  • 41. Data: 2009-12-17 11:32:34
    Temat: Re: ekipa do wykończenia paru rzeczy
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 17 Gru, 11:36, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Moze dla tego, ze swieta ida. Dekarze z moich okolic jezdza w Twoje okolice
    > i robia dachy nawet przy -20C. Zebys Ty widzial jakiego koloru moze byc
    > twarz po powrocie z takiej dniowki. :-) Miesiac ciaglego picia to malo. :-))

    No moi twierdzili że robią do -5C. Ale niepisana umowa była (tak
    dosłownie to sformuowali) że robią i do -10C. Tyle w teorii. Było +8C
    i robili sobie częste przerwy "bo panie zmarzli my i trzeba się
    rozgrzać". No a teraz nie robią bo śnieg, jak pada deszcz to też nie
    (i nie dziwię się). I w ogóle stwierdzili że w tym roku to już się
    napracowali (są przyjezdni więc nie chce się im wracać na te kilka dni
    do nowego roku). Zobaczymy jak to będzie dalej. Na razie czarno to
    widzę (tą pracę przy -5C).
    :-(

    Drewno odsłonięte i namaka. Niby wyklinowane, ale czy to się potem nie
    powypacza od tej wilgoci i mrozów?

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 42. Data: 2009-12-17 12:16:18
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

> [...]
    > kieliszek przy sniadaniu na przelomie listopada i grudnia. Kto normalny o
    > tej porze roku wlazi na dach? Wystarczy i dzis wyjzec przez okno, a oni

    Moi niestety też robili sobie przerwę. Został kawałeczek więźby i blacha,
    ale brakuje kilku warst na kominach (klinkier ponad połacią) :(
    Moze przed świętami uda się wyciągnąc te kominy, ma być trochę cieplej

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 43. Data: 2009-12-17 12:18:42
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

> [...]
    > okolice i robia dachy nawet przy -20C. Zebys Ty widzial jakiego koloru
    > moze byc twarz po powrocie z takiej dniowki. :-) Miesiac ciaglego picia to

    U mnie ciesle stwierdzili że robią do -5. Jak w nocy było dużo mniej to też
    powiedzili że to bez sensu. Podobno przy wbijaniu gwoździ może zaczynać
    pękać

    Nie wiem, nie znam się. I tak nie mam kominów. 2-3 dni zabrakło

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 44. Data: 2009-12-17 13:10:15
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    cinews:hgbu9k$22p$1@news.interia.pl...

    > Moi niestety te robili sobie przerw . Zosta kawa eczek wi by i blacha,
    > ale brakuje kilku warst na kominach (klinkier ponad po aci ) :(
    > Moze przed wi tami uda si wyci gn c te kominy, ma by troch cieplej

    Musiało by być z 4dni ze średnią temperaturą całodobową powyżej +5C
    (zanim zaczną murować). Potem powinno być co najmniej następne takie 4
    dni. Na to nie ma szans. Lepiej poczekaj do wiosny.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 45. Data: 2009-12-17 13:32:39
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

    >Musiało by być z 4dni ze średnią temperaturą całodobową powyżej +5C
    >(zanim zaczną murować). Potem powinno być co najmniej następne takie 4
    >dni. Na to nie ma szans. Lepiej poczekaj do wiosny.

    Z kilku niezalerzynych źródeł mam informacje że przy dodaniu dodatków jak
    przez kilka dni nie będzie spadać poniżej -5 (dotyczy także nocy) to mogę
    jechać.
    Majster powiedział zę do póki nie bedzie takiej prognozy pogody żebym nawet
    do niego nie dzwonił :) Jak będzie widział szanse to dokończy. Nie wydaje mi
    się że chce zakończyć na siłe. I tak na wiosne ma do zrobienia balkon taras,
    wejście.
    Ale jak by się udało zamknąć i zaczać docieplać to moze i schody by sie
    udało zrobić

    Zalezy mi z dwóch powodów.
    - nie chce zostawiać odkrytego budynku na zimę
    - mocno mi to przestawia plany na przyszły rok, o jakies 2-3 miesiące na
    starcie, i może spowodowac wieksze kłopoty z dostepnością ekip

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 46. Data: 2009-12-17 13:58:45
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 17 Gru, 14:32, "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>
    wrote:

    > Z kilku niezalerzynych r de mam informacje e przy dodaniu dodatk w jak
    > przez kilka dni nie b dzie spada poni ej -5 (dotyczy tak e nocy) to mog
    > jecha .

    Dodatki powodują jedynie że do -5C zapawa nie zamarznie. Niestety w
    tych temperaturach tez nie zwiąże. Jeżeli przyjdzie większy mróz to Ci
    to zwyczajnie rozsadzi. A co jak co ale komin powinien być szczelny.
    Żeby wiązało to temperatura musi być większa od +5C, i niestety
    dotyczy to także elementów łączonych zaprawą (czyli cegieł). Dlatego
    piszę że przez kilka dni temperatura powinna być większa od +5C aby
    istniejący komin się nagrzał do temp. co najmniej +5C.

    > Majster powiedzia z do p ki nie bedzie takiej prognozy pogody ebym nawet
    > do niego nie dzwoni :)

    Przeczytaj sobie aprobatę techniczną tych dodatków.
    ;-)

    > Zalezy mi z dw ch powod w.
    > - nie chce zostawia odkrytego budynku na zim

    I nie zostawiaj. Zakryj dziure folią.

    > - mocno mi to przestawia plany na przysz y rok, o jakies 2-3 miesi ce na
    > starcie, i mo e spowodowac wieksze k opoty z dostepno ci ekip

    Szukaj już teraz tych ekip ... z terminem od marca.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.