi 16kW w srodku lata?
    Do podgrzewania wody w vasenie? Pisałeś o kwocie 3,5tys. to ja w d...e mam taką
    ekologię i oszczędności Za tyle to sobie ciepłą wodę z kranu do basenu długie lata
    będe lał.

  • 59. Data: 2015-07-08 20:06:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-07-07 14:12, dddddddd wrote:
    > tylko po co wam 38 stopni w basenie?

    Dzieci. Mogą siedzieć po kilka godzin i nic.

    > mój basen nagrzał się do 27 stopni
    > i więcej bym nie chciał, problem tylko w tym że dość szybko się
    > wychładza. Myślałem o dogrzewaniu słońcem, ale jak grzeje to mi to
    > ciepło w basenie nie potrzebne, przydałoby się jak jest chłodniej...

    Wieczorem jest ciepły i mozna do 12 w nocy sobie popływać. Musi być
    ciepły aby nie było problemu z zimnym powietrzem.

    Też wole chłodniejszą wodę, ale ma to swoje zalety.

  • 60. Data: 2015-07-08 20:08:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 lipca 2015 19:45:48 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Że ptasie gówna będą/nie będą?

    Mozna dac filtr za tym "podgrzewaczem" :)

    > A po kiego mi 16kW w srodku lata?

    To fakt - przyda sie chyba tylko przy napelnianiu, zeby podgrzac z ~10-12stC
    do uzytkowych powiedzmy max 25stC :)

    > Do podgrzewania wody w vasenie? Pisałeś o kwocie 3,5tys. to ja w d...e mam taką
    ekologię i oszczędności Za tyle to sobie ciepłą wodę z kranu do basenu długie lata
    będe lał.

    E no chyba przesadziles troche ;)
    pozdr.

    --